آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه مخلوط شیر و تخم مرغ



نوشیدنی شیر و تخم مرغ,نحوه درست کردن شیر و تخم مرغ

مخلوط شیر و تخم مرغ هم به تنهایی و هم در کیک های مختلف استفاده می شود


مخلوط شیر و تخم مرغ (eggnog) هم به تنهایی قابل مصرف است و هم در کیک های مختلف استفاده می شود.

مواد لازم برای مخلوط شیر و تخم مرغ :

 زرده تخم مرغ ۴ عدد
شکر  نصف فنجان
 شیر  ۲ فنجان
 میخک صدپر ۲ عدد
دارچین مقدار کمی
خامه ۱ فنجان
جوز هندی تازه رنده شده ۱ قاشق چایخوری
عصاره وانیل ۱ قاشق چایخوری

 

طرز تهیه مخلوط شیر و تخم مرغ :
یک کاسه بزرگ برداشته و زرده های تخم مرغ را داخل آن بریزید. با استفاده از همزن برقی، زرده ها را هم بزنید تا زمانی که رنگ آن کمی روشن تر شود. بعد به آرامی شکر را اضافه کرده و هم بزنید تا پف کند.

شیر، میخک صدپر و دارچین را در یک قابلمه با هم مخلوط کرده و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید. شیر نباید بجوشد، فقط آن را گرم کنید.

حالا نیمی از مخلوط شیر داغ را به تخم مرغ اضافه کرده و هم بزنید و بعد آن را به قابلمه برگردانید.

این مخلوط را با قاشق چوبی داخل قابلمه دائم هم بزنید تا زمانی که شروع به غلیظ شدن کند. اجازه ندهید مخلوط به نقطه جوش رسیده یا دلمه شود. (اگر مخلوط شما دلمه شد، شاید بتوانید با مخلوط کن آن را برگردانید). حالا قابلمه را از روی حرارت برداشته و خامه را به آن اضافه کنید. مخلوط را از صافی رد کرده تا میخک ها جدا شوند. اجازه دهید مخلوط برای یک ساعت بماند تا سرد شود.

یک ساعت بعد، عصاره وانیل و جوز هندی را به آن اضافه کرده و آن را تا زمان مصرف داخل یخچال بگذارید.

 

منبع : novinzi.com


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه تخم مرغ مخلوط ‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه «پلوی مخلوط» به همراه تخم‌ مرغ آبپز


اگر از آن دسته از افراد هستید که دوست دارید روی اغلب پلوهای مخلوط‌تان یك تخم مرغ نیمرو شده هم بریزید، برایتان یك پیشنهاد ویژه داریم. این بار تخم‌مرغ را آبپز كرده و قاطی پلو را با تخم مرغ آبپز میل كنید.

مجله آشپزی مثبت: اگر از آن دسته از افراد هستید که دوست دارید روی اغلب پلوهای مخلوط‌تان یك تخم مرغ نیمرو شده هم بریزید، برایتان یك پیشنهاد ویژه داریم. این بار تخم‌مرغ را آبپز كرده و قاطی پلو را با تخم مرغ آبپز میل كنید.

پلوی تخم‌مرغی

مواد لازم برای 3 نفر

  • 3-2 عدد سینه مرغ
  • 2 حبه سیر خردشده
  • 1 عدد زنجبیل تازه کوچک ریز (خرد شود)
  • 2 ق س آب‌لیموی تازه
  • 2 ق س روغن‌زیتون
  • به میزان لازم نمک و فلفل
  • 2 /1 ق چ پودر فلفل پاپریکا
  • 500 میلی‌لیتر آب
  • 3 پیمانه برنج
  • 4 عدد تخم‌مرغ
  • 40 گرم کره
  • 2  /1 پیمانه نخودفرنگی پخته
  • 2 عدد پیاز خردشده
  • 1 ق چ پودر کاری
  • 3 ق س جعفری خردشده

طرز تهیه:

1. مرغ را به‌صورت تکه‌های کوچک خردکنید. در یک ظرف سیر، زنجبیل، روغن زیتون، پودر فلفل پاپریکا، نیمی از كره و یک قاشق آب‌لیمو را بریزید و باهم مخلوط‌کنید.حالا تکه‌های مرغ را داخل کاسه قرار داده و به مواد آغشته کنید و ظرف را به مدت 30 دقیقه داخل یخچال قرار دهید، سپس مرغ را همراه با مواد داخل ظرف، داخل یک قابلمه بریزید. آب و مقداری نمک هم اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا مرغ بپزد.

2. حالا پیازها را با کره تفت دهید تا طلایی شوند، سپس پودر کاری، جعفری خردشده، بقیه آب‌لیمو، نخودفرنگی و به میزان لازم نمک و فلفل را اضافه کرده، مواد را باهم تفت دهید. در انتها تکه‌های مرغ پخته را هم اضافه کنید.

3. برنج را داخل آب جوش بریزید و  وقتی آماده شد آن را آبکشی کنید. ته‌دیگ دلخواهتان را داخل قابلمه یا تابه قرار دهید، مواد را لابه‌لای برنج   داخل قابلمه بریزید و كناری بگذارید.حالا  تخم‌مرغ‌ها را آب پز كرده و به صورت حلقه ای خرد كنید. حلقه های تخم مرغ پخته را  روی برنج قرار دهید سپس برنج  را دم كنید بعد از اینكه پلو دم كشید، .برنج را داخل ظرف دلخواه بریزیدو  بعد از تزیین با حلقه های تخم مرغ ،سرو کنید.