آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

ناهار جمعه «خورش به» درست کنید


در این مطلب طرز تهیه خورش به را می خواهیم به شما آموزش دهیم. کسانی که عاشق غذاهای شیرین هستند این غذا به دردشان می خورد.

وب سایت دو نفره: در این مطلب طرز تهیه خورش به را می خواهیم به شما آموزش دهیم. کسانی که عاشق غذاهای شیرین هستند این غذا به دردشان می خورد.
 
مواد اولیه :

  • رب گوجه 2 ق غ
  • پیاز نگینی سرخ شده 1 عدد
  • گوشت 250 گرم
  • الو خورشتی 8 یا 10 عدد
  • به 3 عدد

روش تهیه:

1- اول یک عدد پیاز را نگینی خرد کرده تفت میدهیم سپس گوشت خورشتی را به پیاز سرخ کرده اضافه کرده و کمی تفت میدهیم و زردچوبه و دو قاشق رب را هم اضافه میکنیم و باز کمی تفت میدیم.

طرز تهیه خورشت به

2- مواد که حدود 1 دقیقه به مقدار لازم که گوشت پخته بشه، آب اضافه میکنیم و میگذاریم تا خوب گوشت بپزد. به ها رو هم از وسط نصف کرده و به دلخواه برش مدیم. معمولا نباید نازک باشه چون له میشه. بعد اینکه به را شسته و خرد کردیم در روغن تفت میدیم و کمی که هردو طرف به ها طلایی شد (زیاد سرخ نمیکنیم چون زود میسوزه مراقب باشید) به گوشت پخته شده اضافه میکنیم و 5 دقیقه بعدش آلوی شسته شده و خیس کرده را هم به خورشت به اضافه میکنیم.

طرز تهیه خورشت به

3- فقط نباید زیاد آلو ها له بشن چرا که شکل و قیافه خورشت بد میشه. بعد از پخت آلو در خورشت و جا افتادن کامل اون، خورشت به خوشمزه و مقوی و لذیذ شما آماده است.

طرز تهیه خورشت به

نکته :

1- این خورشت نباید زیاد له بشه باید به روغن افتاده و در حد کافی مقدار آب داشته باشه خشک هم نباشه مثل خورشت مسما بادمجان. این خورشت مزه ملس و حدودا ترش داره. اگر آلویی که استفاده کردید شیرین بود، به دلخواه یک عدد آب لیموی تازه در انتهای پخت خورشت اضافه کنید و بعد از جا افتادن نوش جان کنید.

2- نکته دیگه اینکه در این خورشت بعضی ها از لپه هم استفاده می کنن. به این صورت هم میتونید درست کنید. مقدار لپه در این اندازه خورشت یک استکان سر خالی لپه پاک شده و شسته شده را به هنگام سرخ کردن گوشت و پیاز سرخ شده اضافه میکنید. بعد از اینکه بوی خامی لپه گرفته شد رب و زردچوبه افزوده و آب داخل خورشت بریزید و بگذارید تا گوشت و لپه پخته شود و ادامه کار.


ویدیو مرتبط :
عمو افرو میخواد ناهار درست کنه!خخخخ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ناهار ظهر جمعه؛ خورش سیب گلاب


تعجب نكنید. مگر با به خورش درست نمی كنید؟ خب این هم خورش سیب است. این خورش نه تنها خیلی خوشمزه است بلكه به لحاظ ظاهری شكل و شمایل متفاوتی هم دارد، كه جان می دهد برای مهمانی های رسمی و رودربایستی دار به خصوص در فصل تابستان كه فصل سیب گلاب است.

مجله آشپزی مثبت - مریم درودیان: تعجب نكنید. مگر با به خورش درست نمی كنید؟ خب این هم خورش سیب است. این خورش نه تنها  خیلی  خوشمزه است بلكه  به لحاظ ظاهری شكل و شمایل متفاوتی هم دارد كه جان می دهد برای مهمانی های رسمی و رودربایستی دار به خصوص در فصل تابستان كه فصل سیب گلاب  است.

خورش سیب گلاب

مواد لازم برای 2-3  نفر


  •   200 گرم گوشت ران گوسفندی
  • 3 عدد سیب گلاب
  • 2/1 پیمانه شیره خرما یا انگور
  • 3 ق س پیاز داغ
  • 1 ق س آرد ذرت
  • به میزان لازم نمک و فلفل
  • 2 ق س سرکه

طرز تهیه:

1. در یک قابلمه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس پیاز داغ را همراه با گوشت خرد شده داخل قابلمه بریزید و آنها را تفت دهید تا رنگ گوشت کمی تغییر کند. حالا مقداری آب اضافه کنید، در قابلمه را بگذارید و صبر کنید تا گوشت با حرارت ملایم بپزد.

2. سیب‌ها را پوست بگیرید، هسته‌های آنها را جدا کنید و به صورت درسته آماده كناری بگذارید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید، سپس سیب‌ها را داخل آن کمی تفت دهید.

3.  بعدازآنکه گوشت پخت، سیب‌ها را همراه با شیره خرما یا انگور و سرکه به خورش اضافه کنید. حدود 20 دقیقه برای پخت سیب کافی است. به میزان لازم نمک و فلفل هم به خورش اضافه کنید.

4. در یک کاسه کوچک آرد ذرت را در مقداری آب سرد حل کنید، سپس آن را به خورش اضافه کنید. صبر کنید تا خورش جا بیفتد، سپس آن را همراه با برنج سرو کنید.

یه جور دیگه

این خورش را با سیب های درشت تر هم می توانید درست كنید ،فقط باید آن ها را به قطعات كوچك تر خرد كنید.