آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

كیك ماهی روستوف


كیك ماهی یكی از غذاهایی است كه با درست كردنش قطعا مهمان‌هایتــان را شگفت‌زده می‌كنید.كیك ماهی معمولا در رستوران‌ها سرو می‌شود ولی چه بهتر كه در خانه درست شود.


صبح بخیر: كیك ماهی یكی از غذاهایی است كه با درست كردنش قطعا مهمان‌هایتــان را شگفت‌زده می‌كنید.كیك ماهی معمولا در رستوران‌ها سرو می‌شود ولی چه بهتر كه در خانه درست شود. چون می‌دانید كه دقیقا داخل آن چه چیزهایی ریخته شده و با اطمینان بیشتری آن را نوش‌جان می‌كنید این دستور غذا فوق‌العاده خوشمزه است.



مواد لازم برای درست كردن 8 عدد كیك

  •   نمك و فلفل سیاه: به میزان لازم
  •   سیب‌زمینی: 600 گرم
  •   فیله ماهی: 500 گرم (بدون پوست و بدون استخوان)
  •   تخم‌مرغ: یك عدد بزرگ
  •   روغن زیتون: مقداری
  •   جعفری تازه: یك دسته كوچك
  •   آرد سفید: یك قاشق غذاخوری
  •   لیمو: 2عدد
روش تهیه:

یك قابلمه را آب كنید و درون آن نمك بریزید و روی حرارت گاز قرار دهید و بعـد سیب‌زمینی‌ها را شسته و پوست كنده و به قسمت‌های مساوی برش بزنید. فیله ماهی را برداشته و به دو طرف آن روغن زیتون بمالید و روی نمك و فلفل بغلتانید. سیب‌زمینی‌ها را داخل آب در حال جوش انداخته و منتظر بمانید تا پخته شود. در این مرحله ماهی‌ها را داخل یك آبكشی كه اندازه دهانه قابلمه در حال جوش است قرار دهید و یك فویل را روی آن بكشید و روی قابلمه حاوی سیب‌زمینی بگذارید تا با بخارآب پخته شود. حرارت گاز را پایین آورده و بگذارید تا بین 10-12 دقیقه پخته شود. پس از گذشت زمان مشخص شده ماهی را از روی حرارت برداشته و كنار بگذارید. سیب‌زمینی‌های پخته شده را آبكش كرده و  بعد بگذارید تا آب آن گرفته شود. جعفری‌ها را شسته و از شاخه جدا كنید سپس سیب‌زمینی‌ها را له كرده و كنار بگذارید. هنگامی كه سیب‌زمینی‌ها كاملا سرد شد داخل یك كاسه ریخته آرد را به آن اضافه كرده و بعد تخم‌مرغ را در مواد شكسته و جعفری‌ها را درون مواد خرد كنید و كمی نمك و فلفل سیاه اضافه كرده و درآخر پوست لیمو را درون مواد رنده و ماهی را درون مواد مخلوط كنید. روی تخته‌ای آرد بپاشید و ماهی‌ها را به شکل 8 دایره دربیاورید. دایره‌ها حداقل 2سانتی‌متر ارتفاع داشته باشند. دوباره روی ماهی‌ها‌ را آرد بپاشید. شما می‌توانید در این مرحله پس از درست كردن قالب‌ها، آنها را فریز كنید.

برای سرو

یك تابه بزرگ را روی حرارت گاز قرار دهید و روغن زیتون را درون تابه بریزید. هنگامی كه روغن به خوبی داغ شد، كیك‌های ماهی را درون روغن بیندازید به مدت 3 تا 4 دقیقه تا كاملا یك طرف آن پخته شود بعد آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز به همان صورت پخته شود. هنگامی كه ماهی‌ها كاملا مغزپخت شدند آنها را در ظرف موردنظر خود چیده و یك عدد لیمو را از وسط برش زده و در هر ظرف قرار دهید.


