آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه چاشنی هلو و فلفل



درست کردن چاشنی هلو و فلفل, مواد لازم برای چاشنی هلو و فلفل

چاشنی هلو و فلفل را تا باز نشدن می توانید به مدت 3 ماه خارج از یخچال نگهداری کنید


مواد لازم برای چاشنی هلو و فلفل :

روغن آفتابگردان  ۲ قاشق غذاخوری
 پیاز خرد شده ۳ عدد
 مقدار زنجبیل خرد شده به اندازه ی یک بند انگشت
 دانه خردل زرد ۱ قاشق غذاخوری
دانه شوید ۲ قاشق چایخوری
زردچوبه ۱ قاشق چایخوری
میخک صدپر نصف قاشق چایخوری
فلفل چیلی نصف قاشق چایخوری
فلفل قرمز بدون دانه و خرد شده ۳ عدد
سرکه سفید ۴۰۰ میلی گرم
شکر دانه ریز ۴۰۰ گرم
غوره ۱۰۰ گرم
هلو خرد شده ۱ کیلوگرم


طرز تهیه چاشنی هلو و فلفل :
روغن را در یک قابلمه یا یک ماهیتابه بزرگ و گود گرم کرده و پیاز را داخل آن سرخ کنید تا زمانی که شروع به نرم شدن کند. زنجبیل را اضافه کرده و برای یک تا دو دقیقه دیگر تفت بدهید.

ادویه ها را اضافه کرده و یک تا دو دقیقه تفت بدهید تا عطرشان بپیچد، بعد فلفل، سرکه و شکر را اضافه کرده و بگذارید برای ۱۰ دقیقه بجوشد تا شکر حل شده و فلفل ها نرم شوند.

حالا غوره و هلو را هم اضافه کرده و اجازه بدهید ۴۵ دقیقه آرام بجوشد تا زمانی که چاشنی شما از حالت آبکی دربیاید. حالا ظرف را از روی حرارت برداشته و ۱۵ دقیقه بگذارید به همان حالت بماند. در حالی که هنوز گرم است یک شیشه تمیز برداشته و چاشنی را داخل آن بریزید. شیشه چاشنی را در یک جای خنک و تاریک نگه دارید. این چاشنی را می توانید برای ۳ ماه خارج از یخچال نگه داشته ولی به محض باز شدن باید داخل یخچال بگذارید و در عرض یک ماه آن را مصرف کنید.

منبع : novinzi.com


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه کمپوت هلو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه مربا هلو



 

 

مربا هلو

 

 

مواد لازم :

 

شكر
1 كیلو
آب
3 پیمانه
بادكا
1/4 پیمانه
هلو
1 كیلو
خلال بادام 1/4 پیمانه
وانیل شكری 1/4 قاشق چایخوری
آب لیموی تازه 1/4پیمانه

 



طرز تهیه :


یك كیلو شكر را با سه پیمانه آب و بادكا روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا قوام آید . پس از قوام آمدن , حرارت را خاموش می كنیم .

 

برای انتخاب هلو بهتر است , هلوهائی را انتخاب كنیم كه رنگ زرد زعفرانی داشته باشند , سپس هلو را پوست گرفته و برش می دهیم , بهمراه خلال بادام در شیشه می رییزیم , شربت را روی آن ریخته , در شیشه را محكم می بندیم. در قابلمه ای مقداری آب ریخته و شیشه را درون آن قرار می دهیم بطوریكه تا سه چهارم شیشه را آب بگیرد وروی حرارت قرار می دهیم .

 

زمانیكه آب به جوش آمد , حرارت را ملایم كرده و حدود بیست دقیقه شیشه در اب بجوشد . پس از این دت از اب داغ بیرون آورده , در آن را باز كنید وانیل و آب لیمو را اضافه كنید و در شیشه را محكم ببندید. دوباره در آب جوش قرار دهید بعد از چند جوش از آب بیرون آورید .