آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

ناگت برنج و گوشت مخصوص کودکان


برنج را حدودا دو ساعت با اب و نمك خیس كنید و آن را آبكش كرده و حدودا 5دقیقه بعد از دم دادن شعله را خاموش كنید و آن را 2 بار چرخ كنیدیكی از تخم مرغ ها را به برنج اضافه كنید و خوب مخلوط كرده و با دست ورز دهید. سایت سوران:

طرز تهیه کروکت برنج

مواد لازم:

برای 4 نفر
  • برنج 1پیمانه
  • تخم مرغ 2عدد
  • پیاز 1عدد
  • رب گوجه فرنگی 1قاشق سوپخوری
  • سیر 1حبه
  • نمك به میزان لازم
  • فلفل به میزان لازم
  • آرد به میزان لازم
  • كره به میزان لازم
  • زعفران نصف قاشق چایخوری (ساییده)
  • گوشت 100گرم (چرخكرده)

طرز تهیه:

1. برنج را حدودا دو ساعت با اب و نمك خیس كنید و آن را آبكش كرده و حدودا 5دقیقه بعد از دم دادن شعله را خاموش كنید و آن را 2 بار چرخ كنیدیكی از تخم مرغ ها را به برنج اضافه كنید و خوب مخلوط كرده و با دست ورز دهید.

2. ادویه و زعفران آب كرده را اضافه كنید و دوباره خوب ورز دهید تا مواد چسبندگی خوبی پیدا كنند.پیاز را رنده كنید و در كره یا روغن تفت دهید تا طلایی شود و سپس گوشت چرخكرده و سیر رنده شده را به آن اضافه كنید و خوب تفت دهید.

3. سپس گوجه فرنگی را اضافه كرده و تخم مرغ باقی مانده را آبپز كرده و رنده بزنید و به مواد بیفزایید و با یك استكان آب اجازه دهید مواد بپزند تا آبشان تبخیر شود.کف دست‌تان را آردی کرده، یک گلوله از خمیر را برداشته در کف دست باز کنید و مواد را داخل آن گذاشته و آن را ببندید بعد با مقدار کمی كره در تابه سرخ کنید.

نكات:

1. این غذا خیلی روغن به خود جذب میكند حواستان باشد زیادی روغن نریزید.

2. كروكت ها خیلی زود پخته میشود و بعد از آن باز شده و موادشان بیرون میریزد به محض طلایی شدن آنها را از روی حرارت بردارید.

3. برنج و تخم مرغ را تا میتوانید ورز دهید تا احتمال وا رفتن غذایتان كمتر شود.

4. حواستان باشد اجازه ندهید برنج كامل دم بكشد 5دقیقه زمان كافی است.

5. میتوانید كروكت ها را داخل ارد سوخاری هم غلط دهید و بعد سرخ كنید.


ویدیو مرتبط :
How To Make Simple Food In Rice Cooker - آموزش پخت گوشت و برنج در پلوپز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کروکت گوشت مخصوص



 

 

 

کروکت گوشت

 

 

مواد لازم:

 

گوشت چرخ‌كرده
350 گرم
پودر نان خشك‌ و آرد سفید و آرد سوخاری
از هر کدام یك پیمانه
برنج پخته شده
نصف پیمانه
پیاز
یك عدد
تخم‌مرغ سه عدد
نمك و فلفل و روغن به میزان لازم
سس سفید نصف پیمانه

 

 

 

طرز تهیه:

 

پیاز را رنده كرده و با گوشت، برنج و پودر نان خشك مخلوط می‌كنیم. نمك، فلفل، تخم‌مرغ و سس سفید را اضافه كرده و كاملا مخلوط می‌كنیم و در جای خنك می‌گذاریم تا یك ساعت استراحت كند. بعد از این مدت از مایه به اندازه گردو برداشته و لوله می‌كنیم و آن را در آرد سفید می‌غلتانیم و در دو عدد تخم‌مرغ كه خوب زده شده فرو می‌بریم و بعد در آرد سوخاری غلتانده و در روغن داغ پشت و روی آن را سرخ می‌كنیم.

 

 

طرز تهیه سس سفید:
یك قاشق آرد سفید را با یك قاشق كره كمی تفت می‌دهیم بعد یك لیوان شیر را به آن اضافه كرده و مرتب هم می‌زنیم تا مثل فرنی غلیظ شود.