آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

قاطی پلوی کنگر با عدس و هویج


اگر قاطی پلو دوست دارید، الان که فصل کنگر است، این نوع قاطی پلو را هم امتحان کنید. این قاطی پلو که نوعی دمی به حساب می آید را می توانید در برنامه غذایی تان به عنوان یک غذای متفاوت و خوشمزه فصل داشته باشید.

مجله آشپزی مثبت - نیره اعظم زنجانی: اگر قاطی پلو دوست دارید، الان که فصل کنگر است، این نوع قاطی پلو را هم امتحان کنید. این قاطی پلو که نوعی دمی به حساب می آید را می توانید در برنامه غذایی تان به عنوان یک غذای متفاوت و خوشمزه فصل داشته باشید.

دمی عدس و هویج و کنگرقاطی پلو ی فصل

مواد لازم برای 3 تا 4نفر

  • 2 /1 پیمانه عدس
  • 2 پیمانه برنج
  • 2 عدد هویج
  • 100 گرم کنگر
  • 2 ق س رب گوجه فرنگی
  • 1  عدد پیاز درشت
  • 3 ق س روغن یا کره
  • 300 گرم گوشت چرخ کرده
  • یک عدد پیاز متوسط( برای گوشت چرخ کرده )
  • نمک، زردچوبه و ادویه پلویی به مقدار لازم
  • روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

طرز تهیه:

1.  پیاز را رنده کنید و همراه با نمک و زعفران و زردچوبه به گوشت چرخ کرده  اضافه کنید و خوب چنگ بزنید . حالا گوشت را  به صورت کوفته های ریز درآورید و در مقدار کمی روغن سرخ کنید .

2. عدس را هم پاک کنید و بعد از شستن همراه با  مقداری آب  در قابلمه ای مناسب  بپزید. برنج را هم خیس کنید .

3. هویج ها را  بشویید و پوست آن را بکنید و با چاقوی تیز  به صورت نگینی خرد کنید.

4. کنگرها را  پاک کنید و بعد از شستن ،  به صورت نگینی خرد کنید.

5. در این فاصله  پیاز را  پوست بکنید و به صورت نگینی خرد کنید .در تابه ای مناسب روغن بریزید و پیاز خرد شده را به روغن اضافه کنید و تفت دهید . حین سرخ کردن ، مقداری زردچوبه، نمک و ادویه را  هم اضافه کرده و سرخ کنید.

6. سپس هویج و کنگر را به پیازا اضافه کنید و کمی تفت دهید. رب گوجه را  هم بیفزایید و خوب هم بزنید تا مواد با هم تفت داده شوند.

7.  اکنون در قابلمه ای مناسب برنج خیس خورده، عدس و مواد تفت داده شده را مخلوط کنیدو آن را روی حرارت قرار دهید. به میزان لازم آب و کره یا روغن  هم به مواد اضافه کنید و بگذارید برنج دم بکشد.

8.حالا دمی را در ظرف مناسب بریزید و همراه با گوشت قلقلی سرو کنید.


ویدیو مرتبط :
عدس پلوی خوشمزه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یزدانی: فقط یکبار می توان با خوردن عدس پلوی بدون گوشت قهرمان جهان شد



رضا یزدانی,قهرمان وزن 96 کیلو کشتی آزاد

          
یزدانی: فقط یکبار می توان با خوردن عدس پلوی بدون گوشت قهرمان جهان شد

رضا یزدانی قهرمان وزن 96 کیلو کشتی آزاد گفت: شاید باورتان نشود که مابا خوردن عدس پلوی بدون گوشت قهرمان جهان شدیم. اما حالا دیگر نباید غدای تیم قهرمان جهان عدس پلو باشد.

 قهرمان وزن 96 مسابقات جهانی مجارستان  که روز های آرامی را پشت سر می گذارد در ادامه  و در گفت و گو با  دانا گفت :قهرمانی ایران در خاک مجارستان که بعد از 48 سال اتفاق افتاد،اتفاق کوچکی نبود . 

 

این موضوع نشان داد که کشتی به رغم تمام انتقاداتی که از آن می شود اما هنوز هم ورزش اول ایران است و می شود روی آن حساب باز کرد. البته باید نظر ها و نگاهها نسبت به کشتی عوض شود.


وی درتوضیح این موضوع به دانا گفت :هر چقدر به کشتی برسند کم است . کشتی همیشه در تنگناها به کمک ورزش ایران آمده است . شاید در یکی دو سال و حتی چند سال اخیر با حواشی رو به رو بوده است اما هر جا که ورزش ایران در تنگنا بوده است کشتی کار را در دست گرفته است و ورزش ایران را از زمین بلند کرده است . در همین المپیک لندن شما فکر کنیداگر کشتی نبود کاروان ایران می توانست موفق باشد؟


وی در ادامه گفت : وقتی که قرار شد برای حضور کشتی در المپیک رای گیری شود دیدید که ورزش ایران چقدر دچار استرس شد اما همین که رای به حضور کشتی در المپیک داده شد همه خوشحال شدند. این موضوع نشان دهنده جایگاه ورزش کشتی در ایران است.


یزدانی در ادامه و در پاسخ به این سوال دانا که با توجه به قهرمانی ایران درمجارستان توقع از کشتی آزاد بالا رفته است و برای    تداوم قهرمانی در مسابقات آتی باید چه کار کرد گفت :قهرمانی درمجارستان یک اتفاق نبود.تک تک اعضای تیم با هزار مشکلی که در اردو های تیم ملی وجود داشت تلاش کردندوتوانستند این موفقیت بزرگ را به وجود بیاورند.

 

حالا که تیم قهرمان شده است باید به چشم قهرمان جهان به آن نگاه کرد. شاید باورتان نشود که مابا خوردن عدس پلوی بدون گوشت قهرمان جهان شدیم. اما حالا دیگر نباید غدای تیم قهرمان جهان عدس پلو باشد. چرا که قهرمانی با عدس پلو فقط یک بار اتفاق می افتد و ما اگر با تدارکاتی که به مسابقات مجارستان رفتیم به مسابقات بعدی اعزام شویم  با شرمندگی به ایران بر می گردیم.


این قهرمان کشتی کشورمان در ادامه گفت و گو با دانا اظها داشت:شاید در یکی دو سال اخیر بعضی از رشته ها مثل والیبال و بسکتبال به موفقیت هایی دست یافتند اما کشتی سال های سال است که بر بام ورزش ایران ایستاده است .

 

و با یک باد و نسیم و حتی طوفان به پایان نمی افتد .  از روزی که مسابقات جهانی مجارستان تمام شد تمام دنیا به چشم تیم قهرمان به ایران نگاه کردند و من امیدوارم که این نگاه هم در چشم مدیران ورزشی ایران هم وجود داشته باشد./دانا