آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

نوشیدنی ترش قرمز


ابتدا سیب را به 4 قسمت تقسیم كرده و ضایعات داخل آن را خارج می‌كنیم، هسته هلوها را گرفته ولی احتیاجی نیست كه این میوه‌ها را پوست بكنیم.



مواد لازم :
  • هلو: 2 عدد
  • كمپوت هلو: یك قوطی
  • سیب زرد: 2 عدد
  • یخ خردشده: یك لیوان



روش تهیه :

تمامی مایعات را با هم مخلوط كرده 2 تا 3 قاشق غذاخوری بستنی وانیلی را برای تزئین با آن‌ها مخلوط می‌كنیم و به همین ترتیب داخل لیوان‌ها ریخته و كنار می‌گذاریم، بعد از 3 تا 4 دقیقه این مواد به شكلی كه در تصویر می‌بینید لایه لایه و رنگی می‌شود. 



اسموتی سیب و هلو

مواد لازم :
  • آب انار: یك لیوان
  • آب آلبالو: یك لیوان
  • آب زرشك: یك لیوان
  • شكر: به میزان لازم



روش تهیه :

ابتدا سیب را به 4 قسمت تقسیم كرده و ضایعات داخل آن را خارج می‌كنیم، هسته هلوها را گرفته ولی احتیاجی نیست كه این میوه‌ها را پوست بكنیم. تمامی مواد را داخل میكسر ریخته وقتی یكدست شدند داخل لیوان‌ها ریخته و برای تزئین روی آن را یك قاشق بستنی وانیلی شل شده می‌ریزیم.


ویدیو مرتبط :
شما هم تنقلات قرمز و ترش رو دوست دارین ؟؟؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خواص چای قرمز یا چای ترش



 

 

خواص چای قرمز یا چای ترش

 

 

وقتي دچار بيماري مي‌شويم زندگي براي ما انگار تلخ مي‌شود و بسختي مي‌توانيم عادت‌هاي خود را تغيير دهيم.

 


مثلا با ابتلا به ديابت كم‌كم بايد مصرف چاي و قند را تعديل كنيم. چاي تلخ است و نياز به شيريني دارد. به خود مي‌گوييم: ما به آن عادت كرده‌ايم. اگر چاي نخوريم پس چه بخوريم ؟
خـوشـبـخـتانه نوشيدني‌هاي جايگزين و بسيار مفيدي وجود دارد كه مي‌تواند از نظر آرامش بخشي و رفـع خـسـتـگـي بـراي كـسـانـي كه علاقه‌مند به نوشيدني‌هاي گرم هستند سودمند باشد. چاي ترش از آن جمله است.

 


چاي ترش از گياه (هيبيسكوس) يا رز چيني تهيه مي‌شود كه از گلبرگ و دانه‌هاي آن مي‌توان به عنوان نوشيدني استفاده كرد. چاي هيبيسكوس داراي رنگ قرمز پر رنگ و طعم ترش است.

 


در ميان گياهاني كه نام چاي را به خود گرفته‌اند، چاي قرمز يا چاي ترش كه به آن چاي مكه هم مي‌گويند، به علت رنگ، طعم و خاصيت ويژه‌اي كه دارد، جايگاه مهمي‌ را به خود اختصاص داده است.



در عهدباستان از چاي سرخ به عنوان شاداب‌كننده و رفـع‌كـنـنـده عوارض بيماري‌هاي قلبي استفاده مي‌كردند.



مصرف اين محصول در تعدادي از فرهنگ‌ها مانند چين، مكزيك و حتي اروپا وجود دارد. در سودان و مصر به عنوان يك نوشيدني تشريفاتي در جشن‌هاي رسمي‌ از آن استفاده مي‌كنند.

 

 

نوشيدن اين گياه را مي‌توان به صورت سرد و گرم به همراه مقداري قند يا نبات يا حتي بدون آن به عنوان يك نوشيدني رژيمي‌ مصرف كرد.

 


خواص چاي ترش


نـوشـيـدنـي ايـن گياه كاهش‌دهنده فشار خون، خـنـك‌كـنـنـده بـدن، رقـيـق و تـصـفـيـه‌كـنـنده خون، كـنترل‌كننده كلسترول خون، اختلالات كبدي و صفرايي و همچنين آرام بخشي مناسب مي‌باشد و برعكس چاي كه باعث دفع آهن مي‌شود چاي ترش خود يكي از منابع غني آهن به شمار مي‌آيد.

 



طريقه مصرف چاي ترش


افرادي كه داراي قند، چربي و فشارخون بالا هستند، مي‌توانند يك تا دو نوبت از چاي روزانه خود را به چاي قرمز اختصاص دهند و براي هر بار مصرف، 5 گرم از گل برگ‌هاي چاي قرمز را داخل يك فنجان ريـخـته و سپس آب جوش بر روي آن بريزند و سرپوشي گذاشته، 10 دقيقه بماند تا دم بكشد، سپس صاف كرده و ميل كنيد.