آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه نان صبحانه سه سوته بدون فر



درست کردن نان صبحانه, درست کردن نان صبحانه بدون فر

یک نان صبحانه سه سوته بدون نیاز به فر درست کنید


نان یکی از ملزومات اصلی صبحانه است. این بار برای صبحانه تان یک نان سه سوته خوش طعم درست کنید. این نان را می توان برای صبحانه یا عصرانه تهیه کرد.


مواد لازم برای تهیه نان سه سوته فوری برای 3 نفر :

 آرد گندم  2 پیمانه
 آرد برنج یک پیمانه
 آرد نخود نصف پیمانه
 پودر گشنیز  یک قاشق مرباخوری
پودر زیره سیاه نصف قاشق مرباخوری
نمک به اندازه کافی


طرز تهیه نان سه سوته و فوری :
در یک کاسه آردها را با هم مخلوط کنید.
گشنیز، نمک و زیره را به آن اضافه کنید.
تمامی مواد را با هم مخلوط کنید و به اندازه ای که مایع با غلظت خامه به دست بیاید آب بریزید.


تابه را کمی چرب کنید و یک ملاقه از مواد را روی تابه که داغ شده بریزید.
روی قسمتی که کمی خود را گرفته است مقداری روغن بریزید و آن را برگردانید.
پس از 2 دقیقه که کمی قهوه ای شد نان را برگردانید.

منبع : khorasannews.com


ویدیو مرتبط :
Nan sobhaneh طرز تهیه نان صبحانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه 4 صبحانه سه سوته



طرز تهیه انواع صبحانه های گرم,پخت صبحانه های سه سوته


آیا کارمند یا دانشجو هستید و وقت کافی برای تهیه صبحانه مفصل ندارید؟ آیا دوست دارید که صبحانه گرمی بخورید و راهی محل کار یا تحصیل خود بشوید؟


آیا فكر می‌كنید كه تهیه تمام صبحانه‌های گرم به وقت زیادی نیـــاز دارد؟‌آیا می‌دانید كه كاملا در اشتباه هستید؟ باور نمی‌كنید؟ پس این صفحه را بخوانید تا مطمئن شوید در عرض كمتر از 5دقیقه می‌توان صبحانه‌ای گرم و خوشمزه درست كرد.

_ كوكوی آویشن
آویشن، گیاهی با طبع گرم است كه مصرف آن باعث ایجاد آرامش و رفع اضطراب می‌شود. شروع روز با خوردن صبحانه‌ای كه خاصیت آرام‌بخشی دارد، می‌تواند بسیار مطلوب باشد. آویشن، مدر و ضدعفونی‌كننده مجاری ادراری هم هست. خواص ضد‌میكروبی، ضد‌قارچی و ضد‌انگلی آن هم به اثبات رسیده است. كوكوی آویشن كه بیشتر در مناطق مركزی ایران طرفداران زیادی دارد، كمتر از 5دقیقه آماده می‌شود و بسیار هم خوشمزه و مقوی است.

مواد لازم برای یك نفر :

تخم‌مرغ  1 عدد
 آرد گندم  1 قاشق مرباخوری
 پودر آویشن  1 قاشق غذاخوری سرصاف
 نمک  به میزان لازم
روغن مایع یک و نیم قاشق غذاخوری


طرز تهیه :
تخم‌مرغ، آرد، نمك و پودر آویشن را به‌مدت یك دقیقه با چنگال بزنید. روغن را داخل تابه بریزید و آن را حدود 30ثانیه روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. مایه آماده شده را داخل تابه بریزید و در آن را بگذارید. حرارت را پایین بیاورید و بعد از 2دقیقه در تابه را بردارید و كوكو را برگردانید. یك دقیقه دیگر در تابه را ببندید و سپس كوكوی شما در كمتر از 5دقیقه آماده است.

همراهان :
گوجه‌فرنگی تازه‌ای كه با چند قطره آبلیمو، آب نارنج یا آبغوره طعم‌دار شده باشد، بهترین همراه این صبحانه است.

_ ساندویچ نان و پنیر و گردو
بیشتر ما نان و پنیر را با شكل سنتی آن تصور می‌كنیم اما همین صبحانه سنتی می‌تواند به‌سادگی شكل و طعم جدید و متفاوتی به‌خود بگیرد. به اندازه یك قوطی كبریت یا 30تا 40گرم پنیر می‌تواند معادل یك واحد لبنیات محسوب شود و مقداری از نیاز بدنمان به پروتیئن را هم تأمین كند. بهتر است نان تستی كه قرار است برای تهیه این غذا مورد استفاده قرار بگیرد، تست سبوس‌دار باشد. نان‌های سبوس‌دار، فیبر بیشتری دارند و می‌توانند ما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه‌دارند. ضمن اینكه فیبرهای غذایی با تحریك حركات دودی روده‌ها، تاحد قابل‌قبولی جلوی ابتلا به یبوست را هم می‌گیرند.

