آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه قیمه نثار



طرز پخت قیمه نثار, قیمه نثار


مواد لازم :

گوشت  قیمه شده  ۲۰۰ گرم
 خلال بادام  یک سوم لیوان
 زرشک  یک سوم لیوان
 برنج  ۲ پیمانه پلو پز
 خلال پسته  ۳ قاشق غذا خوری
 زعفران دم کرده  به میزان لازم
 گلاب  ۲ قاشق غذا خوری
 پیاز درشت  ۱ عدد
 نمک و زرچوبه و فلفل  به میزان لازم
رب گوجه فرنگی ۱ الی ۱/۵ قاشق غذا خوری
شکر ۱ قاشق غذا خوری
عرق دارچین یا هل ۲ الی ۳ قاشق غذا خوری
روغن حیوان در صورت لازم به میزان دلخواه


طرز تهیه :

پیاز خلال شده را در روغن تفت داده و سپس رب گوجه فرنگی و زردچوبه و فلفل وگوشت  را به پیازاضافه کنید و بعد از کمی تفت دادن آب اضافه کرده و درب قابلمه را گذاشته تا گوشت بپزد وقتی که گوشت پخته شد نمک بزنید و صبر کنید تا آب گوشت تبخیر و مقدار کمی آب باقی بماند.

خلال بادام را در گلاب و زعفران دم کرده بخوابانید تا نرم و خوشرنگ شود .

زرشک سیاه یا قرمز را خوب شسته و سپس با یک قاشق شکر و کمی روغن به مدت کوتاهی روی شعله تفت دهید . دقت کنید اگر زمان تفت دادن زیاد شود زرشک میسوزد .

برنج را آبکش کنید و روغن و عرق دارچین در کف قابلمه بریزید و یک لایه نان یا سیب زمینی کف قابلمه  چیده و برنج آبکش را روی سیب زمینی ریخته و درب قابلمه را گذاشته و صبر کنید تا دم بکشد .

برنج را در دیس کشیده و لا به لای آن را از گوشت و خلال بادام و پسته و برنج زعفرانی بریزید و یا روی آن را با این مواد تزئین کنید .

 

طرز پخت قیمه نثار, قیمه نثار

 

منبع : ashpazierangin.net


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه خورش قیمه‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه لذیذترین خورش قیمه



 

 

 

خورش قیمه

 

 

 

مواد لازم:

 

 

مغز ران گوساله یا گوسفند
750 گرم
لپه
100 گرم
پیاز سرخ کرده
2 قاشق غذاخوری
لیموعمانی
4 تا 5 عدد
سیب زمینی
5 عدد متوسط
رب گوجه فرنگی دو قاشق سوپخوری
روغن به مقدار کافی برای سرخ کردن سیب زمینی
نمک و فلفل به مقدار کافی

 

 

چگونگی پخت:


پس از شستن گوشت و لپه، گوشت را ریز کرده سپس با پیاز سرخ کرده و سپس رب گوجه فرنگی را افزوده و کمی سرخ می کنیم. لپه را چندساعت قبل می گذارید درآب خیس بخورداینکار باعث میشود که لپه خام نباشد و هم جلوی نفخ را میگیرد و بعداز آب گیری در آبکش در ظرفی می ریزیم و دو سه قاشق روغن به آن می افزاییم و ظرف را روی آتش می گذاریم و لپه را به این ترتیب کمی سرخ می کنیم.

 

این عمل از وا رفتن لپه هنگام طبخ جلوگیری می نماید. گوشت را داخل ظرف می ریزیم و در آنرا می گذاریم تا آب آن کشیده شود، بعد دو لیوان آب می ریزیم.

 

کمی نمک و فلفل و لیمو عمانی را به آن اضافه می کنیم و می گذاریم با یک حرارت ملایم پخته شود و کاملا" جا بیافتد.دقایقی قبل از سرو کردن میتوان مقداری دارچین به خورشت افزود. سیب زمینی را خلال کرده و جداگانه آنرا سرخ می کنیم و در حین سرخ کردن کمی نمک می زنیم.