آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

نوشیدنی‌های گرم؛ از هات چاکلت تا چای زنجبیل


بسیاری از ما ایرانی ها لذت نوشیدن یک استکان چای را به هیچ نوشیدنی دیگری نمی فروشیم. اما هستند بعضی ها هم که چای برایشان جذابیت ندارد و نوشیدنی های گرم دیگری را ترجیح می دهند؛ از انواع نسکافه و قهوه گرفته تا دمنوش و ...

 
 
 
 
صبح بخیر: بسیاری از ما ایرانی ها لذت نوشیدن یک استکان چای را به هیچ نوشیدنی دیگری نمی فروشیم. اما هستند بعضی ها هم که چای برایشان جذابیت ندارد و نوشیدنی های گرم دیگری را ترجیح می دهند؛ از انواع نسکافه و قهوه گرفته تا دمنوش و ... . به همین منظور، انواع مختلفی از نوشیدنی های گرم را برایتان پیدا و گردآوری کرده ایم که شاید برخی از آنها به نوشیدنی محبوب هر روزتان تبدیل شوند.

چای شیر و عسل

انواع نوشیدنی گرم

مواد لازم


یك كیسه چای
یك دانه هل
مقداری فلفل سیاه خرد شده
دو عدد چوب دارچین
یك عدد میخك
مقداری زنجیل تازه پوست كنده
یك فنجان آب گرم
یك فنجان شیر
یك قاشق عسل
مقداری جوز و وانیل

طرز تهیه

1.    همه مواد به جز عسل و شیر را در یك ظرف بریزید و بگذارید جوش بیاید. بعد از آن شیر و عسل را اضافه كنید و خوب هم بزنید. بعد كه دوباره جوش آمد آن را از روی حرارت‌ بردارید و بگذارید 10 دقیقه بماند تا مواد آن را ته‌نشین شود و بعد آن را در یك فنجان بریزید و نوش جان كنید.


هات‌‌چاكلت خــانگی

انواع نوشیدنی گرم

مواد لازم


شیر جوش
لیوان بزرگ
شیر سرد: 300 میلی‌لیتر
پودر كاكائو سیاه: یك تا2 قاشق چای‌خوری
شكلات صبحانه: یك تا 2 قاشق چای‌خوری
بستنی شكلاتی: یك اسكوپ یا 2 قاشق غذا‌خوری

طرز تهیه

1.    شیر را درون شیر‌جوش ریخته و روی حرارت ملایم گاز بگذارید. بسته به مقدار تلخی كه مایلید نوشیدنی شما داشته باشد، بین یك تا 2 قاشق چای‌خوری پودر كاكائو تلخ را به شیر اضافه كنید و سپس شكلات صبحانه و بستنی شكلاتی را نیز به آن اضافه كنید و خوب هم بزنید و بگذارید تا نوشیدنی خوب داغ شود. وقتی كه كف روی آن ایجاد شد آن را درون لیوان سرو كنید.

2.    برای تنوع دادن به نوشیدنی خود می‌توانید از شكلات صبحانه‌های طعم‌دار استفاده كنید یا به‌طور مثال به مواد بالا كره بادام زمینی نیز اضافه كنید.


قهوه كریول

انواع نوشیدنی گرم

مواد لازم


3 فنجان قهوه
یك پر پوست پرتقال
یك پر پوست لیمو
مقداری میخك
دو عدد چوب دارچین
یك‌دوم فنجان هویج
یك‌چهارم فنجان آب نارگیل

طرز تهیه

1.    این قهوه در نیواورلئان زیاد مورد مصرف قرار می‌گیرد. میخك، پوست پرتقال و لیمو را در یك ماهی‌تابه بریزید و دارچین، هویج و آب نارگیل را به آرامی روی ماهی‌تابه با این مواد حدود پنج دقیقه گرم كنید.

2.    حالا دارچین و پوست لیمو را دور بیندازید. زیر شعله را كم كنید و قهوه را به مخلوط اضافه كنید. بعد از آنكه قهوه جوش آمد آن را از روی شعله‌بردارید و در فنجان بریزید و نوش جان كنید.


چای زنجبیل

انواع نوشیدنی گرم

مواد لازم


چهار فنجان آب
چند تكه چوب زنجبیل

طرز تهیه

1.    زنجبیل از قدیم‌الایام مورد مصرف مردم ایران، هند و چین بوده است. پوست زنجبیل را كنده و آن را به شكل ورقه‌های بسیار نازك برش دهید.

2.    آب را در ظرفی مناسب جوش بیاورید و در اولین لحظات جوش آمدن آب، ورقه‌های زنجبیل را به آن اضافه كنید. حرارات را كم كنید و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. حالا چای را صاف و برای ایجاد طعم بهتر به آن عسل و لیمو ترش اضافه كنید.


