آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه کوکی گل نارگیل و بادام


در این مطلب طرز تهیه بیسکوییت یا کوکی های نارگیلی را به شما آموزش داده ایم که درست کردن آنها فوق العاده راحت است. امیدواریم تهیه کرده و از خوردن آنها لذت ببرید.


مجله زندگی ایده آل - مهشید امیری: در این مطلب طرز تهیه بیسکوییت یا کوکی های نارگیلی را به شما آموزش داده ایم که درست کردن آنها فوق العاده راحت است. امیدواریم تهیه کرده و از خوردن آنها لذت ببرید.

بیسکویت نارگیل و بادام (کوکی گل نارگیل و بادام)

مواد لازم:

  •    روغن صاف قنادی 100 گرم یا کره 125 گرم
  •     روغن مایع 25 گرم
  •     پودرقند 2/1 پیمانه
  •     پودرنارگیل 8/1 پیمانه
  •     پودربادام 8/1 پیمانه
  •     آرد سفید به میزان لازم (حدودا 2 پیمانه)
  •     تخم‌مرغ 1 عدد

روش تهیه:

1. روغن صاف قنادی یا  کره را با  روغن مایع و پودرقند با همزن بزنید تا یکدست شود. سپس پودرنارگیل و پودربادام را با هم درون غذاساز کاملا پودر و  به مایه اضافه کنید.

2. حال تخم‌مرغ را اضافه کرده و با همزن بزنید تا یکدست شود. در آخر آرد سفید را کم‌کم اضافه کنید تا وقتی که  خمیر به دست نچسبد.

3. می‌توانید این خمیر را درون بیسکویت زن ریخته و با شکل گل قالب بزنید یا روی کاغذ روغنی پهن کنید و با طرح دلخواه قالب بزنید. بیسکویت‌ها را  درون فر با حرارت 180 درجه سانتی‌گراد به مدت 20 دقیقه بپزید.

نکته: می‌توانید مقداری از مواد را رنگ کنید و به اندازه یک عدس گرد کرده، وسط گل‌ها قرار دهید. روی سایر مدل‌ها می‌توانید از شکرهای رنگی یا ترافل‌های رنگی برای تزیین استفاده کنید.


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه کوکی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه کوکوی گل کلم



 

 

طرز تهیه کوکوی گل کلم

 

 

مواد لازم برای ۶ نفر:

 

گل‌کلم متوسط
1 عدد
تخم مرغ
6 عدد
پیاز سرخ کرده
۲ تا ۳ قاشق سوپخوری
روغن
۳ قاشق سوپخوری
زعفران کمی
جوش‌شیرین ۱ قاشق مربا خوری
نمک و فلفل به میزان لازم

 

 

طرز تهیه:

 

گل کلم‌ها را به قطعات کوچک تقسیم کرده و با آب و نمک می‌پزیم. هنگامی که پخته شد آنها را در سبدی ریخته و می‌گذاریم آب آنها کاملا گرفته شود. حالا با چنگال آنها را کمی نرم می‌کنیم. در ظرفی دیگر تخم‌مرغ‌ها را شکسته و کمی نمک و فلفل هم به آن اضافه می‌کنیم. آنها را می‌زنیم تا خوب با هم مخلوط شوند. سپس زغفران را در کمی آب جوش وجوش شیرین را در کمی آب سرد حل کرده و به تخم‌مرغ‌ها اضافه می‌کنیم. پیاز داغ و گل‌کلم‌هایی که کاملا خنک شده‌اند به مایه تخم‌مرغ اضافه کرده و تمام مواد را بخوبی مخلوط می‌کنیم. سپس روغن را در ظرفی که مناسب سرخ کردن باشد ریخته و می‌گذاریم کمی داغ شود. در نهایت مایه کوکو را داخل ظرف ریخته و حرارت را کم می‌کنیم تا بخوبی سرخ شود. بعد از سرخ شدن آن‌ را به تکه‌هایی تقسیم کرده و بر می‌گردانیم تا طرف دیگر کوکو هم سرخ شود.


منبع :سیمرغ