آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه کاتلیس



آموزش آشپزی,طرز تهیه کاتلیس, پخت کاتلیس

مواد لازم :

 

 

 پیاز  یک عدد
سیر 2 تا 3 حبه
گوشت چرخ كرده نیم کیلو گرم
نمك و فلفل سیاه به میزان لازم
زردچوبه و زنجفیل به دلخواه
گشنیز خرد شده یک استكان
فلفل سبز 3 تا 4 عدد
سیب‌زمینی 1 كیلو
پودر زیره سبز دو قاشق مرباخوری
تخم‌مرغ 1 عدد
لیموترش تازه 1 عدد

 

طرز تهیه :

در مرحله اول پیاز و سیر را سرخ كنید و  گوشت چرخ كرده را با انواع ادویه‌ها، نصف استكان گشنیز و فلفل سبز خرد شده، تفت دهید تا آب آن كشیده شود.

مواد را روی حرارت ملایم بگذارید تا بپزد و جا بیافتد. سیب‌زمینی را با آب و نمک بپزید، سپس آنها را پوست كنده و رنده كنید.

نمك، فلفل سیاه،آب لیمو ترش ، بقیه گشنیز و كمی پودر زیره سبز به سیب‌زمینی اضافه كنید و آن را كاملاً ورز دهید. از خمیر سیب‌زمینی گلوله‌ای به اندازه یك نارنگی بردارید و وسط آن را گود نمایید. با قاشق از مواد آماده گوشتی بردارید و میان گلوله سیب‌زمینی را پر كنید و پس از بستن دهانه آن، گلوله سیب‌زمینی را در كف دست گرد كنید.

در ظرف دیگری تخم‌مرغی را بشكنید و با چنگال آن را خوب هم بزنید و كمی نمك و فلفل سیاه نیز به آن بیفزایید. سپس كاتلیس های فرم داده را داخل مایه تخم‌مرغ بغلتانید و آنها را در روغن داغ سرخ كنید. كاتلیس‌ها را در ظرف بچینید و دور آن را با سبزیجات تزیین كنید.

 

منبع : groohashpazi


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه تارت (قسمت اول: طرز تهیه خمیر تارت)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه کباب دیگی



 

 

کباب دیگی

 

 

مواد لازم : برای 6 نفر

 

 

گوشت
750 گرم
پیاز
100 گرم
هویج 1 کیلو
رب گوجه 2 قاشق غذا خوری
آب لیمو(نارنج) 1 استکان
جوز هندی
1 قاشق چایخوری
فلفل
به مقدار کافی
زرد چوبه به مقدار کافی
نمک به مقدار کافی
سیب زمینی 250 گرم

 

 

طرز تهیه :


گوشت را به ورقه های نازک تقسیم کنید . پیاز را حلقه حلقه کنید و لایه لایه با گوشت روی حرارت ملایم بگذارید و کمی سرخ کنید . رویش جوز هندی ، فلفل ، زردچوبه و نمک و سه لیوان آب بریزید وبگذارید بپزد . نزدیک پختن گوشت ، هویج ها را که قبلاٌ به صورت حلقه خرد کرده بودید به آن بیفزایید . رب را در کمی روغن سرخ کنید و همراه با آب نارنج (آبلیمو) به غذا بیفزایید . سیب زمینی ها را حلقه و سرخ کنید . موقعی که کباب را در دیس کشیدید ، سیب زمینی ها را دور آن بچینید .