آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

كیك تر آلبالو


درتهیه این كیك توجه كنید تا كره به دمای محیط رسیده اما سرد باشد.





 صبح بخیر:

مواد لازم:
 
  •    شكر دانه ریز: سه‌چهارم پیمانه
  •    آرد: یك و یك‌دوم پیمانه
  •    كره: 150گرم
  •    تخم‌مرغ: 3عدد
  •    وانیل: یك‌چهارم قاشق چای‌خوری
  •    بیكینگ‌پودر: یك قاشق چای‌خوری

مواد رویه:

  •    پودرقند: یك و یك‌دوم پیمانه
  •    شیر: 2 تا 3 قاشق سوپ‌خوری
روش تهیه:

1- كره را با شكر بزنید تا كاملا مواد یكدست شده و شكر در مواد حل شود. تخم‌مرغ‌ها را یكی‌یكی اضافه كرده و تخم‌مرغ را به مدت یك دقیقه بزنید. وانیل را اضافه كنید، آرد و بكینگ‌پودر را با هم الك كنید و سپس به مواد بالا بیفزایید. مواد را در قالب لوف 20×10 ریخته و در فر 180درجه سانتی‌گراد برای مدت 45 دقیقه قرار دهید تا داخل كیك كاملا پخته شده و روی كیك طلایی شود.

2- كیك را از قالب خارج كنید و بگذارید خنك شود.

3- پودر قند را در یك ظرف الك كنید، سپس شیر را كم‌كم اضافه كنید تا مواد به صورت ماست نیمه شل درآید. سپس آن را روی كیك دهید و بگذارید تا از اطراف آن سرریز شود.

نكته:

درتهیه این كیك توجه كنید تا كره به دمای محیط رسیده اما سرد باشد.



ویدیو مرتبط :
تزئین كیك ، نقاشی روی كیك

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه آلبالو پلو



 

 

آلبالو پلو

 

 

مواد لازم :

 

 

 

آلبالو
0/5 کیلو
شکر
250 گرم
گوشت چرخ کرده
250 گرم
برنج
4 پیمانه
پیاز ۱ عدد متوسط
نمک به مقدار لازم
فلفل به مقدار لازم
دارچین به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

 



طرز تهیه:

 


ابتدا سر و دم آلبالو ها را کنده و هسته آنها را در می آوریم و لا به لای آنها شکر میریزیم و میگذاریم روی حرارت ملایم تا آرام آرام بپزد.

 


مقدار شکر بستگی به ذائقه شما دارد اگر دوست دارید شیرین تر باشد شکر بیشتر و اگر ترش تر دوست دارید شکر کمتری بریزید. پیاز را در گوشت چرخکرده رنده کرده و مقداری هم نمک و فلفل و زردچوبه به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم و سپس آن را به صورت کوفته قلقلی های ریز در می آوریم و با مقدار کمی روغن تفت می دهیم وقتی کمی سرخ شدند مقداری دارچین روی آن می پاشیم و بعد از یکی دو دقیقه کوفته ها را از روی حرارت برمیداریم.

 


برنج را هم آبکش می کنیم و سپس کف قابلمه مورد نظر را سیب زمینی یا نان گذاشته مقداری روغن مایع و کمی هم از شربت آلبالویی که آماده کرده ایم می ریزیم. سپس یک لایه برنج یک مقدار از کوفته ها و یک مقدار از آلبالو (بدون آب) میریزیم و همینطور ادامه می دهیم تا کل مواد تمام شود.

 


سپس دو سه قاشق از شربت را روی برنج ریخته و با حرارت متوسط روی اجاق گاز میگذاریم تا برنج بخار کند بعد از اینکه بخار کرد نصف استکان از شربت را روی برنج ریخته حرارت را کم کرده و میگذاریم تا دم بکشد. برای تزئین می توانید از خلال پسته و بادام استفاده کنید.