آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

معجون رازیانه؛ ویژه بانوان


روزهای قاعدگی، روزهایی هستند كه به‌راحتی سپری نمی‏شوندو دربیشتر مواقع با درد و ضعف همراهند، به‌همین دلیل پای قرص‏های مسكن مثل ژلوفن، بروفن و... به میان می‏ آید. اما فراموش نكنید كه داروهای گیاهی در این زمان نقش بسزایی ایفا می‌كنند.


مجله سیب سبز - رزیتا اشتری: روزهای قاعدگی، روزهایی هستند كه به‌راحتی سپری نمی‏شوندو دربیشتر مواقع با درد و ضعف همراهند، به‌همین دلیل پای قرص‏های مسكن مثل ژلوفن، بروفن و... به میان می‏ آید. اما فراموش نكنید كه داروهای گیاهی در این زمان نقش بسزایی ایفا می‌كنند و عوارض مواد شیمیایی را هم ندارند. رازیانه از آن‌دست گیاهانی است كه قادر است انقباض‌های قاعدگی را كنترل و تنظیم كند. یكی دیگر از مزیت‏های این گیاه در این دوران كاهش درد قاعدگی است. با نوشیدن این معجون، به‌دلیل ترکیب نشاط‌آوری که دارد، می‏توانید با خیال راحت به كارهای روزمره‌تان بپردازید.

معجون رازیانه؛ ویژه بانوان

مواد لازم برای تهیه یك لیوان اسموتی ( برای یك نفر و یك وعده):

  •   سیب: یک عدد
  •  رازیانه: یك فنجان
  •  هویج: دو عدد متوسط
  •  زنجبیل: یك قاشق غذاخوری
  •  آب سیب: یك فنجان
  •  آبلیمو: یك قاشق مرباخوری
  •  كرفس: نصف ساقه

طرز تهیه:

• تخم رازیانه را بكوبید و فراموش نكنید كه باید كاملا به پودر تبدیل شود وحتی دانه‌ای از آن نکوبیده باقی نماند.

• تمام مواد را داخل میكسر بریزید. اما فراموش نكنید كه این معجون به‌دلیل موادی كه دارد باید بیشتر از معجون‏های قبلی معرفی شده داخل میكسر هم زده شود. شاید بین 15 تا 20دقیقه زمان برای مخلوط شدن مواد با هم كافی باشد. چون هویج، سیب و كرفس به‌راحتی با یكدیگر مخلوط نمی‏شوند.

• این معجون به‌دلیل داشتن گیاه رازیانه می‏تواند نقش یك آبمیوه درمانی برای روزهای قاعدگی بانوان را داشته باشد. فراموش نكنید كه كرفس و رازیانه به‌دلیل دارا بودن ماده «فیتواستروژن»  (ماده‌ای شبیه هورمون زنانه) قادر هستند اختلال‌های ناشی از خونریزی و اسپاسم‏های قاعدگی را كاهش دهند.

• همچنین وجود زنجبیل در این معجون نشاط‌آور است. این مزیت برای روزهای قاعدگی كه بیشتر خانم‏ها كسل و بی‌حوصله هستند، می‏تواند نقش بسزایی داشته باشد.

ژلوفن گیاهی

استفاده از تخم رازیانه راهكار پیشنهادی مادربزرگ‏ها برای رهایی از درد شدید قاعدگی است. در قدیم اعتقاد داشتند كه اگر مقداری تخم رازیانه (تخم آسیاب شده) را با مقداری آب بخورید، می‏توانید خواب آرامی داشته باشید، اما مهم‌تر از آن باید بدانید كه این گیاه درد شما را در مدت زمانی كمتر از نیم ساعت پس از استفاده، بهبود می‌بخشد. این گیاه بدن‌تان را خنك كرده و گرمای ناشی از قاعدگی را كاهش می‌دهد، به همین دلیل رازیانه می‏تواند بهترین جایگزین مسكن‏های شیمیایی باشد كه مصرف آنها به‌طور مداوم توصیه نمی‏شود.

