آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه خورش فسنجان با رب ازگیل



پخت خورش فسنجان با رب ازگیل,طرز تهیه خورش با رب ازگیل

خورش فسنجان با رب ازگیل را هم امتحان کنید


مواد لازم برای خورش فسنجان با رب ازگیل:

 رب ازگیل  یک پیمانه
 گردوی چرخ شده یک و نیم پیمانه
 گوشت بوقلمون چرخ شده 500 گرم
 پیاز رنده شده  دو عدد
زعفران و نمک و فلفل و شکر به میزان لازم
آلو خورشی 10 عدد


طرز تهیه خورش فسنجان با رب ازگیل :
پیاز را در روغن تفت داده، سپس به آن گردوی چرخ شده اضافه می‌کنیم و آن را هم کمی تفت می‌دهیم. رب را اضافه کرده و مقداری آب ریخته و می‌گذاریم کاملا به روغن بیفتد. وقتی که خورش به جوش افتاد به گوشت بوقلمون پیاز رنده شده، نمک و فلفل اضافه کرده و آن را به صورت قلقلی یا توپی در آورده، سرخ می‌کنیم و درون خورش می‌ریزیم. نیم ساعت مانده به سرو غذا زعفران را هم به آن اضافه می‌کنیم.

نکته برای پخت خورش فسنجان :
توجه داشته باشید رب ازگیل تقریبا شیرین است اگر تمایل به خورش شیرین ندارید مقداری آبلیمو استفاده کنید. برای به روغن افتادن بیشتر خورش هر از چند گاهی به آن خرده‌های یخ اضافه کنید تا کاملا به روغن بیفتد.

 

منبع : ashpazi.blog.ir


ویدیو مرتبط :
‫خورش فسنجان - روش پخت خورش فسنجان در هرکاره سنگی | Khoresh Fesenjan‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه خورش فسنجان



 

 

طرز تهیه خورش فسنجان

 


مواد لازم : برای 8 الی 10 نفر

 

 

مرغ
1 عدد
روغن
150 گرم
مغز گردو
750 گرم
پیاز
3 عدد
رب انار 350 گرم
گلپر(به دلخواه) یک چهارم قاشق چایخوری
زعفران به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه :



مرغ را بپزید . پیاز را رنده و با روغن سرخ کنید . گردو را بکوبید و با پیاز بجوشانید . نمک و زعفران و رب انار را با گردو و پیاز به مرغ پخته شده بیفزایید و شعله را بسیار کم کنید . در صورت تمایل می توانید به رب انار 2 قاشق مربا خوری شکر اضافه کنید و بگذارید خورش به روغن بیفتد . این خورش را با ماهی هم می شود تهیه کرد . در این صورت همه مواد را به شکل بالا تهیه کنید . ماهی را قطعه قطعه ببرید و سرخ کنید و در این مایه قرار دهید تا با حرارت کم بپزد .

 

در صورت مصرف گوشت چرخ کرده به جای مرغ ، آن را با پیاز رنده کرده مخلوط کنید و به شکل کوفته ریزه در آورید و کوفته ها را در روغن سرخ کنید . به جای گوشت مرغ می شود از مرغابی هم استفاده کرد .

 


برای اینكه خورش خوش رنگ شود می توان یك قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی به آن افزود.

 


یادآوری: در صورتی كه گوشت مرغ زودتر بپزد، می توان مرغ را از خورش خارج كرد تا با شعله ملایم كاملاً بپزد و جا بیفتد( كم آب شود). در این صورت خورش خوشمزه ای خواهد شد.

 


در شمال ایران برای بهتر جا افتادن خورش، از شب قبل، گردو را به مدت چند ساعت با حرارت ملایم در آب می پزند و هر نیم ساعت، یك استكان آب خنك به آن اضافه می كنند. روز بعد بقیه مواد را به آن می افزایند.شما هم می توانید برای داشتن خورشتی لذیذتر این كار را انجام دهید.