آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه کیک گردویی با ارده و شیره انگور


ابتدا تخم‌مرغ‌ها به مدت 5 دقیقه خوب هم می‌زنیم تا حجیم شوند سپس روغن و کره نرم‌شده در محیط را به آن اضافه کرده و هم می‌زنیم.

سایت بریونی:

مواد لازم:

  • تخم مرغ     3     عدد     
  • آرد     2     لیوان     
  • کره     30     گرم     
  • روغن مایع     1/2     لیوان     
  • بیکینگ پودر     1     قاشق چای خوری     
  • شیره انگور     1     لیوان     
  • گردو     1     لیوان     خرد شده
  • ارده     1/2     لیوان     
  • وانیل     1/4     قاشق چای خوری 
  
طرز تهیه کیک گردویی با ارده و شیره انگور

طرز تهیه:


1. ابتدا تخم‌مرغ‌ها به مدت 5 دقیقه خوب هم می‌زنیم تا حجیم شوند سپس روغن و کره نرم‌شده در محیط را به آن اضافه کرده و هم می‌زنیم.

2. شیره انگور و ارده را افزوده و به هم زدن ادامه می‌دهیم ، نیمی از گردو و وانیل را ریخته و در انتها آرد و بیکینگ‌پودر را الک کرده و با مواد کاملا مخلوط می‌کنیم.

3. مواد را در قالب چرب‌شده ریخته و روی آن نیمی دیگر از گردوها را می‌ریزیم و در فر از قبل گرم‌شده با دمای 180 - 200 درجه سانتی‌گراد به مدت 45 دقیقه - 1 ساعت قرار می‌دهیم.


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه حلوا با شیره انگور یا خرما ، یکی از دسرهای سنتی خوشمزه ایرانی ( خانم گلاور)‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه ی كیك گردویی با ارده و شیره انگور



نحوه پخت کیک با شیره, پخت انواع کیک

مواد اولیه :

 تخم‌ مرغ  سه عدد
 كره  دو قاشق سوپخوری
 روغن و ارده  از هر کدام نصف پیمانه
 بیكینگ‌ پودر  یك قاشق چایخوری
 شیره انگور و گردو خرد شده  از هر کدام یك پیمانه
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
آرد دو پیمانه


طرز تهیه:
اصولا كیك گردویی از آن دست شیرینی‌های مقوی می‌باشد كه وقتی میل كنید، انرژی‌تان چند برابر می‌شود و ممكن است زورتان آنقدر زیاد شود كه با مشت به دیوار بكوبید، حالا حساب كنید كه كیك گردویی را با ارده و شیره انگور میل كنید. انرژی‌تان می‌شود صد برابر، دیگر كسی جلودارتان نیست، بگذریم.
ابتدا تخم‌مرغ‌ها را خوب هم می‌زنیم تا حجیم شوند. سپس روغن و كره نرم‌شده در محیط را به آن اضافه كرده و هم می‌زنیم. بعد شیره انگور و ارده را افزوده و به هم زدن ادامه می‌دهیم. نیمی از گردو و وانیل را ریخته و در انتها آرد و بیكینگ‌پودر را الك كرده و با مواد كاملا مخلوط می‌كنیم و در قالب چرب‌شده ریخته و روی آن نیمی دیگر از گردوها را می‌ریزیم و در فر از قبل گرم‌شده با دمای 170 درجه سانتی‌گراد به مدت 40 الی 45 دقیقه قرار می‌دهیم.

منبع : sooran.com