آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه مارشمالوهای پُف پُفی در خانه


یکی از خوراکی هایی که نه تنها بچه ها، بلکه خیلی از بزرگترها نیز عاشق آن هستند، مارشمالو است. طرز تهیه آن بسیار آسان است. تهیه این مارشمالوهای خوشمزه را به شما آموزش می دهیم.

مجله زندگی ایده آل - مانی یزدانپرست: یکی از خوراکی هایی که نه تنها بچه ها، بلکه خیلی از بزرگترها نیز عاشق آن هستند، مارشمالو است. طرز تهیه آن بسیار آسان است. تهیه این مارشمالوهای خوشمزه را به شما آموزش می دهیم.

مارشمالو

مواد لازم:
 
  •     آب: ١٢٥ گرم
  •     شكر: ١٦٠ گرم
  •     پودر ژلاتین:٢ قاشق غذاخوری
  •     وانیل:  ١/٢ قاشق چایخوری
  •     گلوكز:  ١٢٥ گرم
  •     آب سرد برای ژلاتین:  ٦٠ گرم

روش تهیه:

1. ابتدا ١٢٥ گرم آب را با شكر روی حرارت می گذاریم و یك قاشق درجه‌دار دیجیتالی داخل آن قرار می‌دهیم تا دمای مخلوط پس از جوشیدن به ١١٠ درجه سانتی‌گراد برسد.

2. در این فاصله ژلاتین را روی آب سرد پاشیده و روی بخار آب می‌گذاریم، گلوكز را نیز به مواد اضافه می‌كنیم و اجازه می‌دهیم تا مواد ذوب و شفاف شوند. سپس مایه را كاملا داغ داخل كاسه همزن ریخته وانیل را اضافه كرده و شروع به هم‌زدن می كنیم تا كمی پف كند.

3. در این مرحله شربت قوام آمده را آرام آرام اضافه می كنیم و به همزن ادامه می‌دهیم تا مارشمالو، سفید، پفكی و فومی شكل شود، داخل قالب یا سینی كاغذ روغنی پهن كرده و مواد را به سرعت در آن پهن می‌كنیم. حال آن را ٤ تا ٥ ساعت در یخچال می‌گذاریم سپس برش داده و در نارگیل یا پودر شكر می‌غلتانیم.

4. من برای تزیین از شكلات تلخ ذوب شده و شیرین گندمك استفاده كرده‌ام.


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه پاستیل در خانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه نان بربری در خانه



نحوه پخت نان بربری,پخت نان بربری در خانه
بربری از جمله نانهایی است كه میان ما ایرانیها طرفدار زیادی دارد و بخصوص به همراه پنیر تبریز یك صبحانه جانانه خواهد شد. امروز سرآشپز ما می خواهد طرز تهیه این نان خوشمزه را در خانه آموزش دهد.

طرز تهیه :

 آرد  1 كیلو
شكر 15 گرم
نمك 12 گرم
روغن 10 گرم
بهبود دهنده 5 گرم 
خمیر مایه 20 گرم
آب 550 تا 600 گرم
كنجد به میزان كافی

طرز تهیه :
ابتدا آرد، نمك، شكر و بهبود دهنده و خمیر مایه را با هم مخلوط می كنیم.
سپس آب را كم كم می ریزیم تا خمیر تشكیل شود .
به مدت  4 دقیقه خمیر را ورز می دهیم  و بعد روغن را اضافه می كنیم  و4  دقیقه دیگر ورز می دهیم و به خمبر  15 دقیقه استراحت می دهیم.
خمیر را چانه گیری می كنیم  و به چانه ها استراحت می دهیم و سپس آنها را  پهن می كنیم و اجازه می دهیم تا به سه برابرحجم خود برسد.  
بعد آنها را  داخل فر با دمای 240 یا 230 درجه به مدت تقریبا 12 دقیقه می گذاریم تا پخته شود و البته قبل از گذاشتن در فرمی توانیم روی نان ها هم از تخم مرغ استفاده كنیم و روز آن كنجد هم بپاشیم .
منبع : jamejamonline.ir