آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

ماهی سالمون کنجدی با سس لیمو



طرز تهیه ماهی سالمون , طرز تهیه ماهی سالمون کنجدی
آشپزی - این غذا  میتونه برای کسانی که ماهی به خصوص سالمون را دوست دارند  غذای لذیذی باشه و برای کسانی که با بوی ماهی و خودماهی مشکل دارند تجربه جدیدی باشه برای تجدید نظر در ذائقه شان.

مواد مورد نیاز:

 فیله ماهی سالمون(یا فیله ماهی دلخواه) 650 تا 800 گرم 
 سویا سس  3 ق س
 کنجد بو داده شده   3 ق س
 پیازچه تمام قسمتهای آن  6 عدد
 کدو سبز  2 عدد بزرگ
پوست لیمو ترش رنده شده 1 ق س
زردچوبه 1/2 ق چ
آب ماهی یا آب معمولی 6 ق س
خامه غلیظ 3 ق س
آب لیمو ترش 2 1/2 ق س
نمک و فلفل به میزان مورد نیاز
لیمو ترش و پیازچه برای تزیین


طرز تهیه سالمون کنجدی با سس لیمو :
ابتدا ماهی را شسته و پوست و  تیغ(درشت و بزرگ هستند) آن را جدا کنید. سپس آن را به قطعات 4x2 سانتی برش دهید آنها را خوب خشک کنید و در ظرف گودی بریزید سویا سس و نمک و فلفل را با آن مخلوط کنید و  دقت کنید تمام قسمتها آغشته به سویا سس شوند. بگذارید 30 دقیقه در این سس بماند تا مزه دار شود.بعد این مدت کنجد را درون ظرف بریزید و ماهی ها را خوب آغشته به کنجد کنید..در یک تابه روغن بریزید و بگذارید داغ شود ماهی ها را در آن سرخ کنید برای هر طرف 3 دقیقه کافی است.ماهی ها را از روغن در بی آورید و بر روی حوله کاغذی بگذارید تا روغن اضافی گرفته شود. آنرا  گرم نگه دارید تا مراحل بعدی آماده شود.
کدوها را با پوست حبه قندی  کمی بزرگتر خرد کنید .پیازچه ها را هم به صورت مورب خرد کنید 1 بند انگشتی . اکنون 2 قاشق سوپخوری روغن را داخل ماهی تابه بریزید.و کدو را به همراه پیازچه ها در زوغن ریخته و به مدت 2 تا 3 دقیقه سرخ کنید.سپس پوست لیمو ترش,آب لیمو ترش,رزدجوبه و آب ماهی یا آب معمولی را به آن اضافه کنید و بگذارید جوش بیاید. خامه را به آن اضافه کنید(قبلش خامه را با چنگال بزنید) و خو بزنید تا مخلوط شوند .اکنون ماهی های سرخ کرده را به این مخلوط اضافه کنید و آهسته هم بزنید تا ماهی به خوبی با سس و سبریجات مخلوط شود و داغ شود. احتیاجی به پخت بیشتر نیست چون در این غذا که به نوعی از غذاهای چینی است سبزیجات کمی باید دندانگیر باشد..آنرا در ظرف کشیده و با لیمو و پیازچه تزیین کنید. این غذا باید کاملا مخلوط شود  در عکس برای نمایان شدن ماهی , غذا  مخلوط نشده است.

منبع : daarchin.persianblog.ir


ویدیو مرتبط :
شكار بزرگترین ماهی سالمون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماهی کنجدی با سس مرکبات



 

 

ماهی کنجدی با سس مرکبات

 

 

( زمان پخت: 20دقيقه )

 


مواد لازم : براي برای 4 نفر

 

 

ماهی حلوايی فيله شده
4 عدد
نمک و فلفل سياه
به میزان لازم
دانه کنجد
2 قاشق سوپخوری
روغن زيتون
1 قاشق سوپخوری
آب پرتقال
يک دوم فنجان
پرتغال پوست کنده و قسمت شده 2 عدد
ليمو 1 عدد
پيازچه 2 قاشق سوپخوری

 

 

طرز تهيه :

 

 

ماهی ها را با نمک و فلفل آغشته کنيد و کنجد را روی آن بپاشيد. سپس در روغن زيتون که با حرارت ملايم در تابه گرم شده آنرا به آرامی سرخ کنيد تا طلايی شود. سپس آنها را در يک ديس گذاشته گرم نگهداريد. حرارت را کم کنيد و آب پرتغال را درون تابه ريخته و هم بزنيد تا غليظ و شيرين شود . سپس آنرا روی فيله‌های ماهی ريخته و با پرتغال و ليموترش تکه تکه شده تزئين کنيد.

 

 


ارزش غذايی:

 


کالری : 213

 

چربی: 7

 

پروتئين: 23

 

فيبر: 3

 

سديم: 162

 

کربوهيدرات: 15