آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه کیکی که نیاز به پخت ندارد


این کیک خیلی آسان و در حین آسان بودن مزه متفاوتی هم دارد. برای درست کردن آن نه به مواد اولیه سختی نیاز دارید و نه زمان زیادی باید برای آن صرف کنید.

وب سایت دکتر سلام: این کیک خیلی آسان و در حین آسان بودن مزه متفاوتی هم دارد. برای درست کردن آن نه به مواد اولیه سختی نیاز دارید و نه زمان زیادی باید برای آن صرف کنید.

طرز تهیه کیکی که نیاز به پخت ندارد

مواد اولیه :
  • بیسکوییت سبوس دار 2 پاکت
  • کره 3 قاشق
مواد میانی :
  • آرد 5 لیوان
  • شکر 1 لیوان
  • آرد سمولینا    1 لیوان
  • پودر نارگیل 1 لیوان
  • شکلات شیری 2 پاکت
  • شکلات تلخ 1 لیوان
طرز تهیه :

1.این کیک خیلی آسان و در حین آسان بودن مزه متفاوتی هم دارد ابتدا بیسکویت را در غذا ساز خرد میکنیم و با کره ذوب شده مخلوط میکنیم ودر قالب گرد کمربندی می ریزیم ودر یخچال قرار میدهیم .

2.حالا در این مدت مواد رویی را با هم مخلوط کرده ودر حرارت هم میزنیم تا غلظت لازم را بدست بیاورد وقتی ولرم شد روی مواد قبلی می ریزیم و شکلات را بطریق بن ماری حل کرده رویش می ریزیم و وقتی سرد شد سرو میکنیم حتما این رسپی متفاوت را امتحان کنید.


ویدیو مرتبط :
طرز پخت کیکی با بلغور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه و دستور پخت پیتزا شیکاگو



 

طرز تهیه و دستور پخت پیتزا شیکاگو

 

پیتزا شیکاگو نوعی از دیپ دیش پیتزا (deep dish pizza) هست که اولین بار در شیکاگو به سبک خاصی از خمیر کلفتی از آرد ذرت و روغن زیتون درست می شده که تا امروز تغییراتی کرده است.

 

 

مواد لازم:

 

خمیر پیتزا
به میزان لازم
سس پیتزا
به میزان لازم
سوسیس خرد شده و سرخ شده حدود ١٠٠ تا ١۵٠ گرم
قارچ ورقه شده 150 گرم
زیتون هسته گرفته حدود ١٠ عدد (ورقه شده)(در صورت دلخواه)
کالباس حدود ١۵٠ گرم (خردشده)
فلفل دلمه ای ١ عدد
پنیرپیتزای رنده شده ١۵٠ گرم
پنیر موزارلا تازه مکعبی خرد شده ١٢۵ گرم
ریحان و آویشن به میزان لازم

 

 

طرز تهیه:

 

خمیر را با ۵٠٠ گرم آرد آماده می کنیم. در فاصله ای که ور بیاید، مواد داخل پیتزا را آماده می کنیم.

 

برای سس پیتزا می توان رب گوجه فرنگی(یا کنسرو گوجه خرد شده) را با مقداری ریحان , آویشن,نمک , یک حبه سیر رنده شده ,فلفل سیاه,آبلیمو و مقدار کمی روغن مایع یا روغن زیتون خوب مخلوط می کنیم "می توان از مقداری گوجه فرنگی و پیاز خرد شده (که در میکسر خوب مخلوط کردیم )نیز در آن استفاده کرد".

 

بعد خمیر را که به مدت بیست دقیقه گذاشتیم استراحت کند را به دوقسمت تقسیم می کنیم(یک قسمت بزرگتر باشد).قسمت بزرگتر را روی تخته پهن می کنیم ودر قالب جوری‌ خمیر را پهن می کنیم که هم کف قالب را بپوشاند هم دیواره های آن را،‌ و از دیواره قالب حدود ١ تا ١.۵ سانتی متر خمیر بالاتر باشد،‌ بعد قسمت های اضافه را قیچی می کنیم.سپس داخل قالب روی خمیر اول مقداری از سس پیتزا و بعد کمی پنیر پیتزا و بعد هم لایه لایه مواد را می ریزیم (کالباس،قارچ،‌ فلفل دلمه ای، زیتون و سوسیس)روی همه مواد مقداری پنیر پیتزا می ریزیم. بعد بقیه خمیر را روی تخته پهن می کنیم و روی مواد می کشیم جوری که حدود ١ سانتی متر از لبه قالب بیرون آمده باشد. سپس دور هر دو لایه خمیر را به سمت داخل جمع می کنیم و روی خمیر سوراخ هایی با چاقو ایجاد می کنیم .روی خمیر را با بقیه سس پیتزا می پوشانیم،‌ بعد پنیر موزارلا و مقداری پنیر پیتزا را روی آن اضافه می کنیم.پیتزا را به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت ١٩٠ تا ٢٠٠ درجه سانتی گراد، می پزیم. اگر در طول پخت احساس کردید روی پیتزا رنگش تیره شده، با‌ یک ورقه آلومینیومی روی آن را بپوشانید،‌ و اجازه بدهید که خمیر زیرین کاملاً بپزد.

 

وقتی پخت حدود ١٠ دقیقه صبر کنید،‌ تا از حرارت پیتزا کاسته شود،‌بعد پیتزا را از قالب جدا کنید.

 

 

مواد لازم برای خمیر پیتزا:

 

آرد
2 ¼ تا 3 ¼ پیمانه
مخمر
1 بسته
نمک
4/1 قاشق چایخوری
آب گرم
1 پیمانه
روغن مایع یا روغن زیتون 2 قاشق سوپخوری

 

 

 

طرز تهیه خمیر:

 

1- 1 و ¼ آرد، مخمر و نمک را در یک کاسه بزرگ مخلوط کرده، آب و روغن را به آن اضافه میکنیم و با سرعت پایین همزن برقی به مدت 30 ثانیه آن را بهم میزنیم. مواد چسبیده شده به کناره های ظرف را به طور مداوم با همزن میگیریم. سپس مواد را به مدت 3 دقیقه با سرعت بالا بهم میزنیم. به کمک یک قاشق تا جای ممکن از باقی آرد به این مایه اضافه کرده، مخلوط میکنیم. سپس خمیر را بر روی سطحی آرد پاشی شده قرار داده، بقیه آرد را با دست به آن اضافه کرده، خمیر را در کل به مدت 10 تا 12 دقیقه ورز میدهیم تا اینکه خمیری نسبتا سفت با سطحی نرم و ارتجاعی به دست آید. خمیر را به دو قسمت تقسیم کرده، رویش را میپوشانیم و میگذاریم 20 دقیقه استراحت کند.

 

نکته: در پیتزا شیکاگو معمولا از پنیر و سس زیادی استفاده می شود و برخی لایه اضافه خمیر( که روی مواد کشیده شد)را استفاده نمی کنند و بعد از ریختن مواد با سس پیتزا و پنیر تمام سطح مواد را می پوشانند.همچنین می توان مواد درون پیتزا را تغییر داد(به جای سوسیس می توان از گوشت چرخ کرده که با پیاز و ادویه پخته ایم استفاده کنیم).