آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

قطاب كدو حلوایی


تمامی مواد خمیر را داخل كاسه‌ای گود ریخته و همه را با هم چنگ می‌زنیم تا خمیر یکدست شود. این كار را می‌توانیم با چرخ خمیر زن همزن برقی نیز انجام دهیم. خمیر حاصل را 15 دقیقه در نایلون كنار می‌گذاریم تا استراحت كند.


مجله زندگی ایده آل:

قطاب كدو حلوایی

مواد لازم برای خمیر:

  • آرد: 300 گرم
  • كره: 175 گرم
  • پودر شكر: 90 گرم
  • آب: دو قاشق غذاخوری
  • وانیل: یک‌سوم قاشق چای‌خوری
  •  هل مایع: دو قطره
  • زرده تخم‌مرغ: یك عدد

 مواد لازم برای داخل قطاب:

  •   پودر بیسكویت وانیلی: 150 گرم
  •   پوره كدو حلوایی: 500 گرم
  •   خلال بادام: 75 گرم
  •   پودر گردو: 50 گرم
  •   پودر هل و پودر دارچین: از هر كدام یك قاشق چای‌خوری
  •   خرما: در صورت دلخواه

روش تهیه:

1. تمامی مواد خمیر را داخل كاسه‌ای گود ریخته و همه را با هم چنگ می‌زنیم تا خمیر یکدست شود. این كار را می‌توانیم با چرخ خمیر زن همزن برقی نیز انجام دهیم. خمیر حاصل را 15 دقیقه در نایلون كنار می‌گذاریم تا استراحت كند.

2. در این فاصله تمامی مواد داخل قطاب را با هم مخلوط می‌كنیم. حالا خمیر را به قطر چهار میلی‌متر پهن كرده، با كاتر گرد به قطر پنج سانتی‌متر برش می‌زنیم و یك قاشق چای‌خوری از مواد آماده شده را بین آن می‌گذاریم و دایره را از وسط تا می‌زنیم.

3. دو لبه خمیر كه به هم رسیده را با دست به هم چسبانده و می‌پیچیم تا خوش‌فرم شود. روی قطاب‌ها را با «کرم پرس» فرم داده و داخل سینی فر كه نیازی به چرب كردن ندارد، می‌چینیم. سینی را به مدت 20دقیقه روی پنجره وسط فر كه از قبل با دمای 180درجه سانتی‌گراد گرم كرده‌ایم قرار داده و می‌پزیم، درنهایت روی قطاب‌ها را با پودر شكر تزیین می‌كنیم.


ویدیو مرتبط :
‫قطاب کدو حلوایی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خواص شفادهنده و زیبایی بخش كدو حلوایی



 

 

 

خواص شفادهنده و زیبایی بخش كدو حلوایی

 

كدو حلوایی یكی از نیروگاه‌های تولید ریزمغذی‌های حیات بخش در طبیعت است كه با بیش از یكصد ماده مغذی و شفابخش بسته بندی شده و در عین حال برای حفظ زیبایی نیز بسیار مفید است.

اگر مثل اكثر زنان در سال خیلی به ندرت به یاد این محصول جالیزی می‌افتید باید بدانید كه سرشار از خواص آنتی اكسیدانی است كه سلامت بدن را تقویت می‌كند، در حفاظت از پوست موثر است و خاصیت بیماری زدایی نیز دارد.

سایت اینترنتی «وی دام» با انتشار مقاله‌ای تخصصی در این زمینه گزارش داد: متخصصان پوست تاكید می‌كنند كه كدو حلوایی در زمینه مراقبت از پوست قدرتمند و بی‌نظیر است.

این گیاه خوراكی حاوی اكسید‌های قدرتمند آنتی هیدروكسی است كه یك اسید طبیعی در میوه است و سلول‌های مرده پوست را برطرف كرده و پوست را درخشان می‌كند. همچنین حاوی ویتامین A است كه به تولید سلول‌های پوستی جدید و نرم‌تر و جوان‌تر شدن این بافت كمك می‌كند.

كدو حوایی با داشتن غنی‌ترین ریزمغذی‌ها، مجهز به سلاح‌هایی موثر برای مقابله با بیماری‌ها است.

دكتر ویلیام كلوور ـ متخصص انستیتو ملی سرطان آمریكاـ در این باره می‌گوید: كدو حلوایی به دلیل داشتن مقادیر بالای كاروتنوئید30 درصد از بروز تمام انواع سرطان‌ها پیشگیری می‌كند.

علاوه بر این كدو حلوایی به دلیل دارا بودن مقادیر بالای بتاكاروتن كه در میوه‌ها و سبزی‌های نارنجی رنگ مثل هویج و كدو به وفور یافت می‌شود، از پوست در برابر تشعشعات ماوراء بنفش محافظت می‌كند و مصرف عصاره آن به طور روزانه حتی تاثیر محافظتی كرم ضد آفتاب را افزایش می‌دهد.

به علاوه عصاره كدو حلوایی لایه محافظتی روی پوست در برابر فاكتورهای محیط زیستی دیگر مثل آلودگی هوا، استرس و دود سیگار ایجاد می‌كند.

بر اساس این گزارش، تخمه‌های كدو حلوایی به دلیل این كه منابع سرشار از عنصر روی و اسیدهای چرب امگا ـ 3 هستند، مهارت و توان مغز را بالا برده و به شما كمك می‌كند بهتر و سریع‌تر فكر كنید، ذهن شما را تیزتر كرده و در عین حال سبب تقویت تراكم استخوان‌های سالم می‌شود.

اسیدهای چرب موجود در این محصول جالیزی همچنین در از بین بردن چین و چروك‌های پوست موثر است.

كدو حلوایی علاوه بر این‌ها سرشار از ویتامین C است.

همچنین كارشناسان می‌گویند: اگر به هنگام پخت و پز اندكی از روغن تخم كدو استفاده كنید، در تقویت بهداشت دهان و دندان شما و پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها بسیار موثر است..../تحلیل:عصرایران