آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

كوكی شكلاتی ترك‌خورده


در بین انواع فراوان کوکی، نوع شکلاتی و به خصوص ترک خورده آن طرفداران بسیاری دارد.





صبح بخیر: 

مواد لازم
  •  كره: 4 قاشق غذاخوری (56 گرم)
  •  شكلات تلخ و شیرین: 8 اونس (230 گرم)
  •  شكر: یك‌دوم فنجان (100 گرم)
  •  تخم‌مرغ: 2عدد
  •  وانیل: 2 قاشق چای‌خوری
  •  آرد: یك‌دوم فنجان (195 گرم)
  •  نمك: یك‌چهارم قاشق چای‌خوری
  •  بیكینگ‌پودر: یك‌دوم قاشق چای‌خوری
  •  پودرقند: یك فنجان (110 گرم)

روش تهیه:

1- در یك كاسه شكلات‌ها و كره را ریخته و روی بخارآب، مواد را آب كرده و با هم مخلوط می‌كنیم سپس آن‌ را از روی بخار برداشته می‌گذاریم در دمای اتاق خنك شود.

2- در مخلوط‌كن تخم‌مرغ‌ها و شكر را ریخته و هم می‌زنیم تا زمانی كه سفید و یكدست شوند (3 تا 5 دقیقه) سپس وانیل را اضافه كرده و دوباره هم می‌زنیم.

3- شكلات‌ها را به مایه درون مخلوط‌كن اضافه كرده و هم می‌زنیم.

4- در یك كاسه مواد خشك (آرد، نمك و بیكینگ‌پودر) را با هم مخلوط كرده و داخل مخلوط‌كن ریخته و با بقیه مواد داخل آن مخلوط می‌كنیم.

5- مواد را درون كاسه‌ای ریخته، روی آن را با سلفون می‌پوشانیم و درون یخچال می‌گذاریم (2 تا 3 ساعت).

6- فر را روشن كرده و دردمای 325 درجه فارنهایت (165 درجه سانتی‌گراد) قرار می‌دهیم.

7- مواد را از یخچال درآورده و  با یك اسكوپ بستنی یا قاشق، مقداری از مواد را برداشته بركف دست می‌گذاریم و بین 2 دست كاملا گرد می‌كنیم (به اندازه توپ پینگ‌پنگ) و درون پودرقند انداخته و می‌چرخانیم تا پودرقند به تمام نقاط توپ شكلاتی چسبیده شود.

8- كف سینی فر كاغذ روغنی پهن كرده و توپ‌های شكلاتی را با فاصله درون آن گذاشته و به مدت 8 تا 10 دقیقه درون فر قرار می‌دهیم.

فوت قنادی

زمانی كه توپ‌های شكلاتی ترك خوردند و شكلات داخلی آن‌ها نمایان شد می‌توانید سینی را از فر در بیاورید.


ویدیو مرتبط :
ترك _و اقوام ترك

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاهای ترك خورده



 

 

پاهای ترك خورده

 

این روزها انواع مختلف كرم های مخصوص ترك پا را در داروخانه ها می بینیم كه استفاده ازآنها روبه افزایش است.


دكتر زهره نیكبخت، متخصص پوست و مو، درباره علل ایجاد ترك پا به جام جم می گوید: «خشكی پوست، چاقی، استفاده از كفش های نامناسب یا راه رفتن با پای برهنه در مناطقی كه مناسب نیست، مانند مناطق سنگی می تواند منجر به ایجاد ترك پا شود.

غافل از این كه پا مهم ترین عضو بدن است. تمام وزن بدن روی پاهای ماست و كارهای روزانه و زندگی ما براساس سلامت پاها انجام می گیرد، اما متاسفانه اغلب مردم به این عضو مهم و حیاتی اهمیت كافی نمی دهند.»

نكاتی برای كاهش مشكلات

وی یادآور می شود: «بهتر است افرادی كه چاق هستند، وزن خود را كاهش دهند. اگر افراد این كار را انجام دهند، ترك پا با درمان یا بدون درمان تا حدی بهبود می یابد.

افرادی كه از ترك پا رنج می برند، می توانند با مراجعه به پزشك و استفاده از كرم های مرطوب و چرب كننده مناسب، این مشكل را درمان كنند. پوشیدن كفش های مناسب و استفاده از جوراب نیز از دیگر مواردی است كه می تواند به شما در بهبود ترك ها كمك كند.»

به نظر می رسد ترك پا بیشتر میان خانم ها دیده می شود. دكتر نیكبخت در این باره توضیح می دهد: «خانم ها به طور معمول بیشتر از كفش های پاشنه بلند و تنگ استفاده می كنند.

همچنین آنها در مواقعی بدون جوراب كفش می پوشند، اما در مقابل آقایان در بیشتر مواقع جوراب و كفش های پوشیده دارند. خود جوراب نیز تا حدی می تواند از پاها محافظت كند و احتمال بروز ترك پا را كاهش دهد. به همین دلیل شاید این مشكل میان خانم ها بیشتر دیده شود.»

وی یادآور می شود: «علاوه بر این موارد، برخی افراد نسبت به پا و مشكلات آن ازجمله ترك پا بی اهمیت هستند.

در حالی كه اگر تنها هفته ای یك بار به پاهای خود توجه و رسیدگی كنند، به عنوان مثال چند دقیقه ای پای خود را در آب نمك قرار داده و ماساژ دهند، سپس آبكشی كرده و كرم بزنند، این مساله برای آنها پیش نخواهد آمد.»

این پزشك متخصص در مورد ضرورت مراجعه به پزشك در صورت بروز ترك پا می گوید: «اگر ترك ها خیلی دردناك نباشند، در داروخانه ها كرم های مخصوصی برای ترك پا وجود دارد كه مردم می توانند از آنها استفاده كنند.

البته این نكته را هم فراموش نكنید كه تنها یك یا دو مرتبه استفاده از چنین كرم هایی مشكل را حل نمی كند. بلكه باید برنامه ای دقیق و مداوم برای استفاده از چنین كرم هایی داشته باشیم تا به تدریج ترك ها بهبود یابد، اما هنگامی كه ترك پا عمیق است و احتمال عفونت وجود دارد، باید حتما به پزشك مراجعه شود.»

دكتر نیكبخت توصیه می كند به عضو مهم پا بیشتر توجه شود و مردم با رعایت مسائلی مانند كاهش وزن، استفاده از كرم ها و پوشیدن كفش های مناسب از بروز ترك پا پیشگیری كنند.

به طور كلی اگر افراد مراقبت های لازم را به درستی انجام دهند و درمانی كه توسط پزشك متخصص به آنها توصیه می شود را جدی بگیرند، ترك پا به طور حتم بهبود می یابد./جام جم آنلاین