آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه لواشک لیمو، نعناع و تمشک


یکی از خوبی های تابستان این است که می توانید با میوه های تابستانی لواشک درست کنید و برای پائیز و زمستان کنار بگذارید. اگر به طبیعت رفتید و توانستید تمشک جمع کنید، کمی از آن را برای لواشک کنار بگذارید.





صبح بخیر: یکی از خوبی های تابستان این است که می توانید با میوه های تابستانی لواشک درست کنید و برای پائیز و زمستان کنار بگذارید.

اگر به طبیعت رفتید و توانستید تمشک جمع کنید، کمی از آن را برای لواشک کنار بگذارید. در اینجا طرز تهیه لواشکی با طعم تمشک و لیمو و نعناع را آموزش می دهیم که امیدواریم خوشتان بیاید.



مواد لازم:

•    3 فنجان تمشک سیاه
•    ربع فنجان برگ نعناع
•    ربع فنجان عسل
•    2 قاشق غذاخوری آب لیمو
•    تراشه های پوست لیمو
•    کاغذ پوستی

دستور تهیه:

1. فر را بگذارید در دمای 170 درجه فارنهایت گرم شود. تمشک ها، برگ های نعناع، عسل، تراشه های پوست لیمو و آب لیمو را داخل مولینکس یا بلندر بریزید و آنها را 30 ثانیه مخلوط کنید تا نرم و یکنواخت شوند. اگر از تخم و دانه میوه ها خوشتان نمی آید، این مخلوط را چند بار از صافی بگذرانید.



2. روی سینی فر کاغذ پوستی پهن کنید. پوره حاصل را روی کاغذ بریزید و با قاشقی خوب آن را پهن کنید. این سینی را داخل فر بگذارید و حدود 6 ساعت بپزید تا دیگر خیس نباشد.

3. سپس از فر درآورید و با قیچی کاغذ را به دو نیم ببرید. سپس کاغذها را به شکل سیگار برگ بپیچید.



4. در آخر این رول میوه ای را به قطعات کوچک تری ببرید و سرو کنید. بهتر است برای نگهداری به مدتی طولانی تر، آنها را در ظروف بدون هوا نگهداری کنید. برای سرو کردن، کاغذ آنها را بکنید و دور بیندازید.


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه لواشک انبه خانگی خوشمزه سریع و آسان ( رول لواشک انبه )‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه آبنبات پرتقال و لیمو



 

 

طرز تهیه آبنبات پرتقال و لیمو

 

 

مواد لازم :

 

آب

یك پیمانه

شكر

یك پیمانه

پوست پرتقال و لیموترش قالب‌زده

دو پیمانه

 

 

طرز تهیه :

 

پوست پرتقال و لیموترش را با قالب‌های شیرینی مثل؛ گل و ستاره قالب می‌زنیم سپس در یك قابلمه آب ریخته و پوست‌ها را در آن می‌جوشانیم و آبش را خالی می‌كنیم تا تلخی آن گرفته شود. بعد از سه دفعه آب در همان قابلمه ریخته و شكر را اضافه می‌كنیم و اجازه می‌دهیم تا پوست‌ها مانند؛ مربا بپزد و دیگر آبی نداشته باشد. آن‌گاه در آبكش ریخته تا تمامی آب آن گرفته و خشك شود. این پوست‌های پرتقال و لیموترش برای خوردن چای در عصرها بسیار مناسب است.