آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه كوكوی كدو حلوایی برای بی خوابی



تهیه کوکو کدو حلوایی , پخت کوکو کدو حلوایی
مواد لازم :

 كدو  2 عدد
 سیب‌زمینی پخته شده  2 عدد
تخم‌مرغ 2 عدد
پیازچه خرد شده 4 ساقه
شوید خرد شده 50 گرم
ماست یك‌دوم پیمانه
لیموترش یك عدد
آرد 2 قاشق سوپخوری
بیكینگ‌پودر یك‌دوم قاشق چایخوری
نمك و فلفل به مقدار لازم


طرز تهیه کوکو کدو حلوایی :

سیب‌زمینی و كدو را رنده كرده و آرد، تخم‌مرغ، بیكینگ‌پودر و نمك را به آن اضافه كنید. نیمی از پیازچه و شوید را به مواد بیفزایید و مایه كوكو را با قاشق در ظرفی كه قبلا در آن روغن داغ شده است ریخته و كوكو را سرخ كنید. برای تهیه سس، ماست و شوید را همراه پیازچه، لیموترش، نمك و فلفل مخلوط كرده و آن را با كوكوی سرخ شده، صرف كنید.
اهمیت غذایی كدو
كل انرژی این غذا 1300 كیلوكالری است و برای افرادی كه در رژیم غذایی هستند، مناسب است. كدو سرشار از ویتامین A است و علاوه بر آن ویتامین‌های زیادی دارد كه برای امراض قلبی مفید است. خوردن 150 گرم كدو در روز، نیاز بدن به الیاف را تامین می‌كند. كدو اثر ملین دارد و باعث رفع یبوست و سوءهاضمه می‌شود،‌ كدو تب را پایین می‌آورد و برای اشخاص گرم مزاج و صفراوی، غذای مناسبی است. كدو خون‌ساز است و از لحاظ شیمیایی بدن را قلیایی می‌كند. كدو دارای كلسیم و فسفر، منیزیم و آهن است، علاوه بر این خواص، از پیری پوست جلوگیری كرده و سرشار از آنتی‌اكسیدان است.
كدو ادرار‌آور است، سینه را نرم و سرفه را آسان كرده و برای درمان قولنج مفید است. كدو مغز را فعال و حافظه را تقویت می‌كند و باعث تجدید قوای جسمی و روحی می‌شود. به دنبال خوردن كدو خوابی راحت خواهید داشت، زیرا برای درمان كم‌خوابی مفید است. كدو چون به آسانی پخته می‌شود، برای معده‌های ضعیف، غذایی مفید است.
كدو برای بچه‌ها و كسانی كه دچار بیماری‌های عفونی شده‌اند و دوره نقاهت را می‌گذرانند، مفید است. همچنین كدو در پیشگیری از سرطان ریه بسیار مفید و برطرف‌كننده ورم پروستات در افراد بالاتر از 40 سال است.

منبع : iranchef.com


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه تارت کدو حلوایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه خورش كدو و آلبالو



پخت خورش کدو سبز و آلبالو , طرز پخت خورش کدو سبز
مواد لازم :

 گوشت  ۴۰۰ گرم
 کدو سبز  ۱۰ الی ۱۲ عدد
 آلبالو  ۴۰۰ گرم
 رب گوجه فرنگی  ۱ قاشق مربا خوری
 نمک و زردچوبه  به قدر کافی
روغن برای سرخ کردن
دارچین به میزان لازم
پیاز سرخ شده ۲ قاشق غذاخوری


طرز تهیه خورش كدو و آلبالو  :
گوشت را پخته به آن نمک و زرد چوبه بزنید .کدوی سرخ شده را بعد از پختن گوشت به آن اضافه کنید.رب و پیاز سرخ شده و دارچین را در آن بریزید .
در این فاصله آلبالوی هسته گرفته شده را با آب بجوشانید تا کمی نرم شود وقتی که خورش آماده شد در پنج دقیقه آخر آلبالو به خورش اضافه شود تا خورش خوشرنگ بماند. این خورش طعم خوشمزه ای دارد ودر فصل تابستان که آلبالو در بازار هست آن را امتحان کنید .
منبع : ashpazierangin.net