آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

كیك سیب‌ زمینی و سبزیجات


سالادها معمولا شكل و ظاهر زیبایی ندارند. انواع و اقسام مواد همراه با سس مایونز با هم مخلوط می‌شوند و سالاد نام می‌گیرند، ولی شما می‌توانید همین مواد را در شكل و فرم متفاوت‌تری ارائه دهید كه هیجان‌انگیز هم باشد.


مجله سیب سبز: سالادها معمولا شكل و ظاهر زیبایی ندارند. انواع و اقسام مواد همراه با سس مایونز با هم مخلوط می‌شوند و سالاد نام می‌گیرند، ولی شما می‌توانید همین مواد را در شكل و فرم متفاوت‌تری ارائه دهید كه هیجان‌انگیز هم باشد. این كیك یا همان سالاد قالبی مدل كیك، مخلوطی از سبزیجات فصل است كه غذایی مناسب گیاهخوارهاست.

كیك  سیب‌زمینی   و سبزیجات

مواد لازم برای 6تا8 نفر

  • 500 گرم سیب‌زمینی
  • 1 پیمانه دانه ذرت
  • 1 پیمانه نخود فرنگی
  • 2/1 پیمانه شیر
  • به میزان لازم كره
  • مقداری نمك و فلفل
  • 3 ق‌س سس مایونز
  • 3 عدد  هویج متوسط

طرز تهیه:

1.  سیب زمینی‌ها را آبـپز کـنید بعد آنها را در آبكش بریزید و از روی آنها آب سرد رد كنید. بعد از خنك شدن، پوست سیب‌زمینی‌ها را جدا كرده ، آنها را با رنده ریز رنده كنید.

2.  هویج‌ها را بشویید، پوست بگیرید و آبپز كنید. بعد از پخت، نگینی خرد كنید. دانه‌های ذرت و نخود فرنگی را جدا از هم در قابلمه‌ای با آب بپزید و بعد كناری بگذارید.

3.  به سیب‌زمینی‌ رنده‌شده، شیر، كره و نیمی از مایونز را اضافه كنید و دائم هم بزنید تا به شكل پوره‌ای یكدست درآید. نمك و كمی فلفل اضافه كنید تا پوره سیب‌زمینی مزه‌دار شود.

4.  قالب را آماده كنید و داخل و كف آن را با كیسه فریزر بپوشانید. مقداری پوره در قالب روی كیسه فریزر بریزید تا همه جای دیواره و كف قالب به اندازه یك سانتی‌متر از پوره پوشیده شود.

5.  داخل پوره را كه در واقع وسط كیك می‌شود، با سبزیجات پخته (هویج، ذرت و نخود) پر كنید. روی آنها را صاف كنید. بقیه پوره را روی سبزیجات بریزید و پهن و یكدست كنید تا روی آنها را بپوشاند.

6.  روی غذا را بپوشانید و به مدت یك ساعت ظرف را در یخچال بگذارید تا خنك شود. بعد از این مدت با كمك كیسه فریزر كیك را از قالب درآورید و در ظرف مورد نظر برگردانید. بقیه مایونز را روی كیك بریزید.


ویدیو مرتبط :
‫دستگاه خلال کن سیب زمینی و سبزیجات‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیف + یوركیز(كیك فنجانی) + سیب‌زمینی تنوری


آرد، شیر و تخم‌مرغ را در مخلوط‌كن ریخته و كمی نمك به آن اضافه كنید و آن‌ها را پس از مخلوط كردن درون قالب بریزید و در فر قرار دهید، پس از چند دقیقه در فر را باز كرده و روغن زیتون را كمی در آن ریخته و مجددا در را ببندید.