آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

میلک شیک قهوه به همراه مارشمالوی دوست داشتنی


میلک شیک یکی از انواع نوشیدنی است که طرفداران زیادی دارد. مخصوصا عاشقان قهوه میلک شیک قهوه را خیلی می پسندند. در این مطلب طرز تهیه میلک شیک قهوه با اضافه کردن مارشمالو را به شما آموزش می دهیم.

وب سایت سوران: میلک شیک یکی از انواع نوشیدنی است که طرفداران زیادی دارد. مخصوصا عاشقان قهوه میلک شیک قهوه را خیلی می پسندند. در این مطلب طرز تهیه میلک شیک قهوه با اضافه کردن مارشمالو را به شما آموزش می دهیم.

مواد اولیه:

  • مارشمالوی ذوب شده 1/2فنجان
  • بستنی وانیلی 4 فنجان
  • قهوه دم کرده سرد شده 1/2 فنجان
  • شکلات ذوب شده 2 ق غ

مواد لازم برای تزئین:

  • خامه ی فرم گرفته 1/2 لیوان
  • مارشمالو ذوب شده 1 ق غ
  • بیسکوئیت خرد شده 2 ق غ
  • آبنبات قهوه 2 عدد

طرز تهیه میلک شیک قهوه

طرز تهیه:


1- ابتدا 2تا لیوان برداشته سپس شکلات ذوب شده رو بصورت نامنظم در دیواره ی داخلی لیوان بریزید (حرکت بصورت بالا و پایین).

2- بعد لبه های لیوان رو با 1 ق غ مارشمالو ذوب شده آغشته کنید و سپس در داخل بیسکوئیت خرد شده غوطه ور کنید تا خرده بیسکوئیت ها به مارشمالو بچسبند. (در دستور اصلی از کراکر گندمی استفاده شده که میتوان بجای آن از پتی بور استفاده کرد)
لیوان هارو در کنار قرار دهید.

3- قهوه ی دم کرده رو که در دمای اتاق خنک شده رو بهمراه بستنی و مارشمالوی ذوب شده در مخلوط کن (بلندر) ریخته و تا زمانیکه روان و خامه مانند شود میکس کنید. سپس در لیوان ها بریزید.

4- قسمت رویی لیوان ها خامه ی فرم گرفته بریزید و رو ی هر کدام یک دانه آبنبات یا شکلات قهوه قرار دهید.


ویدیو مرتبط :
میلک شیک شکلاتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شکلات، این قهوه‌ای دوست داشتنی!


شكلات به مجموعه‌ای از محصولات گفته می‌شود كه تركیبی از دانه‌های كاكائو، چربی و شكر هستند و با طعم‌های گوناگون و اشكال بسیار متنوع به بازار می‌آیند. اینكه نسبت این تركیبات چقدر باشد و به‌ویژه‌اینكه كاكائو كه ذاتاً ماده بسیار تلخی است در این تركیب چه سهمی داشته باشد، انواع گوناگونی از شكلات را پدید می‌آورد.

هفت صبح: شكلات به مجموعه‌ای از محصولات گفته می‌شود كه تركیبی از دانه‌های كاكائو، چربی و شكر هستند و با طعم‌های گوناگون و اشكال بسیار متنوع به بازار می‌آیند. اینكه نسبت این تركیبات چقدر باشد و به‌ویژه‌اینكه كاكائو كه ذاتاً ماده بسیار تلخی است در این تركیب چه سهمی داشته باشد، انواع گوناگونی از شكلات را پدید می‌آورد. علاوه بر اینها، طعم‌دهنده‌هایی كه به محصول افزوده می‌شوند و دمای تفت دادن دانه‌های كاكائو، نوع شكلات به دست آمده را متفاوت می‌كند.

این قهوه‌ای لذیذ

این انواع متنوع را در دسته‌های مختلفی قرار می‌دهند و نام‌هایی روی آنها می‌گذارند كه بد نیست برخی از آنها را مرور كنیم.

  شكلات خام


این قهوه‌ای لذیذ

شكلاتی است كه فرآوری نشده، با ماده غذایی دیگری تركیب نشده و گرما ندیده است. این محصول در كشورهایی كه صادركننده دانه‌های كاكائو هستند تولید می‌شود و به همان شكل به كشورهای دیگر فرستاده می‌شود.



 شكلات سفید

این قهوه‌ای لذیذ

محصولی است كه از تركیب كردن شیر، شكر و كره كاكائو به دست می‌آید و در آن اثری از كاكائو جامد وجود ندارد.



  شكلات شیری


این قهوه‌ای لذیذ

شكلاتی است جامد كه از افزودن شیر در یكی از حالت‌های پودر، مایع یا چگال به شكلات به دست می‌آید. در دهه 1870 میلادی بود كه یك شیرینی‌ساز سوئیسی موفق شد شكلات شیری جامد تولید كند.

 تركیبات شیر و شكلات تا پیش از آن همگی مایع بودند. بنا بر قوانین دولت آمریكا، حداقل میزان شكلات خالص موجود در شكلات شیری باید 10 درصد باشد. طبق قوانین اروپا، میزان كاكائو در این محصولات نباید از 25 درصد كمتر باشد. در انگلستان و ایرلند این نسبت از 20 درصد مجاز است اما برای فروش آنها در سایر كشورهای اروپایی باید عبارت «شكلات شیری خانوادگی» روی بسته‌ آن نوشته شده باشد.



 شكلات شیرین‌نشده

این قهوه‌ای لذیذ

 به آن «شكلات تلخ» یا «شكلات آشپزی» هم می‌گویند در واقع شكلات خالصی است كه در تكه‌های قالبی به فروش می‌رسد. از این محصول برای درست كردن انواع كیك، شیرینی، بیسكویت و نوشیدنی‌های شكلاتی استفاده می‌شود.



 شكلات تیره

این قهوه‌ای لذیذ

  به آن «شكلات ساده» یا «شكلات سیاه» هم گفته می‌شود كه با افزودن چربی و شكر به كاكائو درست می‌كنند. میزان شیر در این نوع شكلات، صفر یا بسیار اندك است. در آمریكا تعریف مشخصی برای شكلات تیره وجود ندارد اما در اروپا به شكلاتی كه دستكم از 35 درصد كاكائو تشكیل شده باشد شكلات تیره می‌گویند. شكلات تیره را هم می‌توان مستقیما مصرف كرد و هم می‌توان آن را در درست كردن كیك و شیرینی به كار برد كه برای این كار، معمولا از شكلات‌هایی با درصد كاكائو بین 70 تا 99 درصد استفاده می‌شود. شكلات تیره خودش به زیرمجموعه‌های دیگری تقسیم می‌شود كه در زیر معرفی می‌كنیم.

   شكلات نیمه‌شیرین - بیشتر برای مصارف تولید كیك و شیرینی به كار می‌رود. شكلات نیمه‌شیرین، بنا بر تعریف آن در سوئیس، نوعی شكلات تیره است كه نسبت شكر در آن نصف میزان كاكائو باشد. اگر مقدار شكر از این حد فراتر برود، محصول به دست آمده را «شكلات شیرین» می‌نامند.

   شكلات تلخ‌شیرین - اگر به شكلات شیرین‌نشده به میزان كمتر از یك‌سوم شكر به همراه كره كاكائو و وانیل افزوده شود، شكلات تلخ‌شیرین به دست می‌آید. این محصول نسبت به شكلات نیمه‌شیرین، شكر كمتری دارد و شكلات شیرین‌نشده بیشتری در آن به كار می‌رود.