آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه ساندویچ مرغ و قارچ



درست کردن ساندویچ مرغ و قارچ,نحوه پخت ساندویچ مرغ و قارچ

طرز تهیه ساندویچ مرغ و قارچ


مواد لازم برای ساندویچ مرغ و قارچ : برای ۴ نفر

 مرغ دو تکه ران و سینه
 قارچ  ۲۵۰ گرم
پیاز متوسط ۲ عدد
 پنیر پیتزا  ۴ ورق یا ۲۰  گرم رنده شده
سس مایونز ۶- ۵ قاشق غذاخوری
آب لیمو به مقدار لازم
روغن ۳ قاشق غذاخوری
ادویه کاری و نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
فلفل دلمه ای یک عدد کوچک
نان ساندیچی متوسط ۴ عدد
خیار شور به مقدار لازم


طرز تهیه ساندویچ مرغ و قارچ :
ابتدا مرغ را با مقداری آب و پیاز و مقداری ادویه و نمک و آب لیمو بار می گذاریم تا کاملا پخته شود. بعد مرغ را از آب جدا کرده و ریش ریش می کنیم. پیاز را خرد کرده و تفت داده وقتی طلائی شد زردچوبه را اضافه کرده و سپس فلفل دلمه ای و بعد قارچ را نیز اضافه می کنیم و شعله را زیاد می کنیم تا قارچ ها آب نیفتد.

 

در این مرحله مرغ ها را اضافه کرده و تفت داده و بعد پنیر پیتزا را اضافه می کنیم. در این مرحله سس مایونز را با یک فنجان آب مرغ و بقیه ادویه اضافه کرده بر روی مواد می ریزیم و بعد یکی دو دقیقه خاموش کرده و مواد را وسط نان های ساندویچی ریخته و خیارشور برش زده را وسط ساندویچ ها می گذاریم.

 

منبع : saghar78.blogfa.com


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه ساندویچ تخم مرغ و پنیر ‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه پاته مرغ و قارچ



طرز تهیه پاته مرغ , پاته مرغ و قارچ
مواد لازم:

 آرد سفید گندم  ۲۵۰ گرم
 زرده تخم‌مرغ  یک عدد
 کره  ۸۰ گرم
 نمک  یک قاشق چایخوری
 روغن زیتون  دو قاشق سوپخوری
آب سرد چهار تا هشت قاشق سوپخوری (نصف پیمانه)


مواد لازم برای داخل پاته :

 سینه مرغ خرد شده  (یک سینه کامل)
 هویج پخته و خرد شده  دو عدد بزرگ
 قارچ سرخ شده و نخود سبز  نصف پیمانه
 پیاز بزرگ خرد شده  یک عدد
 کره یا روغن  ۵۰ گرم
نمک و فلفل به مقدار لازم


مواد لازم برای تهیه سس پاته :

 کره  چهار قاشق سوپخوری (۵۰گرم)
 آب مرغ  یک پیمانه
 آرد سفید گندم  دو قاشق سوپ خوری(۱۵ گرم)
 شیر  1 پیمانه
 نمک و فلفل  به مقدارلازم


طرز تهیه :
در یک تابه تفلون  پیاز را با کره تفت دهید تا نرم شود. سپس سینه مرغ را اضافه کنید و بعد  هویج را بیافرایید و تفت دهید. بعد قارچ و نخود سبز را اضافه کنید و کمی تفت دهید و بعد سس را داخل آن بریزید و از روی حرارت بردارید و هم بزنید تا همه مواد با سس مخلوط شود. این مخلوط را در ظرف نشکن یا سفال بریزید. خمیر را به شکل در ظرف با وردنه باز کنید و روی مواد بگذاریدو کمی فشار دهید. سپس اطراف آن را با دست به شکل دالبر در بیاورید. مقداری از باقی‌مانده خمیر را به شکل نوارهای باریک و ضربدر روی خمیر بگذارید. در پایان روی خمیر را زرده تخم‌مرغ وروغن مایع بمالید و در طبقه وسط فر، که از قبل با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد یا ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کرده‌اید، به مدت ۳۰ دقیقه بگذاربد. روی این خمیر باید طلایی شود.

طرز تهیه سس پاته :
آرد را در آب مرغ و شیر حل کنید، سپس روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا مواد غلیظ شود و به غلظت فرنی برسد، سپس ظرف را از روی حرارت بردارید. در همین حالت کره را به خورد سس می‌دهیم، سپس نمک و فلفل آن را اندازه کنیدو سس را کنار بگذارید.

طرز تهیه خمیر پاته :
آرد و نمک را در کاسه‌ای بریزید، نصف آب و زرده تخم‌مرغ را کم کم به آرداضافه کنید. کره و روغن‌زیتون را با  آرد خوب مخلوط منسد. با نوک انگشتان و به آرامی خمیر را ورز دهید. اگر خمیر خیلی سفت بود، کم کم مابقی آب را نیز اضافه کنیدتا انداره ایکه خمیر لطیف، صاف و یک دستی به دست آید. سپس خمیر را داخل کیسه فریزر قرار دهید و در جای گرم به مدت یک ساعت بگدارید تا خمیر وربیاید. سپس خمیر را به شکل مستطیل باز کنیدو سه لا تا می‌زنیم و دوباره خمیر را عمودی به طرف خود قرار می‌دهیم و مجددا آن را به شکل مستطیل باز کرده و سه لا تا می‌زنیم. یکی، دو بار این عمل را انجام می‌دهیم (مانند خمیر هزارلا عمل کنید با این تفاوت که خمیر پاته را سه لا تا بزنید).

منبع : ashpaza.com