آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه کوکو بادمجان



درست کردن کوکو بادمجان,پخت کوکو بادمجان

تهیه کوکو بادمجان بسیار راحت و آسان می باشد


طرز تهیه کوکو بادمجان بسیار راحت و آسان می باشد و برای تزیین آن می توانید از گوجه خرد شده و خیار شور و جعفری تازه استفاده کنید و به عنوان وعده اصلی غذایی میل نمایید. برای اینکه مزه تلخ بادمجان گرفته شود بهتر است قبل از سرخ کردن بادمجان ها ۳ الی ۴ ساعت بادمجان ها ی پوست کنده را  در آب و نمک بخوابانید و سپس نگینی خرد کنید و سرخ کنید.

مواد لازم  برای کوکوی بادمجان :

 کدو سبز 3 عدد
 بادمجان متوسط 3 عدد
سیب زمینی 5 عدد
 پیاز بزرگ  1 عدد
روغن نباتی برای سرخ کردن سبزیجات ¾ فنجان
گوجه فرنگی کوچک 1 عدد
تخم مرغ 2 عدد
کره 1 قاشق غذاخوری
پودر سوخاری 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
زردچوبه نصف قاشق چایخوری


طرز تهیه کوکو بادمجان :
پیاز و بادمجان و کدو و سیب زمینی را پوست می گیریم و نگینی ریز خرد می کنیم و جداگانه سرخ می کنیم و کنار می گذاریم.

سبزیجات سرخ شده و 6 عدد تخم مرغ و پودر سوخاری ریز و نمک و فلفل و زردچوبه را مخلوط می کنیم.

تابه ای را گرم می کنیم و کمی روغن می ریزیم تا گرم شود و مواد مخلوط شده را درون تابه می ریزیم و دو طرف کوکو را به مدت 20 دقیقه با شعله حرارت متوسط سرخ می کنیم.

منبع : زندگی ایده آل / bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه کوکو بادمجان ویژه ( آقای صادقی)‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه کشک بادمجان لقمه ایی



 

 

کشک بادمجان

 

 

 

مواد اولیه برای 4نفر:

 

بادمجان قلمی
5 عدد
پیاز داغ عسلی
1تا 2عدد
کشک غلیظ
به مقدار لازم
نعنا داغ وسیر داغ
مقداری
مایه گوشت چرخ کرده با رب گوجه فرنگی به میزان لازم

 

 

طرزتهیه:

ابتدا بادمجون ها رو پوست می گیریم .ورقه ورقه می کنیم که نه زیاد نازک باشه ونه ضخیم بعد حدود یک ساعتی بزارید تو اب نمک بمونه، پیاز داغ وگوشت چرخ شده رو مثل مایه ماکارونی اماده کنید، سیر داغ، پیاز داغ، نعنا داغ وکشک رو هم اماده کنید، بادمجونا رو سرخ کنید، وقتی که بادمجون ها سرخ شدن دو تا از اونا رو وردارید ومثل + (بعلاوه )بزارید رو همدیگه.

 

وسط بادمجونا (جایی که دو تا بادمجون رو هم قرار گرفتن )از مایه ماکارونی که درست کردین بریزید(اگه دوست داشتید گردو هم بزارید .) ومثل بغچه می بندیم .

 

برای اطمینان می تونید از خلال دندن استفاده کنید که وقتی که می پزه باز نشه من خودم از خلال دندون فقط دفعه اول استفاده کردم .بعدش دستتون می اد که چکار کنید وقتی که بادمجون رو بغچه کریدن برگردونید توظرفی که می خواید اونا رو بپزونید وقتی همرو چیدین توی قابلمه یه کم کشک واب (به اندازه ایی که فقط بادمجون بپزه )بریزید .

 

وبزارید کاملا ابش تموم شه بزارید یه کم بمونه مثل دلمه تا وقتی می خوایید سرو کنید از هم باز نشه من روی هر کدوم از لقمه ها یه خط سیر داغ، یه خط گوشت ویه خط نعنا ریختم برای تزیین کنارش هم از موادی که داشتم به ترتیب کنار بادمجونا ریختم وبا چوب کبریت چند تا خط کشیدم واون جوری شد که شما می بینید.

حالا موقع خوردنه ،اما مواظب انگشتاتون باشید.