آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

نوشیدنی شیر و انجیر خشک



نوشیدنی شیر و انجیر,نحوه درست کردن نوشیدنی شیر و انجیر


مواد لازم :

 شیر ۱ لیوان
 انجیر خشک ۵ الی ۶ عدد
 گلاب ۳ قاشق


طرز تهیه :
پس از اینکه انجیر را از وسط نصف کردید و سالم بود آنرا شسته و در شیر بریزید و دریک ظرف در دار به مدت یک الی دو روز در یخچال بگذارید وقتی کاملاً خیس خورد آن را در میکسر بریزید و گلاب اضافه کنید زمانیکه مخلوط و یکنواخت شد آنرا در لیوان ریخته نوش جان کنید .

اگردوست داشتید با اضافه و یا کم کردن تعداد انجیر میزان شیرین بودن آنرا تغییر دهید .

 

منبع : ashpazierangin.blogfa.com


ویدیو مرتبط :
‫فواید و خواص انجیر | انجیر درمانی برای کم خونی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چند نکته برای انتخاب شیر خشک



 

 

چند نکته برای انتخاب شیر خشک

 

شیر خشک همه منافع تغذیه‌ای شیر مادر را ندارد،‌اما برای والدینی که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند نوزادشان را با شیر مادر تغذیه کنند، چاره‌ساز است.

 

رعایت این توصیه‌ها به شما کمک می‌کند که بدون مشکل به نوزادتان شیر خشک بدهید:

 

* شیر خشکی را انتخاب کنید که با آهن غنی‌شده باشد.

 

* در انتخاب نوع شیر خشک در دسترس بودن و قیمت را با یکدیگر سبک و سنگین کنید. این کار به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید که شیر پودر شده بخرید یا شیر آماده تغذیه.

 

* از آنجایی که مسلما نمی‌خواهید شیر خشک‌تان در هنگام نیاز به آن تمام شود، هنگامی یک نوع شیر خشک را انتخاب کردید که برای شما و نوزادتان مناسب است، مقداری از آن را در خانه انبار کنید.

 

* اگر نوزادتان به نظر ناآرام می‌رسد یا ‌اسهال یا یبوست دارد، با متخصص اطفال در مورد اینکه آیا نوزاد ممکن است به قند لاکتوز یا پروتئین سویا عدم تحمل داشته باشد، مشورت کنید. حدود 10 درصد نوزادان نسبت به یک یا هر دوی این مواد عدم تحمل دارند.

 

منبع:salamat.ir