آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه مربا گلابی



طرز تهیه مربا گلابی, نحوه پخت مربا گلابی


مواد لازم :

 شکر  ۸۰۰ گرم
 گلابی یا سیب  ۱ کیلو
 آب  مقداری
 سرکه ۱/۳ پیمانه
 زعفران سائیده ۱/۲  قاشق چایخوری
گلاب ۳ قاشق سوپخوری
آب لیموی تازه ۲ قاشق سوپخوری


طرز تهیه :
گلابی ها یا سیب ها را پس از شستن پوست گرفته , بوسیله لوله ای که مخصوص در آوردن دانه های سیب و گلابی به کار می رود , دانه ها را بیرون آورده بطوریکه که دم گلابیها یا سیبها جدا نشود, سپس در مقدرای آب و سرکه می اندازیم تا گلابیها یا سیبها سیاه نشود, بعد از مدتی آنها را بیرون آورده و در ظرف لعابی می ریزیم و روی آنها اب ریخته بطوری که سطح گلابیها یا سیبها را بپوشاند .

 

ظرف را روی حرارت قرار می دهیم تا گلابی ها یا سیب ها بپزند . (باید توجه داشته باشیم که گلابی ها یا سیب ها له نشود ). پس از پخته شدن آنها را در صافی ریخته , شکر و زعفران را به اب گلابی یا سیب اضافه کرده تا چند جوش بزند و شربت تقریباً قوام بیاید , بعد شربت را صاف می کنیم, گلابی ها یا سیب ها و اب لیمو را به شربت اضافه کرده روی حرارت قرار می دهیم . تا شربت کاملاص قوام بیاید. در آخر گلاب را اضافه کرده , چند جوش که زد از روی حرارت بر می داریم .

 

منبع : cooking.persianmax.com


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه مادلین گلابی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه مربا سیب



 

 

مربا سیب

 

 

مواد لازم :

 

 

سیب سفت
1 کیلو
شکر
1/5 کیلو
دانه هل
1 قاشق چایخوری

 

 

طرز تهیه :


شکر و آب را قوام بیاورید . سیب ها را پوست بکنید و قاچ قاچ کنید و یا اگر از سیب ریز گلاب استفاده می کنید ، وسط آن را با چاقوی نازکی خالی کنید وسیب را درسته در شکر بیندازید . هل را در پارچه نازکی بریزید و سر پارچه را محکم ببندید و در شیره شکر بیندازید . برای پخت این مربا یک ساعت کافی است .