آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

كباب چنجه عربی


عرب‌ها به خودی خود فرهنگ غذایی غنی‌ای ندارند. هرآنچه به عنوان غذای عربی وجود دارد، برگرفته از آشپزی ایرانی، تركی و آشپزی فینیقی‌ها شامل محدوده لبنان و سوریه است. نكته جالب این است كه باتوجه به اینكه بیشتر سرزمین‌های عربی از نظر موادغذایی بارور نیست...



مجله آشپزی ایده آل: عرب‌ها به خودی خود  فرهنگ غذایی غنی‌ای ندارند. هرآنچه به عنوان غذای عربی وجود دارد، برگرفته از آشپزی ایرانی، تركی و آشپزی فینیقی‌ها شامل محدوده لبنان و سوریه است. نكته جالب این است كه باتوجه به اینكه بیشتر سرزمین‌های عربی از نظر موادغذایی بارور نیست، هیچ تغییر عمده‌ای توسط آنها در روش طبخ و مواد اولیه آن صورت نگرفته، تنها چند نوع ادویه به غذاها اضافه شده كه آن هم از هندوستان و در دوره كشورگشایی عرب‌ها به این سرزمین وارد شده است.

كباب چنجه عربی

مواد لازم برای 8 سیخ:
  •  راسته گوساله: 600گرم، خرد شده
  •  پودر زیره سیاه:‌ 2 قاشق چای‌خوری
  •  فلفل سیاه: 2 قاشق چای‌خوری
  •  پودر سیر: 2 قاشق چای‌خوری
  •  پودر پیاز: 2 قاشق چای‌خوری
  •  پودر تخم‌گشنیز: یك قاشق چای‌خوری
  •  دارچین: نصف قاشق چای‌خوری
  •  فلفل قرمز: یك قاشق چای‌خوری
  •  جعفری: 30گرم، خرد شده
  •  هل: یك قاشق چای‌خوری
  •  نمك: به میزان لازم
  •  روغن مایع: یك‌چهارم پیمانه

روش تهیه:


1- همه ادویه‌ها را به جز نمك مخلوط كرده و در روغن بریزید. تكه‌های گوشت را حداقل یك ساعت در مایه بخوابانید. 


2- تكه‌های جعفری را از گوشت جدا كرده و به سیخ بكشید. گوشت‌ها را روی منقل كباب كنید. در كباب عربی معمولا گوشت را كمی آبدارتر از روی شعله برمی‌دارند، بنابراین باید كاملا بیات و نرم شده باشد.

نکات:

1- به سلیقه خود مقدار و نوع ادویه‌ها را تغییر دهید.


2- می‌توانید مقدار روغن را نصف كرده و همان مقدار ماست اضافه كنید.


ویدیو مرتبط :
نحثی 13 بدر (كباب خوردن یا كباب كردن)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نگاهی به کاریکاتور روز رسانه های عربی



 

نگاهی به کاریکاتور روز رسانه های عربی

 

رسانه های جهان عرب هر روز ایده های انتقادی خود درباره مسائل مختلف داخلی، منطقه ای و بین المللی را در قالب کاریکاتور بیان می کنند که به برخی از این کاریکاتورها اشاره می شود.

در کاریکاتورهای امروز اعتراضات و اعتصاب مردم فرانسه علیه طرحهای دولت سارکوزی و چالش های پیش روی اوباما بیشترین توجه رسانه های جهان عرب را به خود جلب کرده است.

رسوایی ناشی از افشای اسناد ویکی لیکس

روزنامه الدستور اردن امروز در کاریکاتوری به پیامدهای افشای اسناد جنگ عراق و افغانستان توسط پایگاه ویکی لیکس توجه کرده که آمریکا را به عنوان عامل شماره یک تروریسم، جنگ، وحشی گری و اسلام ستیزی معرفی کرده است.

اوباما و اژدهای سه سر!

روزنامه الاتحاد امارات امروز در کاریکاتوری به چالش های پیش روی "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا توجه کرده است که شامل بحران مالی، چالش آمریکا در خاورمیانه و کاهش میزان محبوبیت وی می شود.

اهدافی بزرگ و مردی کوچک!

روزنامه فرامنطقه ای الحیات امروز در کاریکاتوری به تغییرات جدی اهداف و راهبردهای اوباما طی دو سال اخیر (از زمان ریاست جمهوری در آمریکا) اشاره کرده است که با آرمانهایی بزرگ کار خود را آغاز کرد اما در نهایت به هیچکدام از آنها دست نیافت.

اصول انقلاب فرانسه؛ بر باد رفته!

روزنامه البیان امارات امروز در کاریکاتوری به این مسئله اشاره داشته است که "نیکلا سارکوزی" رئیس جمهور فرانسه با اقدامات خود تمامی اصولی را که انقلاب فرانسه بر مبنای آن شکل گرفت بر باد داده است.

تشکیل کشور مستقل فلسطین؛ له نشی یه وقت!

روزنامه عکاظ عربستان امروز نگاهی انتقادی به اهداف پوچ تشکیلات خودگردان در تشکیل کشور مستقل فلسطین داشته است. بر این اساس، اشغالگری رژیم صهیونیستی جایی برای تشکیل کشور فلسطین باقی نگذاشته است اما طرف فلسطینی همچنان بر این خواسته کوچک و ناچیز پافشاری می کند.

صدای رسای اعتراضات علیه سارکوزی

روزنامه الوطن عمان امروز در کاریکاتوری به افزایش روند اعتراضات مردمی و اعتصاب در فرانسه علیه سارکوزی توجه داشته که وی را کاملا کلافه کرده است.

چند قدم تا جدایی!

روزنامه الاهرام مصر امروز با اشاره به همه پرسی قریب الوقوع در جنوب سودان، نتیجه ای جز جدایی جنوب از شمال این کشور برای آن متصور نشده است. مسئله ای که با هدایت غرب در این کشور آفریقایی صورت می گیرد.

انتخابات پارلمانی در اردن؛ نمی خواهم رای بدهم!

روزنامه الشرق الاوسط در بخش کاریکاتور روز خود به مسئله انتخابات پارلمانی در اردن تمرکز کرده است. که شهروندان اردنی هیچ توجهی به تبلیغات نامزدهای انتخابات پارلمانی ندارند.... / تحلیل : خبرگزارى مهر