آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه کلوچه اسپریتز



طرز تهیه کلوچه اسپریتز, نحوه درست کردن کلوچه اسپریتز

برای تزیین کلوچه اسپریتز ما به شما شکر رنگی و تکه های گردو را پیشنهاد می کنیم


مواد لازم برای کلوچه اسپریتز :

آرد همه کاره یا آرد مخصوص کیک ۲ فنجان
شکر سفید نصف فنجان
 نمک مقدار خیلی کمی
 عصاره وانیل  ۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۱ عدد
کره بدون نمک (به تکه های کوچکتر خرد شود) ۵۰۰ گرم


مواد لازم برای تزیین کلوچه :
شکر رنگی
آجیل (مثل گردو و …)
طعم دهنده
رویه خامه ای کیک و شیرینی
پودر شکر

طرز تهیه کلوچه اسپریتز :
فر را با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. آرد، شکر و نمک را داخل یک کاسه بزرگ مخلوط کرده و بعد عصاره وانیل را اضافه کنید. حالا تخم مرغ را شکسته و درست وسط کاسه بریزید و همراه با تکه های کره خوب مخلوط کنید. می توانید با دستهایتان این مخلوط را هم بزنید. البته یادتان باشد که خیلی ورز ندهید و گرنه کلوچه هایتان سفت می شوند. ما فقط می خواهیم همه چیز ترکیب شده و منسجم شوند.

در مرحله بعد شما به یک کوکی پرس (cookie press) نیاز دارید تا این کلوچه ها را درست کنید. قالبی که دوست دارید را انتخاب کرده و بعد کوکی پرس را با خمیر پر کنید. حالا خمیر را روی یک کاغذ مخصوص پخت قالب بزنید. یادتان باشد که این کار زیاد هم راحت نیست، پس اگر خرابکاری شد زیاد هم سخت نگیرید، فقط آنهایی که خوب نشدند را به کوکی پرس برگردانده و دوباره قالب بزنید.

کلوچه ها را برای ۱۰ تا ۱۲ دقیقه داخل فر بگذارید. فراموش نکنید که تزیین روی کلوچه را از قبل انتخاب کرده باشید، چون باید خیلی سریع بعد از بیرون آوردن آنها از فر تزیین شان کنید. ما شکر رنگی و تکه های گردو را به شما پیشنهاد می کنیم.

بعد از ریختن شکر و گردو روی کلوچه اجازه بدهید که ۵ دقیقه سرد شوند بعد آن ها را روی توری فلزی قرار بدهید تا کاملا سرد شوند. وقتی کاملا سرد شدند آنها را داخل یخچال نگه دارید.

کلوچه اسپریتز,پخت کلوچه اسپریتز

کار با کوکی پرس زیاد هم راحت نیست، پس اگر خرابکاری شد زیاد هم سخت نگیرید

 

نکته :

برای تزیین کلوچه می توانید هر کدام از موادی که خواستید را برای روی کلوچه انتخاب کنید.

 

منبع : novinzi.com


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه کلوچه فومن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه کلوچه گوشت



 

 

کلوچه گوشت

 

 


مواد لازم :


سیر
دو حبه
مغز نان باگت
2/1 1 پیمانه
شیر
2/1 پیمانه
پیاز
1 عدد
روغن برای سرخ كردن مقداری
گوشت چرخ كرده 500 گرم
جعفری ساطوری 3 قاشق سوپخوری
رب گوجه فرنگی 1 قاشق سوپخوری
نمك و فلفل و ادویه كاری به میزان لازم
تخم مرغ 1 عدد
پنیر گودا 80 گرم

 

طرز تهیه :

مغز نان باگت را در شیر خیس كرده پیاز را با رنده درشت رنده می كنیم و در كمی روغن تف می دهیم , سیر را ریز خرد نموده و به پیاز اضافه می كنیم . گوشت چرخ كرده را در ظرفی ریخته ورز می دهیم تا چسبندگی پیدا كند . پیاز, جعفری خرد شده , رب گوجه فرنگی , نمك , فلفل , ادویه كاری و مغز نان باگت خیس شده در شیر را به گوشت اضافه كرده و همراه تخم مرغ خوب ورز می دهیم .

 

از مایه مقداری برداشته وبه صورت كلوچه گرد در می آوریم و در آرد می غلطانیم و در روغن داغ با حرارت ملایم سرخ می كنیم. (حرارت خیلی ملایم باشد تا مغز آن پخته شود ) , سپس در سینی فر قرار می دهیم . پنیر گودا را رنده نموده و روی هر كلوچه مقداری می ریزیم . فر را از قبل روی حرارت 350 درجه فارنهایت گرم نموده , سینی را در طبقه وسط فر بمدت پانزده الی بیست دقیقه قرار می دهیم.