ویدیو مرتبط :
گلزنی سردار آزمون برای روستوف (روستوف 2-2 دینامو مسکو)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كیك ماهی


در این كیك زیبا و خوشمزه فیله ماهی طعم‌دار قرار داده می‌شود و نتیجه نهایی، غذایی چشم‌‌نواز وخوشبو خواهد بود كه تمامی مواد آن توسط خودتان تهیه شده است. برخلاف تصور تهیه آن بسیار آسان است و زمان كمی می‌گیرد.



 صبح بخیر:  در این كیك زیبا و خوشمزه فیله ماهی طعم‌دار قرار داده می‌شود و نتیجه نهایی، غذایی چشم‌‌نواز وخوشبو خواهد بود كه تمامی مواد آن توسط خودتان تهیه شده است. برخلاف تصور تهیه آن بسیار آسان است و زمان كمی می‌گیرد.

www.sobbekheir.com




مواد لازم برای 4 تا  6 نفر:

  •   فیله قزل‌آلا: یك  عدد  روغن: 6 قاشق غذاخوری
  •   آرد سفید: 200 گرم
  •  نمك: یك‌دوم قاشق چای‌خوری
  •   مخمر: 7 گرم
  •   تخم‌مرغ: یك عدد
  •  آب ولرم: 50 میلی‌لیتر
  •   شیر: 50 میلی‌لیتر
روش تهیه:

1 - روی فیله ماهی نمك و فلفل بپاشید. روغن را روی شعله متوسط داغ كرده و هر طرف ماهی را 8 دقیقه در آن سرخ كنید. سپس پوست و تیغ‌های آن را جدا كنید و فیله ماهی را كنار بگذارید.

2 - فر را روی 180 درجه سانتی‌گراد گرم كنید. مخمر را در آب حل كنید و با در بسته 10 دقیقه در جای گرمی بگذارید تا مخمر عمل كرده و روی آن كف كند.

3 - آرد و نمك را در یك كاسه الك كنید. شیر، مخمر و تخم‌مرغ را كم‌كم به آن اضافه كرده و با نوك انگشتان مخلوط كنید. تخم‌مرغ را بزنید  تا یكدست شود. سپس نیمی از آن را به خمیر اضافه كنید. خمیر را 5 دقیقه تفت دهید تا نرم و یكدست شود و به دست نچسبد، در صورت نیاز كمی آرد به آن اضافه كنید.

4 - خمیر را به 2 قسمت كه یكی از دیگری اندكی بزرگ‌تر است، تقسیم كنید. خمیر كوچك‌تر را پهن كنید و  ماهی را روی آن بگذارید. خمیر بزرگ‌تر را نیز پهن كنید. دور خمیر كوچك‌تر را با كمی آب مرطوب كنید. خمیر بزرگ را روی آن قرار دهید و دور آن را به هم بچسبانید و دور آن را برگردانید تا كاملا بسته شود.

5 - كف یك قالب را آردپاشی كنید و كیك را روی آن بگذارید. با سلفون روی خمیر را آزادانه بپوشانید و 30 دقیقه صبر كنید تا خمیر  ور بیاید. سپس سلفون را بردارید و تخم‌مرغ باقیمانده را با قلم‌مو روی آن بمالید. به كمك یك چاقو روی خمیر را خط بیندازید.  سپس آن را 30تا35 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید تا خمیر پخته شده و  روی آن طلایی شود و با سالاد سرو كنید.

نکات:

 1 - به جای قزل‌آلا از هر فیله ماهی می‌توانید استفاده كنید.

2 - می‌توانید خمیر را به قطعات كوچك تقسیم كنید و به صورت كیك‌های كوچك درآورید.

3 - می‌توانید داخل خمیر را با ماهی و سبزیجات معطر ساطوری مثل ترخون، مرزه و جعفری پر كنید.

4 - می‌توانید تنها از شیر یا آب در تهیه خمیر استفاده كنید.