آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

كرم موكای فندقی


ابتدا زرده‌های تخم‌مرغ را با شكر آن‌قدر به هم می‌زنیم تا پف كنند سپس آرد ذرت و پودركاكائو را به آن اضافه می‌كنیم تا یكدست شود. شیر را در ظرف دیگری به جوش می‌آوریم و نسكافه را درآن حل می‌كنیم مواد زرده را به شیر داغ اضافه كرده و به سرعت با همزن دستی روی حرارت به هم می‌زنیم تا مایه كمی غلیظ شود.



مواد لازم:
  • خامه فرم گرفته: 350 گرم 
  • زرده تخم‌مرغ: 6 عدد 
  • شكر: 200 گرم شیر: 250 میلی‌لیتر (یك لیوان)
  • آرد ذرت: 2 قاشق غذاخوری
  • پودرفندق: 200 گرم
  • نسكافه: 2 قاشق غذاخوری
  • پودركاكائو: 2 قاشق غذاخوری
  • ژلاتین: 10 ورق



روش تهیه :

ابتدا زرده‌های تخم‌مرغ را با شكر آن‌قدر به هم می‌زنیم تا پف كنند سپس آرد ذرت و پودركاكائو را به آن اضافه می‌كنیم تا یكدست شود. شیر را در ظرف دیگری به جوش می‌آوریم و نسكافه را درآن حل می‌كنیم مواد زرده را به شیر داغ اضافه كرده و به سرعت با همزن دستی روی حرارت به هم می‌زنیم تا مایه كمی غلیظ شود سپس مواد را از روی حرارت برداشته ژلاتین‌ها را داخل آب سرد می‌گذاریم تا نرم شوند بعد از آن برگه‌های نرم ژلاتین را داخل مایه كرم داغ می‌اندازیم و به هم می‌زنیم تا حل شوند. پس از این‌كه كرم كمی از حرارت افتاد آن را روی خامه فرم گرفته ریخته به هم می‌زنیم تا یكدست شوند پودرفندق را نیز در این مرحله با مواد مخلوط كرده داخل قالب موردنظر می‌ریزیم و به مدت 8 ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا خودش را بگیرد.


ویدیو مرتبط :
عاشیق استاد حسین اسدی- احمدی كرم (كرم گوزلمه سی) هاواسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خودتان كرم پاک كننده بابونه درست کنید



گل بابونه 50 گرم,آب مقطر 500 ميلي ليتر,آب ليمو يک قاشق چايخوري,سديم بنزوات يك دوم قاشق چايخوري

کرم بابونه

گل بابونه و آب مقطر را در يك قابلمه بريزيد و به مدت 10 تا 15 دقيقه روي شعله ملايم بگذاريد.

 

کرم بابونه

 

سپس آن را صاف كنيد و بگذاريد تا خنك شود. آب ليمو و بنزوات سديم را به آن اضافه كنيد. اين مخلوط را در شيشه بريزيد و در يخچال نگهداري كنيد.

persianv.com