مواد لازم برای 1نفر :

نان تست  4 عدد
 پنیر  یک قوطی كبریت
 گردوی خردشده  2 تا 3 قاشق غذاخوری


طرز تهیه :
پنیر را روی هر 4نان‌ تست بمالید. روی 2 عدد از نان‌های تست را با گردوهای خردشده بپوشانید. 2نان دیگر را روی این تست‌های گردویی بگذارید. این 2ساندویچ را به‌مدت 2تا 3دقیقه داخل دستگاه ساندویچ‌ساز قرار دهید. در عرض كمتر از 5دقیقه، ساندویچ داغ نان و پنیرتان كه بوی گردوی حرارت‌دیده آن فضا را پر می‌كند، آماده است.


همراهان :

این صبحانه داغ و خوشمزه را با یك لیوان چای شیرین، تكمیل كنید.

_ نان كنجدی سوخاری
این غذا كمی پركالری‌تر از صبحانه‌های معرفی‌شده قبلی است و بیشتر برای بچه‌ها و افراد لاغر مناسب است. كنجد جزو دانه‌های چرب و سرشار از ویتامین‌ها و املاح مختلفی است كه مصرف آن مقداری از نیاز بدن به ویتامین E، كلسیم، منیزیم، روی، پروتئین و فسفر را تأمین كند. اسیدهای چرب اشباع‌نشده موجود در آن هم به كاهش چربی بد و افزایش چربی خوب خون كمك می‌كند.

مواد لازم برای 1 نفر :

نان تست  2 عدد
 تخم مرغ كوچک  1 عدد
 كنجد  2 تا 3 قاشق غذا خوری
 نمک، پودر فلفل سیاه و دارچین  به میزان لازم
روغن مخصوص سرخ كردن به میزان لازم


طرز تهیه :
تخم‌مرغ را با نمك، فلفل و كمی پودر دارچین به خوبی هم بزنید. نان‌های تست را ابتدا در تخم‌مرغ و سپس در كنجد خام بغلتانید. حالا این نان‌های كنجدی را در تابه‌ای كه از قبل روغن ریخته‌اید و گرم كرده‌اید، سرخ كنید.

همراهان :
آب پرتقال یا آب انار ملس، بهترین تحریك‌كننده‌های اشتهای صبحگاهی و مناسب‌ترین همراهان این صبحانه هستند.

_ املت دانشجویی
مدت‌هاست كه املت تهیه شده با رب، لقب املت دانشجویی را یدك می‌كشد اما این املت، هم در مدت كوتاهی آماده می‌شود و هم با كمی خلاقیت، طعم منحصر به فردی به‌خود می‌گیرد. رب گوجه‌فرنگی مانند خود گوجه‌فرنگی حاوی لیكوپن فراوانی است. مصرف این آنتی‌اكسیدان بسیار مفید به پیشگیری از ابتلا به سرطان، مخصوصا سرطان پروستات، كمك می‌كند. اگر روغن مصرفی‌تان هم كانولا یا كلزا باشد، می‌توانید از دریافت اسیدهای چرب امگا3در وعده صبحانه مطمئن شوید و به این ترتیب، سلامت قلب و عروق‌تان را تضمین كنید.

مواد لازم برای 1 نفر :

تخم‌ مرغ  1 عدد
 رب گوجه فرنگی  2 قاشق سرخالی
 روغن كانولا  2 قاشق سرخالی
 نمک و فلفل سیاه  به میزان لازم
مرزه خشک 1 قاشق مرباخوری
ترخون خشک نصف قاشق مرباخوری


طرز تهیه :
روغن را درون تابه بریزید و 30 ثانیه اجازه دهید تا گرم شود. رب، نمك و فلفل سیاه را اضافه كنید و آن را 2دقیقه تفت بدهید. مرزه و ترخون را به رب بیفزایید و 30ثانیه دیگر آن را تفت بدهید. حالا تخم‌مرغ را روی رب بشكنید، تفت مختصری بدهید و حدود 2دقیقه بدون هم زدن اضافی، اجازه بدهید تا تخم‌مرغ بپزد. حالا املت شما ظرف مدت فقط 5دقیقه حاضر است.

همراهان :
پیاز خام كه سرشار از ویتامین C است، همراه خوبی برای این صبحانه محسوب می‌شود. شما می‌توانید با یك آدامس نعنایی از شر بوی پیاز قبل از خروج از خانه رها شوید. اگر دوست ندارید، خیار طعم‌دار شده با آبلیمو را همراه این صبحانه فوق‌العاده كنید.

منبع : hamshahrionline.ir