آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

نحوه آماده کردن خمیر پیتزای خانگی


هیچ چیز، در پخت پیتزا جای خمیر پیتزای خانگی را نمیگیرد. هیجان انتخاب آرد مناسب تا ورزدادن و رول کردن آهنگین خمیر و رضایت حاصل از تهیه خمیر خوب، همه اینها پاداش تصمیم شما برای تهیه یک خمیر خانگی است.

وب سایت مجله دلگرم: هیچ چیز، در پخت پیتزا جای خمیر پیتزای خانگی را نمیگیرد. هیجان انتخاب آرد مناسب تا ورزدادن و رول کردن آهنگین خمیر و رضایت حاصل از تهیه خمیر خوب، همه اینها پاداش تصمیم شما برای تهیه یک خمیر خانگی است.
 
 پس  برای داشتن یک خمیر پیتزای خوشمزه خانگی موارد زیررا مد نظر قرار دهید.

نکات تهیه خمیر پیتزا:

• آبی که از آن، برای تهیه خمیر استفاده میشود، باید ولرم باشد. دمای پایین یا بالای آبِ سرد یا داغ، میتواند مایه خمیر فوری را غیرفعال کرده و طعم و عطر خمیر را تغییر دهد.

• هنگام ورزدادن خمیر، آرد را در حدی روی سطحِ کار بپاشید که فقط مانع چسبیدنِ خمیر به سطح کار و دستانتان شود. درصورت افزودن بیش از حد آرد، مقدار آردِ خمیر تغییر کرده و خمیر کیفیت خود را از دست میدهد.

• مدت زمان استراحت خمیر را به دقت رعایت کنید. درصورتیکه خمیر را بیش از مدت زمان گفته شده استراحت دهید، سست شده و قابلیت شکل گرفتن را از دست میدهد.

• هنگام بازکردنِ خمیر، وردنه را در قسمت وسط خمیر قرار داده و به سمت لبه ها فشار دهید، سپس وردنه را بلند کرده و مجدداً این کار را تکرار کنید تا خمیر کاملاً باز شود.

• خمیر را میتوانید کمی پخته، سپس منجمد کنید. این روش، باعث کاهش زمان پخت نهایی در هنگام استفاده از خمیر میشود.

 روش آماده کردن خمیر پیتزای خانگی

آماده سازی در مدت زمان طولانی:

بهتر است خمیر را به مدت یک شب در یخچال استراحت دهید تا حجم آن دو برابر میشود. پس از طی مدت زمان مذکور، خمیر را از یخچال خارج کرده و در آشپزخانه قرار دهید تا به دمای محیط برسد.
 
روش آماده کردن خمیر پیتزای خانگی

آماده سازی در مدت زمان کوتاه:

اگر فرصت کافی ندارید، سطح خمیر را به روغن آغشته کرده و روی سینی چرب شده ای قرار دهید، سپس روی آن را سلفون کشیده و به مدت یک ساعت در دمای محیط قرار دهید تا حجم آن افزایش یابد.
 
توجه داشته باشید خمیر استراحت داده شده به مدت یک شب در یخچال، دو برابر بیشتر از خمیر آماده شده در دمای محیط، افزایش حجم پیدا میکند.

 روش آماده کردن خمیر پیتزای خانگی

فریزکردن:

میتوانید باقیمانده خمیر پیتزا را برش داده، آن را به شکل گرد فرم دهید و سطحِ آن را به روغن زیتون آغشته کنید، سپس آن را در کیسه ای پلاستیکی قرار داده و روی سطح صافی در فریزر نگهداری کنید. مدت زمان نگهداری خمیر پیتزا در فریزر، حدود یک ماه است.توجه داشته باشید پیش از استفاده، خمیر را در دمای محیط قرار دهید تا یخزدایی شود.

روش آماده کردن خمیر پیتزای خانگی


ویدیو مرتبط :
آشپزی سولیکو: پیتزای بدون خمیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه پنیر پیتزای خانگی




 

طرز تهیه پنیر پیتزای خانگی

 


پنیر همیشه گران‌قیمت‌ترین ماده اولیه برای تهیه پیتزاست پس اگر بشود این پنیر را در خانه آماده كرد در هزینه‌ها تا حد زیادی صرفه‌جویی خواهد شد. برای این كار لازم است شیر را در دمای 63 درجه سانتی‌گراد به مدت نیم ساعت یا در دمای 72 درجه سانتی‌گراد به مدت 15 ثانیه حرارت دهید.

 


دقت داشته باشید در هنگام حرارت دیدن، شیر نسوزد یا سر نرود. بعد از این مرحله نوبت سرد كردن شیر یا قرار دادن ظرف آن در آب سرد یا یخ است.

 


در مرحله سوم كار، باید شیر را ترش كرد یعنی مایه پنیر را به آن اضافه كرد و هم زد.
برای آماده شدن پنیر نیم تا یك ساعت زمان نیاز است. حالا پنیر سفتی به دست می‌آید كه باید كمی به آن جوهر لیمو اضافه كرد. تا اینجای كار هنوز پنیر پیتزا به دست نیامده پس لازم است مرحله چهارم را به پخت پنیر اختصاص دهید. برای این كار ماده جامد حاصل از ترش كردن پنیر را به قطعات كوچك برش داده و آن را حرارت دهید.

 


هر چه مدت حرارت دیدن پنیر بیشتر باشد پنیر، بیشتر كش می‌آید اما به یاد داشته باشید كه حرارت خیلی زیاد، بافت پنیر را از بین می‌برد و طعم آن را خراب می‌كند.