آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه قلیه بادمجان



طرز پخت قلیه بادمجان,قلیه بادمجان


مناسب برای : مهمانی خانوادگی

محلی : گیلان
آماده سازی : 45 دقیقه
پخت : 30 دقیقه

مواد لازم جهت تهیه قلیه بادمجان برای 4 نفر :

 بادمجان متوسط 4 عدد
 مغز گردو چرخ شده 3 قاشق غذا خوری
 پیاز رنده درشت شده تفت داده  2 عدد
 رب انار 2 قاشق غذا خوری
 نمک و فلفل به میزان لازم
 کره یا روغن حیوانی 2 قاشق غذا خوری
 ریحان چرخ شده 1 قاشق غذا خوری
گوجه فرنگی  6 عدد
 دارچین  1/2 قاشق چای خوری

 

ریحان چرخ شده (ریحان محلی که تو منطقه شمال ایران هست،اگر نبود همون ریحان سبز بریزید. )

طرز تهیه قلیه بادمجان :
بادمجان ها را پوست کنده، خرد کرده و بعد نمک می ریزیم روی آن و با مقداری آب می گذاریم ۱ ساعت بماند، تا آب سیاهی که دارد از خودش پس داده شود ،در غیر این صورت خورشتمان خوش رنگ در نمی آید.

بعد ۱ ساعت بادمجان ها را آبکش کرده و شسته و می گذاریم داخل قابلمه و با ۴ لیوان آب و زردچوبه، کمی نمک تا خوب بپزد. آنقدر باید بپزد تا خوب له شود .
بعد گوجه فرنگی ها را پوست کنده و خرد کرده به آن اضافه می کنیم .


پیاز، مغز گردو، و رب انار و کره را اضافه کرده و خوب هم می زنیم و می گذاریم تا خورشت خوب بپزد و جا بیفتد. زمانی که دارد میپزد باید مرتب هم بزنیم چون زود ته می گیرد.

آنقدر باید بپزد تا مثل میرزا قاسمی شود . وقتی خورشت جا افتاد. ریحان و دارچین را هم به آن اضافه کرده و خوب هم میزنیم.

 

منبع : beryooni.com


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه کیک بادمجان ‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه کشک بادمجان لقمه ایی



 

 

کشک بادمجان

 

 

 

مواد اولیه برای 4نفر:

 

بادمجان قلمی
5 عدد
پیاز داغ عسلی
1تا 2عدد
کشک غلیظ
به مقدار لازم
نعنا داغ وسیر داغ
مقداری
مایه گوشت چرخ کرده با رب گوجه فرنگی به میزان لازم

 

 

طرزتهیه:

ابتدا بادمجون ها رو پوست می گیریم .ورقه ورقه می کنیم که نه زیاد نازک باشه ونه ضخیم بعد حدود یک ساعتی بزارید تو اب نمک بمونه، پیاز داغ وگوشت چرخ شده رو مثل مایه ماکارونی اماده کنید، سیر داغ، پیاز داغ، نعنا داغ وکشک رو هم اماده کنید، بادمجونا رو سرخ کنید، وقتی که بادمجون ها سرخ شدن دو تا از اونا رو وردارید ومثل + (بعلاوه )بزارید رو همدیگه.

 

وسط بادمجونا (جایی که دو تا بادمجون رو هم قرار گرفتن )از مایه ماکارونی که درست کردین بریزید(اگه دوست داشتید گردو هم بزارید .) ومثل بغچه می بندیم .

 

برای اطمینان می تونید از خلال دندن استفاده کنید که وقتی که می پزه باز نشه من خودم از خلال دندون فقط دفعه اول استفاده کردم .بعدش دستتون می اد که چکار کنید وقتی که بادمجون رو بغچه کریدن برگردونید توظرفی که می خواید اونا رو بپزونید وقتی همرو چیدین توی قابلمه یه کم کشک واب (به اندازه ایی که فقط بادمجون بپزه )بریزید .

 

وبزارید کاملا ابش تموم شه بزارید یه کم بمونه مثل دلمه تا وقتی می خوایید سرو کنید از هم باز نشه من روی هر کدوم از لقمه ها یه خط سیر داغ، یه خط گوشت ویه خط نعنا ریختم برای تزیین کنارش هم از موادی که داشتم به ترتیب کنار بادمجونا ریختم وبا چوب کبریت چند تا خط کشیدم واون جوری شد که شما می بینید.

حالا موقع خوردنه ،اما مواظب انگشتاتون باشید.