معجون رازیانه؛ ویژه بانوان

با سیب ریلکس شوید

این میوه چهار فصل یعنی سیب خواص بی‏شماری دارد كه هر فردی با خوردن روزی یك عدد از آن قادر است جسم خود را از هر بیماری دور نگه دارد. با این حال به چند ویژگی منحصر به فرد سیب اشاره می‏كنیم. سیب برای عملكرد مغز بسیار مقوی است. به‌طور كلی سیب به‌علت داشتن فسفر، اعصاب و مغز را تقویت می‌كند. اگر به‌دنبال این هستید كه یك روز آرام را پشت‌سر بگذارید بهتر است هر روز یك عدد سیب میل كنید، زیرا ویتامین‌های گروه B، منیزیم، فسفر و برخی عناصر دیگر موجود در سیب اثر آرام‌بخشی بر اعصاب دارد.

هویج جادوی نارنجی

همه ما می‏دانیم كه هویج منبع غنی بتاكاروتن است. اما نقش بتاكاروتن در هویج چیست؟ این ماده پیش‌ساز ویتامین A است، یعنی در بدن تبدیل به ویتامین A می‌شود، به همین دلیل می‏تواند نقش كاربردی را برای بدن ما داشته باشد. ویتامین A برای تقویت سیستم ایمنی، محافظت از پوست، ریه، لوله گوارش همچنین در رشد سلول‌ها و... حائزاهمیت است.  شاید برای‌تان جالب باشد كه بدانید بتاكاروتن، یك آنتی‌اكسیدان است و بیماری‌های ناشی از پیری را هم كاهش می‌دهد. نقش هویج در این معجون خون‌سازی است كه برای دوران قاعدگی می‏تواند موثر باشد، به همین دلیل توصیه می‏شود حتی اگر به هر دلیلی قادر به تهیه معجون نبودید، هویج خام یا آب هویج فیلتر نشده را در بیشتر اوقات به‌خصوص در روزهای قاعدگی میل كنید .


ویدیو مرتبط :
باشگاه- ویژه بانوان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عروس بدجنس «پدرسالار» و راه اندازی آتلیه ای ویژه بانوان+عکس



عروس بدجنس «پدرسالار» و راه اندازی آتلیه ای ویژه بانوان+عکس

بنا داریم آتلیه ای ویژه بانوان را در تهران راه اندازی کنیم و تصمیم داریم تمام پرسنل این آتلیه هم بانوان باشند تا خانمها بتوانند با خیالی آسوده عکسهای دلخواه خود را تهیه کنند.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

کمند امیرسلیمانی بازیگری که بعد از گذشته دو دهه همچنان به واسطه ایفای نقش در قالب عروسی بدجنس به نام «آذر» در سریال «پدرسالار» شناخته می شود بعد از ازدواج با یک عکاس حرفه ای به نام ورقا عامری خود نیز در کنار بازیگری، به آموختن حرفه عکاسی پرداخته است.کمند که فرزند سعید امیرسلیمانی و خواهر سپند است به تازگی به همراه همسرش در گفتگویی با مجله «خانواده» شرکت کرده و در این گفتگو بر این مساله تاکید شده که کمند نزد همسرش ورقا عامری هنر عکاسی را به خوبی آموخته است و در آتلیه مجهزی که همسر در دوبی راه اندازی کرده است بخش ویژه بانوان را مدیریت می کند.

 

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

کمند امیرسلیمانی در کنار همسرش ورقا عامری و فرزندشان ایلیا

 

ورقا عامری گفته است:«بنا داریم آتلیه ای ویژه بانوان را در تهران راه اندازی کنیم و تصمیم داریم تمام پرسنل این آتلیه هم بانوان باشند تا خانمها بتوانند با خیالی آسوده عکسهای دلخواه خود را تهیه کنند.»جالب اینجاست که طبق گفته های امیرسلیمانی، ازدواج مابین او و همسرش هم به واسطه عکاسی همسر از او صورت می گیرد؛ ورقا عامری که زمانی عکاس یکی از نشریات بوده بعد از اینکه به واسطه مصاحبه آن نشریه با کمند آشنا می شود از رفتار وی خوشش آمده و به او پیشنهاد ازدواج می دهد؛ حاصل این ازدواج هم پسری یازده ساله به نام ایلیا است./شبکه ایران