آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه هلو كباب ( کوفته کرمانشاهی )



هلو كباب,کوفته کرمانشاهی

 

این غذا ازقدیم الایام از کوفته های معروف و خوشمزه كرمانشاه بوده است .


مواد لازم :

 گوشت بدون چربی  ۴۰۰ گرم
 لپه  ۱ پیمانه
 سیب زمینی نیم پز  ۲ عدد
 تخم مرغ ۲ عدد
 نمک و فلفل و زرد چوبه و دارچین  به میزان لازم
روغن  برای سرخ کردن
 گردو و کشمش و پیاز سرخ شده  برای داخل هلو کباب به میزان لازم
 آبلیمو  ۱ لیوان
 شکر  ۵ /۰ لیوان
آب ۱ لیوان


طرز تهیه :
گوشت را مولینکس کنید تا کشدار شود . لپه را با نمک بپزید. سیب زمینی نیم پز را رنده کنید و با لپه چرخ شده و گوشت و نمک و فلفل و دارچین و زردچوبه و تخم مرغ مخلوط کنید و خوب آن را مخلوط کنید تا کاملاً چسبندگی لازم را پیدا کند . از مایه مقداری بردارید و با کشمش و گردو و پیاز سرخ شده مغز گذاری کنید و به شکل تخم مرغی در آورید و در روغن سرخ کنید . وقتی هلو کباب ها سرخ شدند آن ها را در دیگ بچینید و آبلیمو و شکر و آب را مخلوط و روی آن بریزید و حرارت را کم کرده تا دم بیفتد.

چنانچه کوفته در زمان سرخ شدن از هم باز شد ( ترک خورد ) میتواند مقداری آرد نخودچی اضافه کنید .

 

هلو كباب,کوفته کرمانشاهی

 

منبع : ashpazierangin.net


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه كباب كوبیده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه مربا هلو



 

 

مربا هلو

 

 

مواد لازم :

 

شكر
1 كیلو
آب
3 پیمانه
بادكا
1/4 پیمانه
هلو
1 كیلو
خلال بادام 1/4 پیمانه
وانیل شكری 1/4 قاشق چایخوری
آب لیموی تازه 1/4پیمانه

 



طرز تهیه :


یك كیلو شكر را با سه پیمانه آب و بادكا روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا قوام آید . پس از قوام آمدن , حرارت را خاموش می كنیم .

 

برای انتخاب هلو بهتر است , هلوهائی را انتخاب كنیم كه رنگ زرد زعفرانی داشته باشند , سپس هلو را پوست گرفته و برش می دهیم , بهمراه خلال بادام در شیشه می رییزیم , شربت را روی آن ریخته , در شیشه را محكم می بندیم. در قابلمه ای مقداری آب ریخته و شیشه را درون آن قرار می دهیم بطوریكه تا سه چهارم شیشه را آب بگیرد وروی حرارت قرار می دهیم .

 

زمانیكه آب به جوش آمد , حرارت را ملایم كرده و حدود بیست دقیقه شیشه در اب بجوشد . پس از این دت از اب داغ بیرون آورده , در آن را باز كنید وانیل و آب لیمو را اضافه كنید و در شیشه را محكم ببندید. دوباره در آب جوش قرار دهید بعد از چند جوش از آب بیرون آورید .