آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه پنه با مایکروویو



طرز تهیه پنه, نحوه پخت پنه با مایکروویو

این بار پنه را با مایکروویو درست کنید


مواد لازم برای پنه با مایکروویو :

 سیر له شده ۱ حبه
* برگ ریحان تازه مقداری
 گوجه فرنگی خرد شده ۲۵۰ گرم
نان خرد شده ۲۵ گرم
پاستای پنه ۸۵ گرم
روغن نباتی یا آفتابگردان ۲ قاشق غذاخوری

 

* مقداری برگ ریحان تازه یا یک چهارم قاشق چایخوری ریحان خشک شده

طرز تهیه پنه با مایکروویو :
سیر، ریحان، گوجه فرنگی و مقداری نمک را در یک کاسه مخصوص مایکروویو مخلوط کنید. نان ها را خوب خرد کرده و به همراه پاستا به کاسه اضافه کرده و خوب ترکیب کنید که پاستاها از سس پوشیده بشوند و خشک نباشند.

 

روی کاسه را با سلفون پوشانده و بعد وسط آن را سوراخ کنید. روی بشقاب داخل مایکروویو یک کاغذ مخصوص پخت قرار بدهید تا خرده های غذا مایکروویو را کثیف نکند. حالا حرارت بالای مایکروویو را تنظیم کرده و دو دقیقه صبر کنید. بعد از این زمان کاسه را درآورده و سلفون را بردارید و خوب آن را هم بزنید، ۸۰ میلی گرم آب به آن اضافه کرده و دوباره هم بزنید، سلفون را روی آن کشیده و ۱ دقیقه بگذارید در همان حالت بماند.

حالا کاسه را به مایکروویو برگردانده و با حرارت ملایم برای ۴ دقیقه طبخ کنید. بعد از این زمان کاسه را از مایکروویو درآورده، سلفون را برداشته و خوب هم بزنید. اگر سس شروع به خشک شدن کرد، کمی آب به آن اضافه کنید و دوباره داخل مایکروویو برای ۴ دقیقه دیگر طبخ کنید.

در آخر با روغن سرو کنید.

 

منبع : novinzi.com


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه پنه مرغ با سس الفردو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه ی سوپ جو سفید در مایکروویو مخصوص افطار



طرز تهیه سوپ جو, سوپ جو سفید


مواد اولیه :

 جوپرك  100 گرم
 هویج  سه عدد
 آب مرغ  دو پیمانه
 نمك و فلفل  به میزان لازم
 جعفری خرد شده سه قاشق غذاخوری
خامه 50 گرم
آب دو لیوان


مواد لازم برای سس سفید:

 شیر  یك پیمانه
 كره  50 گرم
 آرد  دو قاشق مرباخوری
 نمك و فلفل  به میزان لازم


طرز تهیه:
برای تهیه سس ابتدا كره را با قدرت 100 درصد (معادل 900 وات) یك تا یك و نیم دقیقه در مایكروویو می‌گذاریم و آرد را به آن اضافه می‌كنیم تا كاملا آرد در كره حل شود. آنگاه شیر، نمك و فلفل را كم كم داخل آن ریخته و هم می‌زنیم و مجددا ظرف بدون در را به مدت دو تا چهار دقیقه با قدرت 60 درصد در دستگاه می‌گذاریم تا سس آماده شود. برای تهیه سوپ، هویج رنده شده را با نصف لیوان آب در ظرف مناسبی ریخته و ظرف را با در بسته به مدت پنج الی شش دقیقه با قدرت 100 درصد در مایكروویو می‌‌گذاریم سپس آب، آب مرغ و جو پرك را به هویج اضافه كرده و ظرف را با در بسته به مدت 20 تا 25 دقیقه با قدرت 100 درصد در مایكروویو قرار می‌‌دهیم. سس سفید آماده را به سوپ افزوده و مجددا ظرف را بدون در به مدت پنج الی شش دقیقه با قدرت 60 درصد در دستگاه گذاشته و بعد از آن خامه، جعفری، نمك و فلفل را به سوپ اضافه می‌‌كنیم.
 
نكتـه:
در صورت دلخواه می‌توانید 100 گرم قارچ را خرد كرده و در كره تفت دهید و بعد به سوپ اضافه كنید.

منبع : sooran.com