آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه کیک اسفنجی بدون نیاز به فر


با اینکه استفاده از فر و ماکروویو این روزها خیلی رایج شده است، اما باز هم خیلی ها دلشان می خواهد کیکی بدون استفاده از فر درست کنند. ما هم این امکان را برایشان فراهم کرده ایم.

وب سایت سوران: با اینکه استفاده از فر و ماکروویو این روزها خیلی رایج شده است، اما باز هم خیلی ها دلشان می خواهد کیکی بدون استفاده از فر درست کنند. ما هم این امکان را برایشان فراهم کرده ایم.
 
مواد اولیه:

  • تخم مرغ بزرگ 6عدد
  • شکر یک ویک چهارم لیوان
  • ارد سفید یک و یک سوم لیوان
  • وانیل شکری 1/4 .ق.چ
  • بیکینگ پودر 1/4.ق.چ
  • پودر کاکائو ب.م.ل
  • روغن مایع در حد چرب کردن

طرز تهیه کیک اسفنجی بدون فر

طرزتهیه:


1- تخم مرغ را با شکر مخلوط کنید سپس بادور تند همزن 5دقیقه هم بزنید ب.ک وانیل شکری را با دو قاشق ارد مخلوط کنید سپس ارد را به مواد افزوده دربین ان مخلوط ب.ک وانیل ارد را هم افزوده ودیگ را چرب کرده مواد را درون دیگ بریزید وکمی از مایه کیک رابا کاکائومخلوط وروی ان بریزید درحفره دیگ یک استکان کوچک قرار دهید سپس در دیگ را روی ان قرار دهید استکان برای این است که مواد از حفره بیرون نریزد زیر دیگ شعله پخش کن قراردهید شعله باید خیلی ملایم باشد.

2- حدود یک ساعت زمان لازم است و روی در ان حوله ای کوچک وتمیز گذاشته بعد از مدت گفته شده در ظرف راگرفته با چنگال روی کیک راکمی فشار دهید اگربه چنگال چیزی نچسبید کیک اماده است برای خارج کردن هم اگر بدنه ودر ظرف را خوب چرب کنید مشکلی در خارج کردن ندارید با احتیاط با کارد لبه کیک را از ظرف جدا کنید چند دقیقه صبر کنید ودیگ را برگردانده.

3- آرد را چند بار الک کنید.

4- تخم مرغ را به دمای محیط برسانید.

5- اگر دوست دارید کیک کمی چرب باشد نصف لیوان روغن مایع را قبل از اضافه کردن ارد به ان افزوده.

طرز تهیه کیک اسفنجی بدون فر


طرز تهیه کیک اسفنجی بدون فر

6- مایه کیک نباید سفت باشد با تقریبا حالت شل داشته باشد اگر زیاد ارد اضافه کنید کیک سفت و کم پفی دارید در اضافه کردن ارد دقت کنید شاید همه ارد لازم نباشد ویک قاشق کمتر ارد بخواهد.

طرز تهیه کیک اسفنجی بدون فر

7- و برای نگه داری کیک سیب را از وسط دونیم کرده وکنار کیک گذاشته روی ان سلفون کشیده دراتاق خنک به مدت 4روز کاملا تازه میماند.


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه کیک اسفنجی بدون فر‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه کیک گوشت بدون نیاز فر


طرز تهیه یک نوع کیک را به شما آموزش می دهیم که با مواد گوشتی پر شده است. این کیک نیازی به فر ندارد و خیلی خوشمزه است.

وب سایت سوران - نانی بانو: طرز تهیه یک نوع کیک را به شما آموزش می دهیم که با مواد گوشتی پر شده است. این کیک نیازی به فر ندارد و خیلی خوشمزه است.

مواد اولیه:

  • زعفران سائیده شده به میزان لازم
  • نمک 1 ق م
  • بیکینگ پودر 2 ق م
  • زردچوبه به میزان لازم
  • فلفل به میزان نیاز
  • روغن مایع 1/2 پیمانه
  • آرد 2 و 1/2 پیمانه
  • ماست 1 پیمانه
  • سس کچاپ برای سرو
  • تخم مرغ 4عدد
  • کنجد (به دلخواه) به میزان لازم

طرز تهیه:

ابتدا تخم مرغها را کاملا مخلوط میکنیم بعد روغن رو اضافی میکنیم کامل هم میزینم بعد ماستو میریزیم و هم میزنیم بعد مواد خشک رو (آرد نمک بیکینگ پودرفلفل زردچوبه زعفران ساییده شده)که قبلا 3 بار الک کردیم آروم آروم و در 3 مرحله به مایع کیک اضافه میکنیم و دورانی هم میزنیم تا خوب مخلوط بشن.

بعد ته قابلمه نسوز (یا ماهیتابه با هر کدوم که راحتترین برای پختن و برگردوندن.فقط اگه از تابه استفاده میکنین ارتفاعش خوب باشه که مواد به دمکنی نچسبه.من خودم توی قابلمه درست کردم و طرف دیگشو توی تابه برگردوندم اینطوری راحت میشه برام) رو چرب کردم نصف مایع کیک رو ریختم بعد روش مواد میانی رو میریزیم و بعد نصف باقیمانده ی مواد کیک رو میریزیم .میزاریم روی شعله کم گاز با شعله پخش کن.در قابلمه رو با دمکنی روش میزاریم اجازه میدیم بپزه.

برای من 15 دقیقه طول کشید این مدت در گازها فرق میکنه نسبت به شعلشون.پس باید مراقب باشین.تشخیصش با خودتونه ولی به نظر من بیشتر از 30 دقیقه دیگه نزارین بمونه.بعد برشگردونین و طرف دیگش رو هم سرخ کنید وبا سس قرمز سروش کنید

طرز تهیه کیک گوشت (بدون فر)

من برای داخل کیکم از گوشت چرخکرده با فلفل دلمه ای خرد شده و سیب زمینی نگینی خرد شده و سرخ شده به همراه 2 دونه خیار شور خرد شده و هویج نگینی خرد شده با نخود فرنگی استفاده کردم (همشو قبلا سرخ کرده و اماده کرده بودم)با رب و نمک و ادویه ها ی مورد علاقم

طرز تهیه کیک گوشت (بدون فر)

نکته:

میتونید قبل از ریختن مایع کیک ته قابلمه کنجد بپاشین همچنین روش.عالی میشه.

میتونید برای داخل کیک از هر موادی که دوس دارین استفاده کنین.

توصیه میکنم حتما درست کنید چون خیلی خوشمزه هست.

طرز تهیه کیک گوشت (بدون فر)