آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه ساندویچ گرم



پخت ساندویچ گرم , مواد لازم برای ساندویچ گرم


زمان آماده سازی: 10 دقیقه زمان پخت: 20 دقیقه زمان کل: 30 دقیقه اندازه: 6نفر

مواد لازم :

 نان کوچک مخصوص ساندویچ  6 عدد
 سیر پوست کنده  250 گرم
 سبزی های معطر  500 گرم (نعناع،ترخان،ریحان،جعفری)
 پنیر گریور یا امنتال  150 گرم (یا از انواع پنیری که با درجه حرارت آب می شوند)
 ژامبون یا کالباس  6 قطعه


طرز تهیه :
سیر را شسته،خشک می کنیم و کمی نمک به آن زده ، در یک قطعه کاغذ فویل میریزیم و می پیچیم . بعد آن را روی پنجره وسط فر با حرارت ملایم قرار می دهیم ، مدت 30 تا 45 دقیقه باید در فر بماند تا کاملا پخته و نرم شود. سیر پخته شده را در ظرفی می ریزیم و با ماشین پوره یا هر وسیله دیگری که در دسترس است ، آنرا کاملا نرم می کنیم .
سبزی را تمیز کرده ، می شوئیم و در آبکش می ریزیم تا آب آن کاملا کشیده شود . بعد در حوله تمیزی آنرا کاملا خشک می کنیم و به صورت ریز خرد می نمائیم. سبزی را به شش قسمت مساوی تقسیم می کنیم. کنار نان را با کارد تیزی چاک می دهیم و کمی از خمیر داخل نان را خارج می کنیم . قسمتی از سیر را داخل نان می ریزیم و با لبه کارد آن را صاف می کنیم تا سطح داخلی نان با سیر آغشته شود ، مقداری سبزی خرد کرده روی آن می ریزیم و یک ورقه ژامبون یا کالباس روی سبزی قرار می دهیم . روی ژامبون یک ورقه پنیر می گذاریم و ساندویچ ها را در سینی فر قرار می دهیم . بعد سینی را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پنجره وسط فر با حرارت 300 درجه فارنهایت یا 150 درجه سانتیگراد می گذاریم. کافی است که پنیر کمی آب شود ، ساندویچ را گرم مصرف می کنیم.

معمولا استفاده از گوجه فرنگی در انواع ساندویچ به همراه کاهو با ذائقه ایرانی سازگار است .

منبع:groohashpazi.blogfa.com


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه ساندویچ استیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه ساندویچ تناملت



طرز تهیه ساندویچ تناملت , پخت ساندویچ تناملت


مواد لازم :

 تن ماهی روغن گرفته  400 گرم
 سس مایونز  4 قاشق غذا خوری
کرفس خردشده  4 قاشق غذا خوری
 پیاز خرد شده  2 قاشق غذا خوری
 جعفری خرد شده 1 قاشق غذاخوری
سرکه سفید 1 قاشق غذاخوری
نان ساندویچ 4 تکه
گوجه فرنگی برش خورده 2 عدد
پنِیر پیتزا، نمک، فلفل سیاه به میزان لازم
پاپریکا، چیپس و خیار شور برای تزئین


طرز تهیه :
فر رو روشن نمایید و نانها را داخل فر قرار دهید تا کمی برشته شوند سپس از فر خارج کنید. در ظرفی تن ماهی را ابتدا با پشت قاشق نرم نموده سپس با مایونز، کرفس، جعفری، سرکه و نمک و فلفل خوب مخلوط کنید.

روی نانهای تست شده را با مخلوط ماهی و مایونز بپوشانید. بر روی مواد پنیر پیتزا ریخته، دو برش گوجه فرنگی و مجددا" مقداری پنیر پیتزا و کمی پاپریکا روی آن بریزید و ساندویچ ها را به مدت 3 تا 5 دقیقه در فر قرار دهید تا پنیر پیتزا ذوب شود. ساندویچ تناملت آماده است با مقداری خیارشور و چیس آن را سرو نمایید.

منبع : groohashpazi.blogfa.com