آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه پودینگ هلو


ابتدا زرده‌های تخم‌مرغ، شكر، آرد و اسانس هلو را با هم مخلوط كرده، شیر را آرام‌آرام به آن اضافه می‌كنیم و وقتی مخلوط یكدستی آماده شد، آن را روی حرارت می‌گذاریم.
مجله زندگی اید
ه آل:


نوعی پودینگ هلو

مواد لازم

  •    زرده تخم‌مرغ: 4 عدد
  •    شیر: 400 میلی‌لیتر
  •    شكر: 200 گرم
  •    آرد: 75 گرم
  •    اسانس هلو: 5 تا 6 قطره
  •    هلوی تازه: 4 عدد
  •    كمپوت هلو كه به شكل نصفه‌های هلو پخته شده: به میزان لازم
  •    تخم‌مرغ كامل: 2 عدد
  • برای زرین كردن رویه یك عدد زرده تخم‌مرغ، چند قطره رنگ زرد زعفرانی، 2قطره اسانس هلو

روش تهیه:

1. ابتدا زرده‌های تخم‌مرغ، شكر، آرد و اسانس هلو را با هم مخلوط كرده، شیر را آرام‌آرام به آن اضافه می‌كنیم و وقتی مخلوط یكدستی آماده شد، آن را روی حرارت می‌گذاریم و مدام به هم می‌زنیم تا غلیظ شود. وقتی كرم را از روی حرارت برداشتیم و كمی حرارت خود را از دست داد، هلوهای تازه را خرد كرده، داخل كرم می‌ریزیم. همزمان 3 تخم‌مرغ كامل را نیز اضافه كرده و مخلوط می‌كنیم.

2. به هم زدن مواد در این مرحله فقط باید توسط لیسك باشد. مواد را داخل رمكین‌های تك‌نفره تقسیم می‌كنیم. اطراف رمكین‌ها داخل ظرف مخصوص فر آنقدر آب جوش می‌ریزیم كه تا نزدیك لبه رمكین‌ها را پر كند. به تعداد رمكین‌ها تكه‌های كمپوت هلو كه بهتر است هر كدام یك نصفه هلو باشد، داخل یك سینی فر چیده، روی آن را با مخلوط زرده تخم‌مرغ، رنگ زعفرانی و اسانس هلو توسط برس زرین می‌كنیم. هر دو سینی را حدود 45 دقیقه روی پنجره وسط فر كه از قبل با دمای 170 درجه سانتیگراد گرم كرده‌ایم می‌پزیم.

3. پس از خارج كردن از فر، اگر روی پودینگ‌ها صاف بود كه یك نصف هلوی گریل شده روی آن قرار می‌دهیم که در این زمان آماده سرو است. اگر احساس كردیم كمی روی پودینگ گود شده، مواد داخل یكی از رمكین‌ها را داخل قیفی با ماسوره ساده ریخته وسط پودینگ‌ها یك حفره ایجاد می‌كنیم و از مواد با قیف وسط پودینگ تزریق می‌كنیم. این كار باعث می‌شود سطح رویی پودینگ كه احتمالا تو رفته بالا بیاید. سپس نصفه هلوی گریل شده را روی آن می‌گذاریم.


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه پودینگ لیمو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه مربا هلو



 

 

مربا هلو

 

 

مواد لازم :

 

شكر
1 كیلو
آب
3 پیمانه
بادكا
1/4 پیمانه
هلو
1 كیلو
خلال بادام 1/4 پیمانه
وانیل شكری 1/4 قاشق چایخوری
آب لیموی تازه 1/4پیمانه

 



طرز تهیه :


یك كیلو شكر را با سه پیمانه آب و بادكا روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا قوام آید . پس از قوام آمدن , حرارت را خاموش می كنیم .

 

برای انتخاب هلو بهتر است , هلوهائی را انتخاب كنیم كه رنگ زرد زعفرانی داشته باشند , سپس هلو را پوست گرفته و برش می دهیم , بهمراه خلال بادام در شیشه می رییزیم , شربت را روی آن ریخته , در شیشه را محكم می بندیم. در قابلمه ای مقداری آب ریخته و شیشه را درون آن قرار می دهیم بطوریكه تا سه چهارم شیشه را آب بگیرد وروی حرارت قرار می دهیم .

 

زمانیكه آب به جوش آمد , حرارت را ملایم كرده و حدود بیست دقیقه شیشه در اب بجوشد . پس از این دت از اب داغ بیرون آورده , در آن را باز كنید وانیل و آب لیمو را اضافه كنید و در شیشه را محكم ببندید. دوباره در آب جوش قرار دهید بعد از چند جوش از آب بیرون آورید .