آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

كنگر پلو با رشته و گوشت



طرز تهیه كنگر پلو با رشته و گوشت,نحوه پخت کنگر پلو

كنگر پلو با رشته و گوشت ، پلو بهاری


بهار است و فصل سبزیجاتی مانند كنگر كه برای قدیمی ها جدا از طعم و مزه دلچسب آن ، حس نوستالژی را هم ایجاد می کند.

 

مواد لازم برای 6 نفر :

 كنگر پاک شده 500 گرم 
 گوشت چرخ كرده  300 گرم
پیاز 2 عدد
 رشته پلویی  200 گرم
برنج 6 پیمانه
رب گوجه فرنگی 1 قاشق چایخوری
زعفران ساییده شده نوک قاشق چایخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
زردچوبه 1 قاشق چایخوری
روغن یا كره به مقدار لازم


طرز تهیه كنگر پلو با رشته و گوشت :

ابتدا برنج را شسته و با آب و نمک خیس كنید. سپس كنگرهای پاک شده را بشویید و در سبدی بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود؛ حالا آنها را به صورت خلالی پهن، خرد كنید.

در یک تابه گود مقداری روغن بریزید و پیاز نگینی شده را در آن تفت دهید. هنگام سرخ شدن پیاز، كنگرها را هم اضافه كنید. علاوه بر آن كمی نمك هم بیفزایید. برای اینكه كنگرها طعم و رنگ بهتری بگیرند، زعفران را در مقداری آبجوش حل‌ كرده و به كنگر سرخ شده اضافه كنید. در ظرف را بگذارید و كمی صبر كنید تا كنگرها بپزند.

در فاصله پخت كنگر، پیاز دوم را پوست گرفته و خلالی خرد كنید. در تابه دیگری مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. پس از داغ شدن روغن، پیاز خرد شده را به همراه كمی زردچوبه در آن تفت دهید. سپس گوشت، نمك و فلفل را افزوده و هم بزنید. در مراحل پایانی رب را هم بیفزایید و همراه با گوشت چرخ كرده و پیاز تفت دهید. حالا مقداری آب جوشیده بریزید و در تابه را بگذارید و صبر كنید تا گوشت بپزد.

قابلمه ای مناسب را با مقداری آب و نمك پر كنید و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید. سپس برنج را در آن بریزید و بعد از كمی جوش زدن، رشته ها را هم به همان آب اضافه كرده و صبر كنید همراه با برنج نیم پز شوند. سپس برنج و رشته را با هم آبكشی كنید.

مقداری روغن در قابلمه بریزید. چند تكه نان یا چند برش سیب زمینی و یا هر چیز دیگری تمایل داشتید برای ته دیگ، كف قابلمه بچینید. مقداری از مخلوط برنج و رشته را داخل قابلمه ریخته و روی آن ابتدا مقداری كنگر و سپس مقداری گوشت بریزید. سپس لایه گوشت را دوباره با مقداری مخلوط برنج و رشته بپوشانید و دوباره همین ترتیب  ادامه دهید تا همه مواد تمام شود. حالا قابلمه را روی حرارت قرار دهید و باقیمانده زعفران را هم با مقداری آب و روغن و كره روی برنج بریزید و بگذارید دم بكشد.

 

منبع : مجله آشپزی مثبت


ویدیو مرتبط :
‫آلبالو پلو با گوشت‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رشته پلو با گوشت



 

 

 

رشته پلوبا گوشت

 

 

مواد لازم :

 

برنج

400 گرم

گوشت

500 گرم

رشته پلویی

150 گرم

پیاز

دو عدد

رب‌گوجه‌فرنگی

یك قاشق سوپخوری

زعفران آب‌كرده

یك قاشق سوپخوری

روغن

150 گرم

زردچوبه، فلفل، دارچین و نمك

به میزان لازم



طرز تهیه :


برنج را یك ساعت قبل خیس كرده و آن را داخل ظرف آب‌جوشی كه روی حرارت قرار دارد می‌ریزیم. قبل از آبكش كردن رشته‌ها را نیز به آن اضافه می‌كنیم تا كمی جوش بخورد. سپس مخلوط برنج و رشته را داخل آبكش می‌ریزیم و پس از آبكش كردن آن را دم می‌كنیم.

گوشت را با پیاز سرخ كرده، رب گوجه‌فرنگی و ادویه را به آن اضافه می‌كنیم و روی حرارت ملایم می‌گذاریم تا پخته شود. پس از این‌كه گوشت پخت و برنج هم دم كشید، گوشت را روی دیس كشیده و برنج را روی آن می‌ریزیم. برای تزئین مقداری برنج زعفرانی شده روی برنج می‌ریزیم.


منبع:groohashpazi.blogfa.com