آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه کیک گلابی



طرز تهیه کیک گلابی , پخت کیک گلابی


مواد اولیه :

 گلابی  پنج عدد
 تخم مرغ  سه عدد
 كره  100 گرم
 شكر  1/4 پیمانه
 بادام آسیاب شده یك پیمانه
نان سوخاری پودر شده (پودر نان خشك) یك پیمانه
آرد سفید نصف پیمانه
رنده پوست لیمو یك قاشق چایخوری
بكینگ پودر یك قاشق چایخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری
آبلیمو یك قاشق سوپخوری


طرز تهیه:
گلابی‌ها را پوست گرفته و به چهار قسمت تقسیم می‌كنیم و هسته‌های آن را گرفته و به آبلیمو آغشته می‌كنیم تا سیاه نشود. كره، شكر و وانیل را با همزن می‌زنیم تا كرمی رنگ شود. زرده‌ها و سفیده‌های تخم‌مرغ را جدا كرده و زرده‌ها را با كره و شكر مخلوط می‌‌كنیم تا كرم حالت لطیفی پیدا كند. رنده پوست لیمو، آرد سفید، پودر نان سوخاری، بادام آسیاب شده و بیكینگ‌پودر را مخلوط كرده و به مواد اضافه می‌كنیم. در انتها سفیده‌های زده شده را هم به مواد می‌افزاییم. خمیر آماده شده را در قالب مورد نظر كه كف آن كاغذ روغنی گذاشته‌ایم ریخته و گلابی‌ها را روی آن قرار می‌دهیم. شكر و دارچین را هم مخلوط نموده و روی گلابی‌ها می‌پاشیم و در فر از قبل گرم شده به مدت یك ساعت و با حرارت 175 درجه سانتی‌گراد قرار می‌دهیم.

منبع : sooran.com


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه مادلین گلابی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه کیک برنجی(غذای کره ای)



 

 

کیک برنجی

 

 

دستور اول تهیه کیک برنجی:

 

مواد اولیه:


برنج هندی
4 فنجان
بادام هندی
25 گرم
نارگیل مکعبی خرد شده
به مقدار لازم
پودر هل
تعدادی
شیره قند 4 فنجان
آب 4 فنجان

 


 

طرز تهیه:


برنج را از شب پیش خیس کنیدصبح ، آب آن را خالی کرده و آن را خشک کنیدسپس آن را آسیا کنیدظرفی را برداشته داخل آن آب بریزید و روی اجاق قرار دهید ،‌بعد از 5 دقیقه به آن بادام هندی آسیاب شده ،‌ نارگیل ، پودر هل و شیره قند اضافه کنید.

 

 

کیک برنجی

 

 

وقتی شروع به جوشیدن کرد برنج آسیا شده را به آن اضافه کنیدسپس آن را مخلوط کنید و خواهید دید که کمی نرم می شودسپس گاز را خاموش کنید و بگذارید تا غذا سرد شودبعد کمی روغن یا کره آب کرده در سینی فر ریخته ،‌ آن را پخش کنید و دوباره مخلوط درست کرده را داخل آن بریزیدروی آن روغن بریزید و به مدت 30 دقیقه داخل فر بگذارید.

 

 

کیک برنجی

 

 

کیک برنجی

 

 

کیک برنجی

 

 

دستور دوم تهیه کیک برنجی:


موادلازم:


برنج پخته شده

3 فنجان

تخم مرغ خوب زده شده

2 عدد

آرد

3 قاشق غذاخوری

شیر

2/1 فنجان

نمک

1 قاشق غذاخوری

 

 

طرزتهیه:

 

تخم مرغ های زده شده را با برنج پخته و خنک شده مخلوط کنید ،‌ سپس آرد و شیر را به آن اضافه کنید . با قاشق آن را در ظرفی که می خواهید داخل فر بگذارید ، بریزید و آن را با یک نان شیرینی فشار داده ،‌ آن را پرس کنید تا به اندازه و ضخامت دلخواه شما برسد . آن را بپزید تا زمانیکه دو طرف آن قهوه ای شود . با کره و شربت به عنوان کیک داغ یا دسر کنار غذا سرو کنید .

 

 

 

کیک برنجی

 

 

کیک برنجی