بمب اسپرسو با زرده تخم‌مرغ و شیر

انواع نوشیدنی گرم

مواد لازم


یك‌سوم فنجان شیر
دوسوم فنجان مخلوط زرده تخم‌مرغ و شیر
45 گرم اسپرسو و جوز

طرز تهیه

1.    این اسپرسو فقط پنج دقیقه زمان لازم دارد تا آماده شود. شیر و مخلوط زرده تخم‌مرغ را در یك ظرف بریزید و حرارت دهید. بعد از آن اسپرسو را اضافه كنید. حالا برای ریختن این نوشیدنی بهتر است با یك قاشق كف آن را نگه دارید تا مخلوط در لیوان بریزد و بعد كف را روی آن بریزید. اگر دل‌تان خواست كمی جوز روی این كف بریزید.


هات‌چاكلت مكزیكی

انواع نوشیدنی گرم

مواد لازم


3 فنجان شیر
2 قاشق غذاخوری پودركاكائو
2 قاشق غذاخوری شربت افرا یا عسل
یك‌چهارم قاشق چای‌خوری وانیل

طرز تهیه

1.     شیر را در یك ظرف بریزید و بگذارید جوش بیاید. این كار باعث می‌شود كاكائو زودتر در شیر ذوب شود. حالا پودركاكائو، شربت افرا و دارچین را اضافه و حرارت را خاموش كنید.

2.    با یك چنگال خوب هم‌ بزنید. بعد از پنج دقیقه این نوشیدنی آماده است.


ذرت شیرین و شیر

انواع نوشیدنی گرم

مواد لازم


پنج عدد ذرت زرد
سه فنجان شیر
یك فنجان شكر
دو تا سه عدد دارچین

طرز تهیه

1.    این نوشیدنی شیرین در آمریكای مركزی طرفداران زیادی دارد. با یك چاقو دانه ذرت را از آن جدا كنید و در یك مخلوط‌كن با یك‌دوم فنجان شیر دو تا سه دقیقه هم بزنید تا صاف شود.

2.    حالا پوره ذرت را به یك ظرف منتقل و باقی‌مانده شیر و یك‌دوم فنجان شكر و دارچین را اضافه كنید و هم بزنید. بعد از آنكه مواد را در حرارت بالا خوب هم زدید حرارت را كم كنید اما هم زدن را ادامه دهید تا مخلوط كمی غلیظ شود.

3.    بعد از 15 دقیقه نوشیدنی شما آماده است. این مقدار مواد لازم برای چهار فنجان نوشیدنی كفایت می‌كند.


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه محبوب ترین نوشیدنی پاییزی : هات چاکلت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه چای زنجبیل



 

 

چای زنجبیل

 

 

تهیه چای زنجبیل هم بسیارساده است اما آشنایی با اصول آن می تواند بسیار موثر باشد چرا که برخی از افراد بدون آگاهی از چگونگی تهیه آن از پودر زنجبیل در چای آماده استفاده می کنند .

 

به این دلیل که ذرات زنجبیل غیر قابل حل در آب است، نه تنها ظاهربدی به نوشیدنی شما می دهد ، بلکه طعم آن را نیزنامطبوع می کند درحالی که با اندکی دقت می توان نوشیدنی بسیار گوارای زمستانی با استفاده از زنجبیل ، تهیه کرد. برای این منظور به مواد زیر احتیاج داریم:

 

 

 

آب
4 فنجان
ریشه تازه زنجبیل
5 سانتی متر
عسل و لیمو
در صورت تمایل

 

 

 

طرز تهیه:

 

پوست زنجبیل را کنده ( بهتر است بتراشید) و سپس آن را به شکل ورقه های بسیار نازک برش دهید، آب را در ظرفی مناسب جوش بیاورید و در اولین لحظات جوش آمدن آب ورقه های زنجبیل را به آن اضافه کنید.

 

 

در آن را بپوشانید ،آن را کم کرده و اجازه بدهید 15 تا 20دقیقه بماند ، سپس چای حاصله را صاف کنید برای طعم بهتر می توانید به آن عسل و لیموترش هم اضافه کنید. البته بهتر است این نکته را یاد آور شویم که اگر این چای را برای خواص درمانی آن در زمینه سرماخوردگی و آنفولانزا می نوشید ، انواع شیرین آن توصیه نمی شود.

 

 

در برخی از منابع به مزه تند زنجبیل اشاره شده و استفاده توام زنجبیل با برگ نعناع به شکل میکس شده در تهیه چای را به عنوان راهکاری برای حذف این تندی برشمرده اند. البته با افزودن آب بیشتر نیز می توان از تندی آن کاست.