آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

نوشیدنی های مناسب ماه رمضان



خوراکی های ماه رمضان,نوشیدنی های مناسب فصل تابستان

نوشیدنی های ضد عطش برای روزهای گرم ماه رمضان مناسب روزه داران

 

با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و همزمان شدن با روزهای گرم تابستان تصمیم گرفتم نوعی از نوشیدنی های تابستانی را برایتان شرح بدهم.

 

نوعی از شربتها که این روزها بسیار مرسوم هست و در همه خونه ها پیدا می شود ، شربتهای میوه ای هستند. که معمولا اینطور هست که مربای آن میوه را درست می کنیم و شهد آن را جدا می کنیم.

ولی شربتهایی که امروز می خواهم راجع به آن صحبت کنم شربتهای گیاهی هستند. شربتهای گیاهی به دو صورت می توانند تهیه بشوند . یا آن گیاه را با کمی آب و شکر می جوشانیم و بعد از سرد شدن و صافی کردن با مقداری آب و یخ مخلوط کرده و میل می کنیم، یا به صورت عرقیجات هستند که با مقداری شربت پایه (2 پیمانه شکر+ 1 پیمانه آب را می جوشانیم تا شکر حل شود و کمی غلیظ شود) و آب و یخ سرو می شود.

به این روش هر نوع عرق گیاهی که بخواهید می توانید به صورت شربت میل کنید . فقط باید در نظر داشته باشیم که بعضی عرقیات را به خاطر طعم و عطر تندشان زیاد استفاده نکنیم. مثلا در هر لیوان آب، شربت را به مقدار دلخواه و عرقیات را در حد دو تا سه قاشق اضافه می کنیم و با یخ سرو میکنیم. البته اضافه کردن مقداری طعم دهنده مثل آبلیمو در طعم نوشیدنی خیلی تاثیر دارد. خوشبختانه عرقیات تنوع بسیار بالایی دارد و برای سلامتی واقعا مفید هستند و می توانیم هم متنوع بنوشیم و هم سالم.

نوشیدنی نعناع :

 عرق نعناع  2 قاشق غذاخوری
 آب لیمو ترش  2 قاشق غذاخوری
آب 1 لیوان
 شربت پایه به مقدار لازم


نوشیدنی بهارنارنج :

 عرق بهارنارنج 2 قاشق غذاخوری
 آب پرتقال 1/2 لیوان
 آب 1/2 لیوان
 شربت پایه به مقدار لازم


نوشیدنی گل گاو زبان:

دم نوش گل گاو زبان 1/2 لیوان
 آب 1/2 لیوان
 شربت پایه به مقدار لازم
 عرق سنبل الطیب  2 قاشق غذاخوری
آب لیمو 1 قاشق غذاخوری

 

منبع : سایت خوراک


ویدیو مرتبط :
نوشیدنی های مناسب ماه رمضان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوشیدنی مناسب در ماه رمضان


یک متخصص تغذیه آب را مناسب‌ترین نوشیدنی برای روزه داران دانست و از مردم خواست تا از خوردن چای در وعده سحری اجتناب کنند.

خبرگزاری فارس: یک متخصص تغذیه آب را مناسب‌ترین نوشیدنی برای روزه داران دانست و از مردم خواست تا از خوردن چای در وعده سحری اجتناب کنند.

سیدضیاءالدین مظهری بهترین نوشیدنی در ماه رمضان را آب دانست و گفت: بهترین نوشیدنی آب است و فقط باید به این نکته توجه کنیم که زیاد سرد نباشد.

وی در مورد نوشیدنی افطار هم گفت: در هنگام افطار بهتر است شیر کم چرب با خرما استفاده شود و ترجیحاً شیر قبلا جوشیده و ولرم باشد.

این متخصص تغذیه با تأکید بر ولرم بودن نوشیدنی‌های افطار خاطرنشان کرد: توجه داشته باشید مواد سرد یا نوشیدنی‌های سرد معده را تحریک می‌کنند و همچنین عطش را نیز از بین نمی‌برد.

شربت آبلیمو دیگر نوشیدنی سالمی است که مظهری به نوشیدن آن در ماه رمضان می‌کند.

به گفته وی، این شربت باید از لیموی تازه و شکر یا عسل خیلی کم تهیه شده باشد چون شکر باعث ترشح انسولین می‌شود و انسولین مواد قندی را در خون کاهش می‌دهد در نتیجه در میانه روز باعث کمتر شدن قندخون و به وجود آمدن ضعف در بدن می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: در سحر از خوردن چای پررنگ و قهوه خودداری کنید چون این مواد مدر هستند و آب بدن را دفع می‌کنند.

وی تأکید کرد: روزه داران از سبزیجات خام و پخته استفاده کنند و نوشابه را هم از رژیم غذایی خود حذف کنند، سبزیجات در دستگاه گوارش باعث جذب آب می‌شود و وقتی با آب ترکیب شوند به صورت ژل در می‌آیند که این عمل باعث نگهداری آب در بدن و عدم دفع زودهنگام آب از بدن می‌شود در نتیجه کمتر تشنه می‌شوید.