آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

موز كاراملایز شده همراه نوشیدنی گرم


به شما پیشنهاد می‌كنم موز را به این روش حتما امتحان كنید؛ این دسر همراه لطیفه، بستنی یا حتی انواع نوشیدنی گرم می‌تواند بسیار متفاوت باشد. در كنار موز تكه‌های كمپوت انبه نیز بسیار خوش طعم و خاص می‌شود؛ فقط مدت پخت آن را در نظر می‌گیریم كه له نشود.


مجله زندگی ایده آل: به شما پیشنهاد می‌كنم موز را به این روش حتما امتحان كنید؛ این دسر همراه لطیفه، بستنی یا حتی انواع نوشیدنی گرم می‌تواند بسیار متفاوت باشد. در كنار موز تكه‌های كمپوت انبه نیز بسیار خوش طعم و خاص می‌شود؛ فقط مدت پخت آن را در نظر می‌گیریم كه له نشود.

موز كاراملایز شده (دسر)

مواد لازم:

  •    موز بزرگ 6 عدد
  •    شكر قهوه‌ای 150 گرم
  •    سیروپ كارامل 100میلی‌لیتر
  •    مارگارین 50 گرم
  •    چوب دارچین 3 شاخه

روش تهیه:

1. ابتدا موزها را از قد به دو نیم تقسیم می‌كنیم و داخل ظرفی كه بهتر است چدنی باشد می‌چینیم. سپس شكر قهوه‌ای را روی آن پاشیده، مارگارین را نیز به شكل ورقه‌های خیلی نازك بریده، همراه چوب دارچین روی موزها قرار می‌دهیم. ظرف را به مدت 30 دقیقه روی پنجره وسط فر كه از قبل با دمای 160 درجه سانتی‌گراد گرم كرده‌ایم می‌گذاریم.

2. به محض اینكه موزها را از فر خارج كردیم سیروپ كارامل را روی آن می‌ریزیم و با سس حاصل از شكر قهوه‌ای كه داخل ظرف است مخلوط می‌كنیم که اگر سرد شود كارامل بسته شده و دیگر امكان چنین كاری نیست.

3. موزها را می‌توانیم به شكل گرم همراه بستنی یا اینكه همراه شیرینی لطیفه سرو كنیم.


ویدیو مرتبط :
آموزش تهیه نوشیدنی- آناناس- موز-نارگیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوشیدنی گرم برای افزایش یادگیری



 

نوشیدنی گرم برای افزایش یادگیری

 


گل تلفونی، گیاهی است با گل های بنفش که بومی آفریقای شمالی، اروپا و آسیای مرکزی است. فواید این گل در بسیاری از نقاط جهان مورد توجه فراوان قرار گرفته است بطوری که اروپایی ها آن را ضددیابت، چینی ها آن را داروی مهم ضدسرفه و در هاوایی به عنوان درمان کننده قطعی عفونت و خونریزی می شناسند.

 

چای گل تلفونی که از مخلوط یک قاشق غذاخوری گل خشک در یک فنجان آب جوش در مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه تهیه می شود، خواص آنتی بیوتیک فراوانی داشته و علاوه بر آن که ضدباکتری قوی است، اسهال را بهبود بخشیده و برای درمان زخم دهان مفید است.ترکیبات مفید موجود در دم کرده گل تلفونی، بسیاری از انواع سردرد را بهبود می بخشد. این چای برای مشکلات حافظه از جمله کاهش میزان یادگیری و توان یادآوری مطالب مفید است.


تحقیقات بیانگر آن است چای گل تلفونی ضدسرطان بوده و از بدخیم شدن سلول های بدن پیشگیری می کند. مصرف منظم این نوشیدنی میزان قند خون را تنظیم کرده و گردش خون را بهبود می بخشد.بسیاری از اختلالات گوارشی و مشکلات سوءهاضمه با استفاده از این نوشیدنی درمان شده و تأثیر زیادی در درمان سینوزیت، سرفه های خشک و التهاب ریه دارد. البته مصرف این دم کرده در دوران بارداری ممنوع است.


منبع:روزنامه ایران