آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

ماهی حلوای تنوری با سبزیجات مدیترانه ای


این روش تهیه ماهی با سبزیجات بسیار آسان و سریع است. می‌توانید با سرو پوره سیب زمینی و سالاد مخلوط به همراه آن، منوی کاملی ارائه کنید.

پارسه گرد: این روش تهیه ماهی با سبزیجات بسیار آسان و سریع است. می‌توانید با سرو پوره سیب زمینی و سالاد مخلوط به همراه آن، منوی کاملی ارائه کنید.ارزش غذایی ماهی حلوا و سبزیجات در هر وعده شامل 271 کیلوکالری، 5.4 گرم کربوهیدرات، 5.4 گرم کربوهیدرات، 4.3 گرم قند، 16.7 گرم چربی، 2.7 گرم چربی اشباع شده، 23.8 گرم پروتئین است.

ماهی حلوا و سبزیجات
  • مناسب برای :8 نفر
  • زمان آماده سازی : کمتر از 1 ساعت

مواد لازم:


  • ماهی حلوا: 4 عدد کامل
  • سیر: 4 حبه
  • لیمو ترش: 2 عدد
  • گوجه گیلاسی: 1 پیمانه
  • برگ ارگانو یا ریحان تازه: 1 دسته کوچک
  • برگ جعفری تازه: 1 دسته کوچک
  • زیتون سیاه بی هسته: 100 گرم
  • سرکه بالزامیک: 1 قاشق غذاخوری
  • نمک دریایی و پودر فلفل سیاه: به مقدار لازم
  • روغن زیتون خالص: به مقدار لازم

طرز تهیه:

1. ابتدا ماهی‌ها را تمیز کنید و بشویید. سپس با استفاده از یک چاقو روی دو طرف آن‌ها برش‌هایی بزنید تا در هنگام پخت ماهی طعم بگیرد.

2. فر را با دمای 200 درجه سانتی‌گراد یا 400 درجه فارنهایت گرم کنید. سیرها را پوست کنده و ریز خرد کنید. گوجه‌ها را نصف کنید. در یک کاسه گوجه‌ها، سیر، آویشن یا ریحان، پیازچه، سرکه بالزامیک، مقداری نمک و فلفل، رنده پوست و آب یکی از لیموترش‌ها و مقداری روغن زیتون را باهم مخلوط کنید. این مخلوط را در ظرف پیرکسی که بتوان 4 عدد ماهی را در آنجا داد بریزید ( یا 2 ظرف کوچک‌تر انتخاب کنید). ماهی‌ها را در ظرف قرار دهید.

3. زیتون‌ و جعفری را خرد کنید و با آب و رنده پوست لیموی دوم و مقداری روغن زیتون در کاسه‌ای بریزید و مخلوط کنید. این مخلوط را به‌طور مساوی روی ماهی‌ها قرار دهید. با توجه به‌اندازه ماهی‌ها نزدیک 12 تا 15 دقیقه آن‌ها را در فر بپزید. برای فهمیدن اینکه ماهی پخته شده است یا نه، چاقویی را در ضخیم‌ترین بخش آن فروببرید و اگر ماهی به‌راحتی از استخوان کنار رفت یعنی کامل پخته است.

4. پس‌ از اینکه ماهی را از فر بیرون آوردید، اجازه دهید تا به مدت 3 تا 4 دقیقه خنک شود. در زمان سرو غذا دقت کنید که عصاره غذا را روی ماهی‌ها بریزید و آن را با سبزیجات پخته شده‌اش میل کنید.


ویدیو مرتبط :
‫این غذا را یک بار درست کنید، غذای هر هفته تان می شود/ مرغ تنوری با پاستای مدیترانه ای‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماهی تنوری با کره سبزیجات، یک دنیا سلامت


این روش طبخ ماهی مناسب كسانی است كه با ماهی سرخ‌كردن مشكل دارند یا مایلند یك غذای سالم با عطر سبزیجات را نوش جان كنند





مجله ایده آل: درست است كه ماهی غذای سلامت است اما اگر روش طبخ صحیحی را در پیش نگیرید، غذای سالمی در كار نخواهد بود. این روش طبخ ماهی مناسب كسانی است كه با ماهی سرخ‌كردن مشكل دارند یا مایلند یك غذای سالم با عطر سبزیجات را نوش جان كنند . سبزی معطر این غذا را بنا به سلیقه خود می‌توانید تغییر دهید و از جعفری، نعناع یا آویشن استفاده كنید.



مواد لازم برای 4نفر:

  •   كره گیاهی: 50 گرم
  •   رنده پوست یك لیموترش درشت: كمی
  •   آبلیمو: یك قاشق غذاخوری
  •   شوید: مقداری ساطوری شده
  •   استیك ماهی: 4تكه
  •   نمك و فلفل سیاه: به میزان لازم


روش تهیه:


1- كره را به دمای محیط برسانید تا نرم شود، سپس با رنده پوست لیمو، آبلیمو و شوید را مخلوط كرده و نمك و فلفل بپاشید. 


2- مخلوط را داخل كیسه فریزر ریخته و به شكل سوسیس درآورید و حداقل 20دقیقه در یخچال بگذارید تا سرد شده و شكل بگیرد. 


3- فر را روی 190 درجه سانتی‌گراد داغ كنید. 


4تكه فویل را به اندازه‌ای كه قطعات ماهی‌ را بتوان در آن پیچید، ببرید. داخل فویل را كمی چرب كرده و داخل هر فویل یك تكه ماهی قرار دهید. 


4- كره را 8تكه كرده و داخل هر فویل و روی هر ماهی، 2تكه از آن را قرار داده و چند ساقه شوید روی آن بگذارید سپس فویل‌ها را كاملا ببندید. 


5- ماهی‌ها را در سینی فر گذاشته و 20 تا 30دقیقه در طبقه وسط فر آنها را بپزید. برای اینكه ببینید ماهی پخته است یا نه، بعد از 20دقیقه فویل را باز كرده و ماهی‌ها را چك كنید. ماهی را از فر خارج كرده و با لیموترش و سبزی‌پلو سرو كنید. 


 اگر از ماهی كامل استفاده می‌كنید كره را داخل شكم ماهی گذاشته و روی آن را كمی چرب كرده و نمك و فلفل بپاشید. بدیهی است كه ماهی كامل و با پوست، زمان پخت بیشتری می‌برد.

نكات:


1- اگر نارنج در دسترس است از آن به جای لیموترش استفاده كنید. 


2- می‌توانید یكی، دو حبه سیر رنده شده به كره اضافه كنید. 


3- اگر فویل را كاملا نبندید، كره می‌سوزد و ماهی طعم بد می‌گیرد.