آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه ژیگو گوساله



طرز تهیه ژیگو گوساله, نحوه پخت ژیگو


مواد لازم :

 ران گوساله جوان   یک عدد در حدود 2  تا 2/5 کیلو
 کره یا روغن  100 گرم
 سیر  1 بوته
 نمک و فلفل  به مقدار کم


طرز تهیه  ژیگو گوساله:
ماهیچه گوساله را با استخوان از قسمت ران جدا می کنیم و ران را به دقت می شوئیم و دو طرف ران را با نوک کارد چند سوراخ می کنیم وسیر را حبه و پوست می کنیم و در آن سوراخها فرو می بریم روغن را در ظرف مناسبی می ریزیم و روی آتش میگذاریم تا داغ شود سپس اطراف ژیگو را در روغن سرخ می کنیم و یک لیوان آب می ریزیم و یک دسته سبزی معطر و دو سه حبه سیر و یکی دو عدد هویج خرد شده داخل ظرف ژیگو می ریزیم و می گذاریم ژیگو با حرارت ملایم آهسته بجوشد ، اگر آب آن کاملاً تمام شد ولی هنوز نپخته بود نصف لیوان دیگر آب می ریزیم و می گذاریم ژیگو با حرارت ملایم کاملاً بپزد و در فاصله طبخ گاهی ژیگو را پشت و رو می کنیم وقتی ژیگو پخته شد بایدبیش از دو سه قاشق آب نداشته باشد .

 

ژیگو را داغ داغ بالای دیس می گذاریم و سس ژیگو را صاف می کنیم و روی آن می دهیم . می توان داخل سس ژیگو دو سه قاشق خامه ریخت و اطراف ژیگو را با پوره سیب زمینی در قیف و هویج ریز پخته شده و پیاز ریز پخته تزئین کنیم . 

 

منبع : groohashpazi.blogfa.com


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه آبِ قلم با قلمِ گوساله‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه ی ترین مرغ و گوساله



پخت ترین گوساله, نحوه پخت ترین مرغ و گوساله


مواد لازم :

 مرغ و گوشت چرخ‌ كرده  500 گرم
 پیاز خردشده و تخم مرغ زده شده  از هر کدام یك عدد
 ژامبون خردشده  سه برگ
 سیر له‌ شده  یك حبه
 پودر نان  یك پیمانه
خمیر پاستری 225 گرم
سركه قرمز یك قاشق سوپخوری
پسته 3/4 پیمانه
پوست پرتقال و لیمو نصف پیمانه
سینه مرغ یك عدد
فیله گوشت 75 گرم


طرز تهیه:
گوشت‌های چرخ‌شده را همراه پیاز، پوست پرتقال و لیمو، ژامبون، سیر، تخم‌مرغ، پودر نان، سركه و پسته با هم مخلوط كرده،  از این مخلوط را در قالب چرب‌شده كیك صبحانه 21 × 14 قرار داده، روی مواد را با برش‌های باریك و بلند سینه مرغ و فیله گوشت به صورت یك در میان پوشانده و مابقی مواد را روی سطح آن قرار داده، دور ظرف را با فویل پوشانده و دو ساعت در فر با دمای 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید. ترین را بعد از 30 دقیقه از قالب جدا كرده تا كاملا خنك شود. خمیر پاستری را در ابعاد 40 ×50 پهن كرده ترین آماده شده را در وسط آن قرار دهید با كارد بر روی خمیر خطوطی ایجاد كرده تا بتوانید آن را دور ترین بپیچید. كناره‌های خمیر را با دست به هم چسبانده و به مدت 40 دقیقه در فر با دمای 200 درجه سانتی‌گراد قرار داده تا رنگ آن قهوه‌ای روشن شود سپس به همراه سس سرو كنید.

نكته:
حتما قبل از برش دادن ترین باید در دمای محیط خنك شود.
 پودر نان از آسیاب كردن نان فرانسوی خشك‌شده به دست می‌آید.

منبع : sooran.com