آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه خوشمزه‌ترین‌ دسر ایرانی را یاد بگیرید


ایران سرزمین غذاهای متنوع و البته دسرها و شیرینی‌های مختلف و رنگارنگ است. یکی از دسرهای معروف ایرانی حلواست که بیشتر در مراسم‌ مذهبی و عزاداری طبخ می‌شود.

مجله آشپزی مثبت - مهناز ثروتی: ایران سرزمین غذاهای متنوع و البته دسرها و شیرینی‌های مختلف و رنگارنگ است. یکی از دسرهای معروف ایرانی حلواست که بیشتر در مراسم‌ مذهبی و عزاداری طبخ می‌شود؛ اما لاری‌ها حلوای دارچینی دارند که بیشتر در فصل سرما برای تقویت بدن درست می‌کنند. اگر طرفدار حلوا هستید با یکی از خوشمزه‌ترین‌های آن آشنا می‌شوید.

حلوای دارچین غذای پیشنهادی  لارستانی ها

مواد لازم برای 4 نفر

  •  1 پیمانه آرد گندم سبوس‌دار
  • 1 پیمانه شکر
  •  2 /1 1 پیمانه آب
  •  2 /1 پیمانه گلاب
  • 1 ق م دارچین
  • 1 ق س زعفران دم کرده
  • 3 عدد هل
  • 1 پیمانه روغن

طرز تهیه:

1. آرد گندم را در ظرف مناسبی تفت دهید. وقتی رنگ آن عوض شد دارچین را اضافه کنید و تفت دهید.

2. همزمان با تفت دادن آرد، شربت حلوا را درست کنید. شکر و آب را مخلوط کنید. وقتی شربت جوش آمد، زعفران، گلاب و هل کوبیده شده را هم بریزید و بعد از دو دقیقه از روی حرارت بردارید.

3. آرد را تا زمانی تفت دهید که رنگش قهوه‌ای کم‌رنگ شود. وقتی رنگ آرد تغییر کرد روغن را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

4. حالا شربت را اضافه کنید و هم بزنید. مدام باید حلوا را هم بزنید تا آبش خشک شود و دیگر حلوا به قاشق نچسبد.

نکته

مقدار دارچین باید به نسبت آرد اندازه گرفته شود. برای یک پیمانه آرد یک قاشق مرباخوری دارچین کافی است. اگر دارچین بیشتر شود حلوایتان تلخ می‌شود.


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه دسر ساده و خوشمزه‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه دسر خوشمزه هندوانه



طرز تهیه دسر با هندوانه , مواد لازم برای دسر هندوانه


مواد لازم :


 آب هندوانه  ۳ لیوان
 خامه پاستوریزه  ۱ پاکت یا یک لیوان
 بستنی ساده وانیلی  ۱ لیوان
 پودر ژلاتین  ۴ ق.غ
 شکر  ۱ لیوان پر

رنگ غذایی در صورتی که بخواهید رنگ دسر پر رنگتر باشد .

طرز تهیه :
پودر ژلاتین را با کمی آب سرد نصف لیوان خیس کنید … بعد از ۱۰ دقیقه روی بخار آب بگذارید تا به روش بن ماری کم کم گرم شده و کاملا حل شود .
ژلاتین که حل شد در صورتی که میخواهید از رنگ خوراکی اضافه کنید به ژلاتین حل شده اضافه کرده و خوب بهم بزنید تا یکنواخت رنگ در آب ژلاتین حل شود .
در مخلوط کن آب هندوانه و خامه و بستنی و شکر را ریخته و خوب هم بزنید تا یک دست شود . سپس ژلاتین آب شده را به مواد بالا اضافه کنید و دوباره خوب مخلوط کنید . قبل از ریختن مایع در قالب حتما طعم دسر را بچشید اگر به نظرتان کم شیرین آمد به آن مقداری دیگر شکر اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید.سپس دسر آماده شده را در قالب مورد نظر ریخته و در یخچال بگذارید حداقل ۴ تا ۵ ساعت بماند تا خود را بگیرد.

منبع : ashpazonline.com

ashpazonline.com