آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه ژیگو با سس


چند حبه سیر را در سطح گوشت فرو می کنیم و با نخ ژیگو را محکم می پیچیم و دقت می کنیم که کمی فرم کشیده شده و دراز پیدا کند و آنرا مثل ژیگوی فرانسوی طبخ و آماده می کنیم.

آکا ایران:

مواد لازم:

  • گوشت مغز ران گوساله : 2 الی 2/5 کیلو
  • سبزی معطر (نعنا و ترخان) : یک دسته
  • سیر : یک بوته
  • روغن یا کره : 100 الی 150 گرم
  • نمک و فلفل ک به مقدار لازم

ژیگو با سس

دستور پخت:


چند حبه سیر را در سطح گوشت فرو می کنیم و با نخ ژیگو را محکم می پیچیم و دقت می کنیم که کمی فرم کشیده شده و دراز پیدا کند و آنرا مثل ژیگوی فرانسوی طبخ و آماده می کنیم بعد ژیگو را می گذاریم سرد شود و نخ آن را باز می کنیم و با کارد تیز ژیگو را نازک بصورت ورقه می بریم سس ژیگو را صاف می کنیم و می گذاریم داغ شود یکی دو قاشق سوپخوری ترخان خرد شده داخل سس می ریزیم و از روی آتش بر می داریم صد گرم خامه با این سس مخلوط می کنیم.

قطعات گوشت را منظم در دیس می چینیم بطوریکه حالت اولیه خود را دوباره بدست آورد و کمی از سس را روی آن می دهیم و اطراف آنرا با پوره سیب زمینی و لوبیای سبز پخته شده و گوجه فرنگی و جعفری تزئین می کنیم.


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه سس باربیکیو یک سس خوشمزه برای کباب و همبرگر در فودآکادمی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه سس مایونز



درست کردن سس مایونز,مواد لازم برای سس مایونز

شما می توانید به راحتی در خانه سس مایونز درست کنید


مواد لازم برای سس مایونز :

روغن زیتون یک پیمانه  100 گرم / 900 کالری
زرده تخم مرغ دو عدد  100 گرم / 339 کالری
خردل یک قاشق مرباخوری 100 گرم / 80 کالری
سرکه 2 تا 3 قاشق سوپخوری 100 گرم / 22 کالری
نمک به مقدار لازم 100 گرم / 0 کالری


طرز تهیه سس مایونز :
زرده های تخم مرغ را در ظرف کوچک سنگینی می ریزیم و ظرف را روی یخ قرار می دهیم(با این عمل مایونز به هیچ وجه نمی برد و سس بهتری تهیه می شود) بعد کمی نمک می ریزیم و تخم مرغ ها را کمی می زنیم و روغن زیتون را قطره قطره داخل زرده تخم مرغ می ریزیم و مرتب به هم می زنیم تا سس کاملا غلیظ شود.

بعد دو سه قطره سرکه اضافه می کنیم و باز روغن زیتون را قطره قطره داخل سس می ریزیم و هر وقت سس خیلی غلیظ شد چند قطره سرکه می ریزیم و این عمل را ادامه می دهیم تا روغن زیتون تمام و سس سفت و سفید و لغزان شود. در صورتیکه مایونز برید.

با یک عدد زرده تخم مرغ و نصف پیمانه روغن زیتون و کمی نمک به طریق فوق مایونز تهیه می کنیم و مایونز بریده شده را کم کم داخل این مایونز می ریزیم و مرتب بهم می زنیم تا مایونز آماده شود و بعد فلفل یا خردل به آن اضافه می کنیم.

 

منبع : eriel.persianblog.ir