آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

ناهار عید فطر؛ توتک کرجی


توتک نان مخصوص مردم کرج و طالقان است. یک نان قدیمی که بزرگترها برای جشن هایی مثل نوروز، عید فطر، مراسم حنابندان و شیرینی خوران می پختند. البته درزمان قدیم این نان را در تنور می پختند، اما این نان خوشمزه محلی را می توانید در فر درست کنید.

مجله آشپزی مثبت - سپیده صفایی فر: توتک نان مخصوص مردم کرج و طالقان است. یک نان قدیمی که بزرگترها برای جشن هایی مثل نوروز، عید فطر، مراسم حنابندان و شیرینی خوران می پختند. البته درزمان قدیم این نان را در تنور می پختند، اما  این نان خوشمزه محلی را می توانید در فر درست کنید .

توتک کرجی

مواد لازم برای 4نفر

  • 1 کیلو آرد
  • 1لیوان شکر
  • 2  /1 لیوان روغن مایع
  •  1 ق س مایه خمیر خشک
  • 1 ق چ وانیل
  •  1 ق  م بیکینگ پودر
  • نوک ق چ نمک
  • مخلوط زرده تخم مرغ و زعفران برای روی نان

طرز تهیه:

1. همه مواد خشک غیر از آرد را با هم مخلوط کنید.

2.  روغن را به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

3.  آرد را کم کم اضافه کنید تا جایی که خمیر به دست نچسبد. باید حواستان باشد که زیاد آرد نریزید. آرد که زیاد شود نان سفت و خشک می شود.

4.  خمیر را به مدت 3 ساعت در جایی گرم بگذارید تا ور بیاید.

5.  وقتی حجم خمیر دو برابر شد دست به کار شوید.

6. ازخمیر تکه هایی به اندازه نارنگی بردارید و آنها را با وردنه باز کنید و به شکل دلخواه برش بزنید سپس روی آنها را با قالب تزئین کنید.

7.  مخلوط تخم مرغ و زعفران آب شده را به کمک قلم موی مخصوص آشپزی روی نان بکشید و با چنگال چند ردیف سوراخ روی آن ایجاد کنید.

8.  توتک ها را در سینی چرب شده قرار دهید و سینی را داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کرده اید به مدت 30 دقیقه بگذارید.

نکته:

وقتی روی توتک ها طلایی شد با یک چنگال امتحان کنید ببینید نان ها پخته شده یا نه. به زیر نان ها هم توجه کنید. حتما باید رنگ آنها عوض شود.


ویدیو مرتبط :
جشن عید فطر در سوسنگرد/ اغنیة عید الفطر فی الأهواز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعمال شب «عید فطر»


شب‌ عید فطر بسیار مبارک است و در فضیلت و اهمیت آن همین بس که در بعضی از روایات آمده است، اهمیت آن کمتر از شب قدر نیست و در روایات توصیه به عبادت و احیای این شب شده است.