آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

نان نارگیلی را امتحان کردید؟


كافی است با طعم و بافت نارگیل میانه خوبی داشته باشید ؛ آن وقت مهم نیست با نارگیل چه درست كرده اند شیرینی ، دسر و یا مانند پیشنهاد ما نان. اگر نارگیل دوست دارید این نان را از دست ندهید.

مجله آشپزی مثبت - مریم بنایی فر: كافی است با طعم و بافت نارگیل میانه خوبی داشته باشید ؛ آن وقت مهم نیست با نارگیل چه درست كرده اند شیرینی ، دسر و یا مانند پیشنهاد ما نان. اگر نارگیل دوست دارید این نان را از دست ندهید.

نانک نارگیلی

مواد لازم

  •  1 ق چ پودر خمیر مایه تازه
  •  2  /1 پیمانه  آب
  •  6 /1 پیمانه  شکر
  •  2 /1 ق چ  نمک
  •  4 /1 پیمانه روغن مایع
  • 2 عدد  تخم مرغ
  • 2 پیمانه  آرد
  • مواد میانی
  • 1پیمانه پودر نارگیل
  • 3 ق س  کره ذوب شده
  • 5 ق س   عسل


طرز تهیه:

1. ابتدا یک قاشق چایخوری شکر را با آب ولرم و خمیر مایه در یک کاسه کوچک مخلوط کرده و به مدت 10 دقیقه صبر کنید تا عمل بیاید.

2. در یک ظرف مناسب، مابقی شکر را با نمک و روغن مایع خوب مخلوط کنید. تخم مرغ ها را در ظرف دیگر شکسته  و 4/3 آنها را با مواد مخلوط کنید. مابقی را برای رومال نان ها کنار بگذارید.

3. حالا خمیرمایه عمل آمده را به مخلوط حاصل اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط کنید. آرد را به آرامی و کم کم به مواد اضافه کنید تا خمیر نان حاصل شود. حال خمیر را در یک ظرف مناسب بگذارید و روی آن را کامل بپوشانید، سپس به مدت 2ساعت در جای گرم قرار دهید تا حجمش دوبرابر شود.

4. برای تهیه مواد میانی نان، همه مواد میانی را داخل غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند و خمیر چسبناکی حاصل شود.

5. پف خمیر را با دست گرفته و آن را کمی ورز دهید،سپس آن را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. هر قسمت را با وردنه باز کرده، مواد میانی را وسط خمیر گذاشته و در طول آن پخش کنید. دو لبه خمیر را روی مواد میانی آورده و خمیر را رول کنید.

6. در مرحله آخر خمیر را به آرامی روی سینی چرب شده فر قرار داده و دوباره به مدت 30 دقیقه به آن استراحت دهید، سپس خمیر را با زرده تخم مرغ رومال کرده و به مدت 30 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد که از پیش گرم شده است قرار دهید.


ویدیو مرتبط :
Coconut Macaroons نان نارگیلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه با تست انگشت خمیر نان را امتحان کنیم



نکته هایی برای درست کردن خمیر, تکنیک های پخت نان

پختن نان در خانه باعث می شود که از طعم و مزه نان تازه لذت ببرید


پختن نان در خانه باعث می شود که از طعم و مزه نان تازه لذت ببرید و همچنین روی موادی که در داخل نان وجود دارد کنترل داشته باشید. پخت خانگی نان همچنین باعث می شود که مواد تشکیل دهنده و تکنیک هایی که در نانوایی ها معمول نیست را آزمایش کنید. پختن بسیاری از نان ها را می توانید به سرعت یاد بگیرید. برای یک نانوای تازه کار تعیین زمانی که خمیر آماده پختن است، کار دشواری است. تست انگشت خمیر یا ضربه زدن با یک وسیله نوک تیز یکی از گزینه هایی است که به شما اجازه می دهد بفهمید چه زمانی خمیرتان خوب ور آمده است.

 

نحوه تست ور آمدن خمیر نان,نکاتی برای پختن نان

خمیر نان را باید خوب ورز دهید تا گلوتن در آن ایجاد شده و یک نان نرم حاصل شود


قبل از ور آمدن
خمیر نان احتیاج دارد که خوب آن را ورز دهید تا گلوتن در آن ایجاد شده و یک نان نرم حاصل شود. تشخیص این که چقدر زمان برای ورز دادن خمیر کافی است کار دشواری است، اما می توانید 10 تا 12 دقیقه پس از ورز دادن، محکم با انگشت به آن ضربه بزنید. اگر روی خمیر ترک عمیقی ایجاد شد باید به ورز دادن آن ادامه دهید اما اگر خمیر به سرعت به حالت اول برمی گردد (شکاف را پر می کند) برای اولین ور آمدن آماده است.

 

مراحل درست کردن خمیر, نکاتی برای درست کردن خمیر

اگر جای انگشت ها روی خمیر باقی ماند می توانید خمیر را چانه گرفته و استراحت دهید


اولین تست انگشت
خمیر نان معمولاً در دو مرحله ور می آید. اولین بار در داخل کاسه یا نایلون است پس از اینکه خمیر را مخلوط کردید. پس از آن خمیر آماده است که چانه بگیرید و به آن شکل دهید. برای اینکه ببینید خمیر به درستی ور آمده دو تا از انگشتان تان را تا بند دوم آن در خمیر فرو کنید. اگر جای انگشتان تان در خمیر به سرعت پر شد، لازم است که به خمیر زمان بیشتری برای ور آمدن بدهید. اگر جای انگشت ها روی خمیر باقی می ماند می توانید خمیر را چانه گرفته و استراحت دهید تا برای تست دوم آماده شود.

 

زمان ورآمدن خمیر,آشنایی با تست های ورآمدن نان

می توانید زمانی که خمیر در حال ور آمدن است آن را برای بار دوم تست کنید


دومین تست انگشت
دومین ور آمدن خمیر در ظرف مخصوص پخت نان یا سینی ای که چانه ها را قرار داده اید، اتفاق می افتد. حجم خمیر افزایش پیدا می کند و عطر و طعم مخمر در آن کاهش پیدا می کند. اگر خمیر را خیلی در این مرحله نگه دارید و زیاد ور بیاید ممکن است در فر پف آن بخوابد و بیش از حد متراکم شود. می توانید زمانی که خمیر در حال ور آمدن است آن را برای بار دوم تست کنید. با نوک انگشت خود به آرامی قرص نان را لمس کنید، اگر روی آن فرورفتگی کم عمقی باقی ماند، خمیر برای پخت آماده است.

 

تکنیک های پخت نان, درست کردن خمیر

انگشت بهترین روش برای خمیری است که در آنها مقداری مایه خمیر استفاده شده است


ملاحظات
تست انگشت بهترین روش برای خمیر نان هایی است که در آنها مقدار متوسطی مایه خمیر استفاده شده است و برای خمیر هایی با هیدراتاسیون بالا مثل خمیر سیاباتا یا باگت جواب نمی دهد. این خمیرها حتی زمانی که برای پخت آماده هستند هم چسبنده اند. خمیر مرطوبی که آماده پخت است، نباید وقتی به آن دست می زنید از هم باز شود، حتی اگر چسبنده باشد. برای این نوع خمیر می توانید از آزمون شیشه پنجره استفاده کنید و برای تعیین قدرت چسبندگی آن قدر آن را بکشید تا بسیار نازک شود.

 

منبع : phow.ir