آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

نان دو رنگِ کم کالری


اگر به دنبال یک نان کم کالری و خوشمزه هستید احتیاجی نیست در نانوایی ها دنبالش بگردید؛ خودتان در منزل درست کنید. با این کار هم یک نان خانگی درست کرده اید و هم خیالتان از کم کالری بودنش راحت می شود.

مجله آشپزی مثبت - مریم بنایی فر: اگر به دنبال یک نان کم کالری و خوشمزه هستید احتیاجی نیست در نانوایی ها دنبالش بگردید؛ خودتان در منزل درست کنید. با این کار هم یک نان خانگی درست کرده اید و هم خیالتان از کم کالری بودنش راحت می شود.

نان دورنگ

مواد لازم

  • 1 ق چ  شکر
  •  3 /1 پیمانه شیر ولرم
  • 2 /1 1 ق چ  پودر خمیر مایه
  • 2 عدد  تخم مرغ
  • 3  /1 پیمانه  روغن مایع     
  • 50 گرم  پودر قند
  • نوک قاشق  نمک
  • 300 گرم  آرد
  • 2 ق س  پودر کاکائو
  • مقداری کنجد و سیاه دانه برای تزیین
  • مقداری شیر

طرز تهیه:

1.  ابتدا در ظرف مناسب شکر را با پودر خمیر مایه و آب ولرم مخلوط کنید، سپس به مدت 10 دقیقه آن را کنار بگذارید تا عمل بیاید.

2. در این میان در یک کاسه تخم مرغ ها را با پودر قند، روغن و نمک  مخلوط کرده و خوب هم بزنید. وقتی یکدست شد، خمیر مایه عمل آمده را به آن اضافه کنید. در انتها آرد را کم کم به مواد اضافه کنید تا خمیر نان حاصل شود. خمیر باید کمی چسبنده باشد.

3. اکنون خمیر حاصل را به دو قسمت تقسیم کنید. یکی را با مقداری آرد قنادی از حالت چسبندگی خارج کنید. به دیگری پودر کاکائو بزنید و آن را با پودر کاکائو از حالت چسبندگی خارج کنید. خمیر ها را جداگانه در یک جای گرم به مدت دوساعت استراحت دهید.

4. بعد از دو ساعت پف خمیرها از بین می رود. حالا باید  یکی در میان خمیر ها را در ظرف مخصوص فر چیده و دوباره به مدت نیم ساعت به آنها استراحت دهید.

5.   اکنون روی نان ها را با کمی شیر رومال کنید. مقداری کنجد و سیاه دانه هم روی آنها بپاشید. سینی را در فری که با دمای 180 درجه سانتی گراد از پیش گرم شده است، به مدت 30 دقیقه قرار دهید تا کاملا بپزند و آماده سرو کردن شوند.

فوت و فن

موقع درست کردن خمیر نان دقت کنید که حتما باید کمی چسبنده باشد. اگر میزان بیشتری آرد به خمیر اضافه کنید نان شما سفت می شود.


ویدیو مرتبط :
کیک شکلاتی کم کالری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چاقها بخوانند! رژیم کم کالری



 

چاقها بخوانند! رژیم کم کالری

مصرف روغن ماهی در تداوم برنامه کاهش وزن اثرات مثبت روانی دارد.

مصرف روغن ماهی می تواند اثرات مثبت روانی در تداوم برنامه کاهش وزن در افراد چاق داشته باشد.

امروزه چاقی به عنوان یکی از مشکلات مهم عصر حاضر مطرح است و متخصصان در زمینه‌های مختلف می‌کوشند تا بتوانند به روش‌های جدیدی در درمان آن دست یابند. استفاده از مکمل‌ها در کنار رژیم‌های معمول کاهش وزن یکی از راه‌کارهای مورد توجه است.

مطالعه حاضر با هدف بررسی مکمل روغن ماهی در ترکیب با رژیم کم کالری بر میزان کاهش وزن زنان چاق توسط دکتر بنفشه گلستان از گروه اپیدمیولوژی و آمار زیستی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران صورت گرفته است.

نتایج این مطالعه حاکی از آن است اگرچه مصرف 3 گرم روغن ماهی در روز در ترکیب با رژیم کم کالری به مدت 8 هفته تأثیر مضاعفی نسبت به مصرف رژیم کم کالری به تنهایی بر میزان کاهش وزن نشان نداد با این‌ حال میزان تمایل به ادامه برنامه کاهش وزن تا رسیدن به وزن مطلوب در پایان مطالعه در گروه شاهد 47 درصد و در گروه مداخله 87 درصد بود که می تواند بیانگر اثرات مثبت روانی مصرف روغن ماهی در تداوم برنامه کاهش وزن باشد.